• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej alla! Hör att det är flera täppta barn här i tråden. Olle är åter igen lite slemmig i halsen och lite täppt i näsan. Jag tänkte höra hur mycket ni brukar höja upp i huvudändan? Alltså hur många graders vinkel ni låter era barn sova i? Svårt att veta hur högt jag ska höja för att det ska vara någon mening.

• Hoppfulla Fia
    azurea skrev 2015-01-03 22:32:32 följande:

En fråga; Jag håller på att köpa in ett baby-apotek innan småttingarna tittar ut. Såg att det fanns en kombo av Semperdroppar + D-vitamin, kan det vara något att skaffa för att slippa köpa separata produkter?

Här får man d-droppar av BVC. Tror det är så överallt..?
  • Hoppfulla Fia
    Bell13 skrev 2015-01-05 16:53:56 följande:

En akut fråga. Är det nån som har eller haft mycket flytningar? Mina är frätande mot huden och jag är knallröd och det gör så ont så jag gråter. Det kliar hela tiden och det luktar surt med inslag av jäst.

Har provat lactal vagitorer men det blir inte bättre

Är detta normalt eller bör jag uppsöka gynekolog för undersökning och odling?

Fy, låter jobbigt. Jag skulle ringa mvc och höra i morgon. Hoppas det inte är ögon fara och snabbt åtgärdat.
  • Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2015-01-05 12:15:20 följande:

Ingen?

Jag tycker ni ska fortsätta som ni gör tills ni känner att det skulle vara bättre för er på något annat sätt.

Olle samsover med mig. Hade nest i början men han vaknade hela tiden när jag la ner honom. Försökte amma medan han låg i nestet men jag fick ligga så konstigt så nu får han somna i min famn å så lägger jag ner honom där jag suttit (där är varmt) eller så liggammar jag och backar lite när han somnat ordentligt. Vi är ensamma i en dubbelsäng då hans pappa snarkar och har ett eget rum så det finns plats att flytta runt. Jag hade tänkt att han skulle sova själv i sin säng alt i nestet men det har inte funkat och jag har blivit betydligt mer inkännande än jag trodde att jag skulle och vill att han ska känna sig trygg å få vara nära så mycket han vill. Så... Vi samsover hela nätterna och det är super mysigt!!!
  • Hoppfulla Fia

Blomman701: instämmer med tidigare inlägg. Hoppas att allt ordnar sig och det är jätte bra att du står på dig. Kram

• Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2015-01-05 19:14:16 följande:

Förstår precis!! Kram

Eller hur. Man tyckte och tänkte en hel del men här är en som aldrig kommer klara några femminuters-metoder eller liknande. Som det känns nu får han sova hos mig eller hos sin pappa tills han flyttar hemifrån om han vill å mår bra av det ... Han kanske inte ens behöver flytta
  • Hoppfulla Fia

Lämnade Olle till sin pappa för ca 20 min sedan för att jag skulle få sova lite. Olle är lite styrig och förkyld så han vill helst sova på bröstet och jagar då himla varm så jag svettas som bara den och ksn inte sova då. Kan inte somna U heller för jag undrar hur Olle har det... Litar fullt på hans pappa såklart å vet att de kommer komma om Olle är ledsen å behöver mamma å tutte men jag kan inte slappna av. Första gången vi är ifrån varandra på natten förutom att hans pappa haft honom någon morgon när jag haft en nästen helt vaken natt.

• Hoppfulla Fia

Olle har börjat ta fel tag om ena bröstet. Har försökt att börja om å hålla bröstvårtan mot överläppen samt tycka ner hakan men han blir bara förbannad. Har har liksom slutat gapa och vill suga in bröstet i munnen. Andra sidan går toppen och blir det ett litet grepp ibland är det bara börja om utan problem. Har nu börjat fått int efter ett par dagars sugande. Ska kontakta amningsjouren men tänkte höra om någon av er har något smart tips??? Tycker att jag håller honom lika dant åt båda hållen men han är lite mer spänd åt vänster vilket är sidan dom nu blivit problem.

• Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2015-01-07 11:42:47 följande:

Jobbigt med ont Testa att liggamma på den sidan ett tag. Kanske lättare då att hitta rätt? Sagogrynet skriver mkt bra på sin blogg också. Kolla där ok du jan få tips.

Kram

ps. Kan det vara så att du har väldigt mkt mjölk i det bröstet just nu? Att det sprutar för snabbt och häftigt och han gör så för att hålla emot? Isf kan du testa att handmjölka ut lite först innan.

Irma01 skrev 2015-01-07 11:49:10 följande:

Bra tips du fått av vsg. En grej till: prova att ge honom det bröstet på natten, då är de "lätt lurade" eftersom de är trötta. Funkade för oss när Victor vägrade det högra bröstet.

Var mindre kul att gå runt med en pingis boll på ena sidan och en basket boll på andra...

Lycka till!

Tack för tipsen tjejer. Han tar jätte gärna bröstet men han vill av någon anledning ta ett litet grepp. Tror inte att det är så mycket mer mjölk men jag ska prova å mjölka ur lite så får vi se. Kram
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2015-01-07 22:20:28 följande:

Blir lite avis på er som kan natta era små tidigt på kvällen och få lite egentid.. Har försökt i omgångar att få Adam att somna tidigare än när vi lägger oss kl 22-23 men förgäves. Testat bad, amma i mörkt rum, sjunga sång och sen gå ut. Han gallskriker inom 5 minuter. Idag försökte jag börja varva ner vid 19, byta blöja och till pjamas kl 20 och sen liggamma till kl 20:30 då han slumrar in. Väntar 5 min, lägger honom i hans säng och går ut, efter 5 min skriker han igen. Försöker igen. Han ammar då i 45 min och börjar sen snutta. Tar ut bröstet och försöker med napp, går inte alls.. Har nu försökt få honom att somna i två timmar och börjar lipa i ren frustration då jag så gärna velat ha bara en timme på kvällen att göra vad jag vill.. När jag inte försöker lägga honom är han uppe med oss till 22-23 men gnällig mellan varven och trodde han ville sova tidigare men troligtvis vill han att jag ska sova där med honom. Sambon har tagit över en stund men nu hör jag att han gnäller och snart börja skrika så får gå dit.. Jaja lika bra att inse att vi inte kan få till några tidigare rutiner för nu känns det som jag kämpar emot honom..

Kram på er och förhoppningsvis god natt!

Hahaha...Åh va jag känner igen mig. Olle har börjat sova bättre på nätterna än tidigare, men då är en förutsättning att han får ligga bredvid mig hela natten. Skulle vara jätte skönt att kunna natta tidigt å få lite egentid eller att få sova själv ibland, men samtidigt är det himla mysigt att få ligga när en liten varm skrutt som håller ett stadigt grepp i min t-shirt. Vår tid kommer och snart vill de inte ens vara hemma på kvällarna så det är bäst att passa på och njuta Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015