Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Första advent och det betyder att det inom kort är jul. Och efter jul och nyår är det bara 12 v kvar till lilla Junior kommer
Första advent och det betyder att det inom kort är jul. Och efter jul och nyår är det bara 12 v kvar till lilla Junior kommer
Låter tufft glader. Hoppas verkligen att du får en bättre natt i natt.
Har pumpat och försökt mata med flaska, han tar den och försöker äta så gott det går men det kommer förmycket mat på en gång så det mesta rinner ut (och lägger sig i halsvecken å luktar gott) eller så sätter han nästan i halsen. Vad har ni andra som ger bröstmjölk för napp på flaskan. Har prövat med en vanlig med ett litet hål och en hightec som tillhör pumpen som skulle vara jätte bra tydligen. Har även försökt tidigare med sked men det gillar han inte riktigt. Och eftersom det kommer så fort ur flaskan så får han heller inte sitt sugbehov tillfredställt vilket gör att han vill amma igen efter flaskan fast han ätit en tutte innan... Suck. Vill verkligen att detta ska funka så min man kan hjälpa till lite.
vsg och glader. Tack. Det är den vi har som tillhör pumpen. Det vart tyvärr lite för mycket mat med den också (inte riktigt lika mycket som med vanliga) och han verka tycka att den hamna för långt in i munnen å fick kväljningar. Får väl fortsätta träna och hoppas att han hittar rätt helt enkelt. Nu ska jag försöka få lite mer sömn. Kram å hoppas alla får en härlig dag.
Hej alla! Har haft ett par helt galna amningsdygn. Olle har mer eller mindre legat vid bröstet dygnet runt sedan i måndags. Han har gått upp i vikt bra och kissar å bajsar som han ska så han får vad han behöver. Pratade med BVCsköterskan idag och han tyckte att min kunde pröva ge ersättning något mål på kvällen så att jag får lite paus ibland. Så alltså inte för att Olle behöver det utan för att jag gör det. Att pumpa vart försvårt när Olle hela tiden ska ha ett bröst i munnen. Kändes bra. Så nu i en har han fått lite och det gick helt ok att få i honom med calmaflaskan och efter vart det lite skrik och gnäll ca 5-10 min innan han somna på min axel. Så vem vet, snart kanske jag kan få någon timme här och där för mig själv. Nu ligger vi och myser på soffan. Olle drömmer och jag äter lite choklad å kollar på TV. Han är så himla fin min lilla prins. Kram på er!
Hej tjejer! Hur har ni det?
Snart jul, ska bli så mysigt. Längtar efter snön
När ni matar på natten t.ex kan ni lägga ner bebisen efteråt så hon/han somnar själv eller måste dom somna vid bröstet?
Kram
VSG och johjen: Skönt att höra att det blir bättre även om jag självklart förstår att det inte kommer vara så här för alltid. I kväll ska min man göra ett nytt försök med flaskmatning och jag tror faktiskt att jag ska gå ut under tiden så han känner att han kan göra som han vill utan att bli dömd eller granskad och samtidigt inte kan ge upp bara för att det är enklast. Hoppas hoppas att det kommer gå bra eller åtminstone ok. Kram på er allihopa och hoppas ni får en härlig torsdag
Gud va härligt Likattis! Vilken liten raring.
Godmorgon alla! Är glad för er som sovit gott och kanske lite bitter då jag varit vaken hela natten själv . Tänkte på det här med torsk och svamp. Svampinfektion i munnen kallas torsk så det är inte auto correct som varit framme. Tror att torsk ofta försvinner av sig själv men man bör vara observant så det inte sprider sig till brösten eller påverkar barnets förmåga att äta, vilket är ovanligt. Min BVC sa att jag kunde badda med bikarbonat om det inte var så mycket.
Idag ska vi fira lilljul med men några vänner och deras barn. Ska bli jättemysigt. Hoppas ni alla får en härlig helg. Kram
För första gången har jag varit ifrån Adam i 2,5 h då jag var iväg och köpte en ny amningsbh och julklappar till syskonbarnen. Det gick bra med pappa och hade pumpat så det fanns mjölk att tillgå men Adam hade sovit nästan hela tiden...
Åh va skönt VSG!