-
Hoppas du snart får träffa din bebis!Moolie skrev 2015-05-06 11:26:27 följande:Tycker inte alls att det låter för mycket... Låter fullt normalt tycker jag!
-
Spännande med RUL! Hoppas det känns nåt när man är inne på själva ultraljudet så man kan få det lite bekräftat. Vi ska ju på tisdag men redan på fredag ska jag få lyssna på hjärtljud, när jag ändå ska träffa psykolog hos mvc. Hoppas därför på en lugn helg och dagar utan oro innan RUL.Fröken Smilla skrev 2015-05-06 12:05:34 följande:Jag har känt det som du beskriver som buffar dock inte så ofta, bara enstaka gånger nån dag då och då. Brukar också vara när jag gått och lagt mig, och alltid på vänster sida. Ska bli kul imorgon när jag får veta vilken sida den ligger på! Då kan man ju kanske bekräfta att det man känner är bebisen.
-
Vad jobbigt det verkar Moolie! Be din make sjukskriva sig, om det ej går på annat sätt? Klart du ej ska behöva vabba nu! Vissa situationer kräver faktiskt det, i mina ögon. Jobb går INTE före allt! Inte pengar heller! Och tänk om barnet väljer att komma snabbt, då ska du ju ej vara ensam med de andra barnen!
Hoppas du snart får slut på din väntan! Kram -
Hoppas innerligt att jag ej går över tiden. Ett par dagar innan eller på bf hade sutitt fint. När jag säger det till andra så förstår de inte varför.
Men man kan tycka att vi IVFare har gått igenom tillräckligt med väntan. Är väl inte så svårt att förstå? Att gå över tiden blir kanske som sista droppen? Eller vad tror ni? Tror ni det är jobbigare överlag för oss IVFare? Är det sista påminnelsen om vår långa väntan? -
RUL idag. Allt såg bra ut! Med största sannolikhet (80-90%) är det en liten flicka! <3 Moderkakan i bakvägg. Känner mig bara trött nu...Var nog mer spänd än jag trodde... Nu är det bara några dagar i från att vi är halvvägs!
-
-
Beklagar Lantlollan! Kolla om det även gäller saltvatten? Det kanske är ok att bada i? Hoppas ändå du får njuta lite, men vet hur det känns! Det är svårt att uppskatta något som helst i den situationen!
-
Hur går det Moolie? Spännande att följa dig! Hoppas att bebben har sett dagens ljus!
En liten fråga till er andra som kommit längre. Det börjar bli väldigt obehagligt att ligga ner på rygg, ibland även på höger sida. Ligga ner överhuvudtaget. Jag funderar på att köpa en gravidkudde eller något annat. Har ni andra köpt något, använt något eller har tips. Tycker det verkar lite jobbigt med den ena jag kollade på som har massa små kulor i sig. Prasslar det inte fasligt i sängen?
Imorse kände jag en buff utanpå magen med handen, för första gången och har därmed fått verifierat att "bubblorna" jag känt i nån vecka eller två är bebisens rörelser! I morse buffade hon på 4-5 ggr på samma ställe, på höger sida. Det bara kan inte vara något annat! Solen skiner idag, på väg till ett jobbmöte, sen blir det ledigt resten av dagen för lite gos med systerdottern! -
Tack för alla tips! Ska fundera lite vidare på kuddar. Kanske vi har några extra hemma och testa m dem först. Gillar egentligen bäst att sova på sidan, men såklart på höger sida...hehe...Men vänjer mig nog.
Sira: Jag är i vecka 20. 21 imorgon. Har tyckt det är obehagligt att ligga på rygg i 2 veckor kanske. Men sista veckan är det värre.
Kul att ni är så många som snart når mållinjen. Själv är jag enligt en app 50% idag -
Igår kände vi första riktiga sparken! Samtidigt, jag och min man, för vi hade våra händer på samma punkt eftersom det kommit lite buffar innan. Häftigt att få uppleva det ihop!
Och det fortsätter buffa i magen! Så himla skönt att få bekräftelse! Kärlek! <3