• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Allt såg perfekt ut! Perfekt längd för sin "ålder" och ett hjärta som tickade så fint! Nu är chansen att det ska gå bra lika stor som för dem som allt ser bra ut för i vecka 12, sa läkaren. :) Blödningen (rosa flytning) kommer förmodligen från en hinna som släppt från livmoderväggen. (Tror det var så han förklarade det). Helt ofarligt! Nu är jag på väg till jobbet efter att vi firat med superfika på stan! Ska se om jag lyckas lägga upp en bild i bildtråden också...Åh, jag hoppas så att alla ni andra som väntar på VUL ska få uppleva denna känsla av lycka och lugn! Ha en bra dag allihop!

• lisodan
    Blomflugan skrev 2015-02-18 19:17:54 följande:

Tack för pepp från er som kommit längre, verkar ju vanligt med blödningar ändå! Har iaf fått en ny tid för ultraljud på kliniken i nästa vecka. Vår läkare är så snäll, hon trodde absolut inte att det var någon fara men tyckte inte vi skulle behöva oroa oss ända fram till rul.

En annan reflektion så här när jag går in i vecka 9, dessa LUKTER!! blir tokig, känner mig som en jäkla blodhund asså! Vanligt schampo ger mig kväljningar!

O ja! Känns liksom som lukterna sitter inne i näsan. Mannens snus är VIDRIG och han får stränga ordrer on hur han ska hantera dem! Kattlådan, like not so much, heller...eller mentoltuggummi...Mentoltuggummi?? Haha, intressant detta!
  • lisodan

Tack alla! Ja idag ska vi fira! Vi slår på stort med kebabrulle tror jag. Orkar inget annat...:)

• lisodan
    Kelsson1 skrev 2015-02-20 06:29:51 följande:

lisodan: Så härligt att allt såg bra ut!

Låt bli kattlådan nu när du är gravid, den får mannen ta hand om nu.

Tack alla för grattis! Absolut, jag tömmer inte kattlådan nu, det får mannen göra. :) Men den luktar ändå! Ibland kan han ej ta den med en gång om han ej är hemma tex...
  • lisodan
    Bell13 skrev 2015-02-20 10:02:28 följande:

V 35 idag och efter besök hos min bm kan jag konstatera att allt ser fortsatt mycket bra ut

Magen är 31 cm

Järnvärdet ligger på 121

Blodsockret var 4.5

Blodtryck på 100/65

Huvudet är ruckbart fortfarande

Hon känner att han börjar lägga på sig lite mer fett nu, att han inte var lika liten som sist och det var hon nöjd med. Känns bra nu. Nästa besök är i v 37 och då är det verkligen inte långt kvar.

Härligt! Spännande att läsa när man själv är i början av resan...
  • lisodan
    Moolie skrev 2015-02-20 19:45:11 följande:

Hur mår ni allihop?? :))

Jag mår bra, fast lite mer illamående idag...och trötthet tillbaka. Har börjat få halsbränna på kvällarna också. Men känner mig lycklig och lugn just nu...
  • lisodan

Nån som vaknat kallsvettig i början av graviditet? Idag har jag mest sovit hela dagen. EXTREMT trött! Lite mer illamående också, kapitulerade och tog en Postafen. När jag vaknade sist var jag helt kallsvettig och mådde konstigt. Nu är det bättre igen. Någon som haft samma? Jag antar att det händer en del därinne i magen...

• lisodan

Vaknade i natt av kraftigt illamående och när jag gick upp ur sängen för att äta något, fick jag blodtrycksfall. Trodde jag skulle både spy och svimma. Tillbaka till sängen och mådde verkligen inget vidare. Men lyckades somna om och nu mår jag ganska bra igen. Någon som upplevt liknande?

Senaste dygnet har jag verkligen varit supertrött och mått mer illa. Vaknade ju kallsvettig från en av mina många "naps" igår också...Är i vecka 8 (7+5).

• lisodan
    MaryoMary skrev 2015-02-21 20:40:45 följande:

Hej Alla! Hoppar in här. Fick tillbaks två ägg 30/1 och är äntligen gravid efter många om och men!

Hur många av er som fått två ägg tillbaks har fått tvillingar?

Grattis! Spännande! Vi fick möjligheten att sätta tillbaka två, men bara ett ägg blev befruktat. När har du UL och får veta?
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015