Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Vad skönt! Hoppas ni slipper åka fram och tillbaka och att det ej blir för långdrage! Tänk, snart får ni träffa den lille! Lycka till!!
Vad skönt! Hoppas ni slipper åka fram och tillbaka och att det ej blir för långdrage! Tänk, snart får ni träffa den lille! Lycka till!!
HEJA HEJA Bell!!! Nu är det segt- men snart får du din belöning! Kramar
Låter fantastiskt att kunna välja sjukhus. Här i Göteborg kan man riskera att bli skickad ända till Varberg i sista minuten. Känns inte tryggt! Vi bor dessutom 5 min promenad från det ena sjukhuset men ändå inte säkert att vi hamnar där. :(
Håller tummarna Bell, att det snart börjar ordentligt!
Häftigt, Bell! Nu är det nog snart dax!
Hurra, grattis Bell. Blev alldeles gråtmild här i soffan! Så fint!
Stackars liten! Jag mår fint! Extremt med molvärk och som riktiga små hugg ibland, men det tar jag så gärna. Skulle få lyssna på hjärtljud idag, men fick istället ul, och lillen flaxade med armarna därinne. så fint att se hjärtat slå. Jag är kär!
Lättnad! Kommer just från KUB och allt ser jättebra ut. Ett hinder till avklarat. Nu berättar vi för familjen :)
Spännande, snart blir det lite bebisbilder här!
En fråga, ni som kommit längre/varit gravida innan? Eller kanske ändå känner samma? Sedan några veckor tillbaka har jag fått som kramp i livmodern innan och efter jag kissar. (De har kollat så det ej är uvi) Ngn mer. Även detta: När jag är fysiskt aktiv (räcker att stå eller gå mycket) så börjar det spänna i magen och den svullnar upp. Det känns som något nyper inifrån huden på nåt sätt. Nu har jag också märkt att det gör ont, liksom svider i navelområdet. Någon mer? Denna värken runt naveln kan också komma efter jag har har varit och kissat.
Ojdå, det kan vara sammandragningar alltså. Redan i vecka 17. Det kommer ju varje dag egentligen- oavsett om jag gått mkt eller inte. Det kan räcka att jag sitter mkt på en stol också, eller förflyttar mig med kollektivtrafik till exempel. De enda dagarna jag ej känner av det är om jag verkligen tar en hel slappdag i soffan. Hmm...
Krampen innan och efter kissande har jag också! Och har haft väldigt länge i graviditeten. Är i vecka 32 nu. Har nog en liten känsla av att det var värre tidigare i graviditeten. Men min uppfattning är att det var värst när blåsan var riktigt full. Nu hinner blåsan aldrig bli riktigt full, eftersom jag springer på toa stup i kvarten :) Bebis trycker :)
Om en vecka är det dags för ultraljud för att se att moderkakan flyttat upp sig, och veckan efter det är det visning och föreläsning på förlossning/BB :) Ska bli spännande!!