IVF under 2014
Usch… just nu är det värsta tidpunkten på hela månaden. När det är dags för mens. Man vet att den kommer att komma som ett förbannat, rött brev på posten. Man vet att det kroppen känner är helt normala PMS, inga symptom på graviditet. Men… sen är menshelvetet sent, och genast börjar skallen fundera. Kan det äntligen vara dags? Kan det ÄNTLIGEN vara min tur att bli gravid?
Just den här månaden är sannolikheten lika med noll. Jag blev inlagd på sjukhus för dryga tre veckor sedan för blindtarmsinflammation och blev akut opererad. En vecka senare hade jag fortfarande smärtor och fick göra ny CT som visade på ödem i buken, så jag är fortfarande sjukskriven efter det. Jag har genomgått 2 CT med kontrast, 1 VUL, en bukoperation, fått tre (!) olika starka antibiotikakurer, fått massor av morfin och ätit mängder med andra smärtstillande. Det känns helt naturligt att mensen skulle bli försenad efter allt detta, det förstår jag så väl, plus att det ska till ett enormt mirakel för att det skulle bli en graviditet.
Men ändå finns ett hopp jag inte kan släcka förrän jag vet säkert. Dag 34 i cykeln. Min normala är 29-31 dagar. Och ni vet hur knäckt man blir när mensen slutligen kommer… Det är bara att vänta. Usch.