• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Sillavi: va spännande! Snart är du mamma. Håller tummar och tår. Kram

• Hoppfulla Fia

God morgon alla! Hoppas ni sovit gott. Här har det varit en lugn natt och jag känner mig rätt så utvilad. Olle har låtit snörvlig i ett par dagar och har mer saliv än vanligt. Har flera gånger tänkt att han blivit förkyld men han har inget snor i näsan. Däremot låter det som om han är lite slämmig i halsen och presic mellan näsa å hals. Inga rosliga ljud från lungorna. Någon som känner igen detta? Han har ju börjat prata mer och jag tänker att det kan påverka salivproduktionen vilket i sig ksn göra att han har mer sekret?

• Hoppfulla Fia

Tack VSG. Kan mycket väl vara så. Han är ju inte täppt än så vi avvaktar lite med nässkölj. Får hålla koll så det inte blir värr. Han äter å sover ok så det känns som ett mycket bra förstavirus Nu ska vi ut på en prommis för solen lyser. Kram

• Hoppfulla Fia
    Längtar12345 skrev 2014-12-21 09:10:59 följande:

Helt otrolig lycka. 3500 och 50 cm. Jag mår kanon men har lite ont i under livetvilket kanske inte så konstigt. ... hehe kramar

Åhh.. Stort grattis igen. Nog är man mörbultad och manglad både fysiskt och mentalt. Jag var inte alls beredd på hur det skulle kännas i underlivet efteråt, men det går över... Njut av din lilla dotter nu.
  • Hoppfulla Fia
    Sillavi skrev 2014-12-21 18:28:41 följande:

Hej alla,

Igår 20/12 blev jag igångsatt. Dom tog hinnorna kl 11. Inget hände trots jag var öppen 3 cm. Dropp sattes in kl 13 och sen ökades det var 30:e minut. Jag fick Eda och lustgas vilket gjorde susen. Kl 19:24 kom hon. Lilla Tyra är helt underbar. Vägde 3370 och är 50 cm lång. Amningen fungerar utmärkt och hon verkar så nöjd hela tiden. Storasyster träffade Tyra idag och jag har aldrig sett hon så stolt. Fantastiskt att se. Imorgon hoppas jag att vi får åka hem och sen blir det att njuta av familjen och julen för fulla muggar

Längtar - tack för fina ord <3 gott att allt gick så himla bra för er. Själv ligger jag oxå på östra fast på special bb då jag hade havandeskapsförgiftning. Trycket har dock gått ner vilket är så skönt. När åker ni hem tror du?

jätte grattis till er lilla tjej! Hoppas ni mår bra allihopa och njut av erat lilla julmirakel.
  • Hoppfulla Fia

Olle är helt klart förkyld. Har sovit jättemycket idag men varit pigg mellan varven. Lite rosslig andning när han ammar men äter ok och har ingen feber vilket känns skönt. Har tid hos BVC på tisdag vilket känns skönt när han är lite skruttig. Nu sover han i sitt nest vilket är bra det är lätt att höja upp huvudändan genom att lägga under lite. Nu hörs inget som helst rossel när han andas heller, då borde det väl vara lugnt för en orolig mamma att sova lite?

• Hoppfulla Fia

God jul och hoppas ni får en riktigt härlig helg med massor av mys. Är glad att ni finns. Kramar från mig och Olle

• Hoppfulla Fia

Hej på er och god fortsättning. Hoppas ni har haft en fin jul. Har inte varit inne och har inte tid att läsa tillbaks just nu så jag har ingen koll på hur det går för alla gravida eller ni som fått men jag hoppas ni har det så bra ni bara kan. Här har Olle en lite jobbig dag. Mycket gnäll och bröstet är inte längre lösningen på alla hans problem. Så är det nog att vara en stor kille på 8 veckor. Mycket som händer i kroppen och huvudet och han verkar inte riktigt veta varken in eller ut mellan varven. Har köpt boken att växa och upptäcka världen så jag får ta tag i läsningen å se om han kanske är i någon ny fas. Känns helt galet att han fyller två månader på fredag. Kram

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015