johjen skrev 2015-01-07 22:20:28 följande:
Blir lite avis på er som kan natta era små tidigt på kvällen och få lite egentid.. Har försökt i omgångar att få Adam att somna tidigare än när vi lägger oss kl 22-23 men förgäves. Testat bad, amma i mörkt rum, sjunga sång och sen gå ut. Han gallskriker inom 5 minuter. Idag försökte jag börja varva ner vid 19, byta blöja och till pjamas kl 20 och sen liggamma till kl 20:30 då han slumrar in. Väntar 5 min, lägger honom i hans säng och går ut, efter 5 min skriker han igen. Försöker igen. Han ammar då i 45 min och börjar sen snutta. Tar ut bröstet och försöker med napp, går inte alls.. Har nu försökt få honom att somna i två timmar och börjar lipa i ren frustration då jag så gärna velat ha bara en timme på kvällen att göra vad jag vill.. När jag inte försöker lägga honom är han uppe med oss till 22-23 men gnällig mellan varven och trodde han ville sova tidigare men troligtvis vill han att jag ska sova där med honom. Sambon har tagit över en stund men nu hör jag att han gnäller och snart börja skrika så får gå dit.. Jaja lika bra att inse att vi inte kan få till några tidigare rutiner för nu känns det som jag kämpar emot honom..
Kram på er och förhoppningsvis god natt!
Hahaha...Åh va jag känner igen mig. Olle har börjat sova bättre på nätterna än tidigare, men då är en förutsättning att han får ligga bredvid mig hela natten. Skulle vara jätte skönt att kunna natta tidigt å få lite egentid eller att få sova själv ibland, men samtidigt är det himla mysigt att få ligga när en liten varm skrutt som håller ett stadigt grepp i min t-shirt. Vår tid kommer och snart vill de inte ens vara hemma på kvällarna så det är bäst att passa på och njuta
Kram