• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-03-04 08:23:17 följande:

Jag lider av migrän och fick anfall som var jobbiga i början av graviditeten. Fick citodon utskrivet.

Tack, fått tid på fredag!
  • lisodan
    Bell13 skrev 2015-03-04 11:21:25 följande:

Vad bra för mig var det skönt att veta att jag hade tabletter hemma som hjälpte om det behövdes.

Precis :)
  • lisodan
    Bell13 skrev 2015-03-04 11:21:25 följande:

Vad bra för mig var det skönt att veta att jag hade tabletter hemma som hjälpte om det behövdes.

Precis :)
  • lisodan

Blä, ikväll känner jag mig riktigt illamående. Mått dåligt på olika sätt hela dagen. Imorse kallsvettig och askgrå i ansiktet också. Fler som fått det värre efter/runt vecka 10?

• lisodan

Tjoho!!! Jag som sa senast idag att jag inte verkar få det så jobbigt...hehe...Bara att härda ut. Har läkarbesök imorn för att be om migränmedicin, tror jag ska be illamåendepiller med en gång. Postafen funkar ej ikväll...

• lisodan
    Blomflugan skrev 2015-03-06 10:06:47 följande:

Mitt illamående var som allra värst v9/10, nu i vecka 11 har det faktiskt börjat lugna sig lite (hoppas det håller i sig...) Be att få prova lergigan comp, det är värt det!

Jag fick en halvtidssjukskrivning två veckor framåt, skönt. Moolie, är lite skeptisk mot Pimperan, min mamma hade tagit det nån gång och fått värsta ångesten. I och med att Lergigan ändå hjälper en del så kör jag vidare på det och hoppas att det hela ger sig snart!

Skönt att du mår bättre! Hoppas det är så för mig med. Tog en Postafen i går kväll, men blev så trött. Bara lite illamående nu. Kommer just från läkaren för att få ut nåt för migrän så bad om nåt mot illamående också. Fick också Lergigan comp. Blir du pigg av dem?
  • lisodan
    Moolie skrev 2015-03-07 02:37:11 följande:

Liten rosa blödning. Ingen fixerad bebis, inga sammandragningar och avvakta under natten... Jag vill ha en maj-bebis... Inte en mars-bebis!!!

Vad läskigt! Hur har det gått?
  • lisodan

Vad konstigt att du började känna dig annorlunda efter blödningen. Men det kanske bara är en tillfällighet? Bra att du kollar upp det! Och bra att jobba mindre!

• lisodan

Någon här som fått blödning efter undersökning? Jag gjorde för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne. Men nu fortsätter det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöde det så mycke?

på väg till akuten nu iaf. Jag pallar inte åka hem nu o avvakta. snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

• lisodan

Det gick bra för oss! Inget missfall för jag var helt "stängd". Fick en ordentlig undersökning på akuten. Men så läskigt att blöda sådär mycket. Vi fick se den dansa runt därinne och man kunde tom se armar och ben sprattla. Helt otroligt! puh vad rädd jag blev!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015