• Supers

IVF under 2014

BinniBoo skrev 2014-06-05 18:45:10 följande:
    Förresten.. ni som gjort äggplock.. hur lång tid efter brukar man "känna av" det? Eftersom jag hade så många ägg så var jag i riskzonen för överstimulering och skulle hålla koll på symptomen. Men jag känner knappt av någonting alls än så länge. Känner mig bara lite öm, men inte farligt alls och har inte behövt ta några smärtstillande hittills.. tänkte om morfinet fortfarande verkar så man inte känner av det riktigt än kanske? Hade äggplock för 9 timmar sen..

Min sambos simmar var lite för få men det var liksom inga problem men det ville köra icsi ändå. Du det är så olika. .jag kände inget efter äp förrän senare på kvällen när alla väekisar försvann ur kroppen. Lite son kraftig mensvärk el äl värk. Men det är ju inte säkert alla känner nått.
  • Supers
    Lokattis skrev 2014-06-06 08:15:53 följande:
    Hej alla! Jag och min man kommer starta vår andra IVF-omgång efter sommaren. Vi gjorde full IVF och ET i slutet av januari som inte tog sig och efter det FET i april där jag blev gravid (för första gången någonsin!) men det hela slutade med MA ( missed abortion) i v 12 (fostret hade dött i v 10...) Har tid för skrapning på måndag. Vi är båda 37 år.

Dessutom har jag just fått reda på att jag har underproduktion av sköldkörtelhormon, och börjat medicinerna för det. Mår just nu inte så humlans bra, så det ska bli spännande att se vilken effekt det får! Kram på er!

Välkommen hit men tråkigtt med ma :( Vi har gjort 1 helt ivf försök där alla försök 1 ET o 2 FET misslyckades :/

Nu har vi precis (i söndags) gjort en insättning första ET på andra försöket.

Man hoppas ju verkligen att det tar sig denna gång....och oron kommer nog finnas där hela tiden tyvärr. Jag är 38 o min sambo 40.

Lycka till med allt. Kram
  • Supers

Lokattis: Det är samma här 3 försök plus alla FET. Vart i landet går ni?

• Supers
    zinnia skrev 2014-06-06 20:02:59 följande:
    Lycka till nu Supers!!! Kram

Tack :) Känner mig rätt hoppfull ..bara och vänta o se som vanligt ;)
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-06-07 10:35:25 följande:
    Hej alla! Får bli ett kort inlägg då jag är till sjöss igen :) Här ruvar vi på och jag tror då dagarna aldrig gått långsammare än såhär!! RD5.

Välkomna alla nya på denna spännande resa i känslornas berg- och dalbana :)

Jag är på rd 6 och det har gått relativt bra tills nu...nu börjar det bli segt och neggo tankarna försöker tränga igenom....bara kämpa på.

Kramis
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-06-07 19:42:33 följande:
    Jag börjar också känna mig mindre "hoppfull" ju mer tiden går...skönt att man inte är ensam om det :) Känner du ngt alls? Just i detta nu har jag lätt mensvärk men annars inget. Ja jättesvullna å känsliga bröst men tror det är pga Lutinus.

Mmm jobbigt. Lite molvärk till o från..ömma bröst mest under natten och morgonen. Idag känns det som om jag har "håll" på vänster sida..men som du säger man vet ju inte om det är lutinus biverkning. ..

Åh jag vill verkligen att lillfröt stannar kvar.....

Vi kämpar på snart halvvägs. .

Kramis
  • Supers
    Lokattis skrev 2014-06-08 17:42:45 följande:
    Usch, är nervös inför skrapningen imorgon... Har börjat få mer och mer mensvärk nu, så kroppen kanske börjar inse vad som hänt.

Fy vad jobbigt :( stora styrkekramar till dig
  • Supers
    Primolut88 skrev 2014-06-09 05:26:00 följande:
    Testdag idag och stickan visa två streck heeelt sjukt jag fattar ingenting

Åh grattis :) Rd 8 o är hur nojjig som helst. Har typ inga symptomer alls :/

Härligt med ett plus. Grattis igen.
  • Supers
    stjarnan86 skrev 2014-06-08 19:24:22 följande:
    Hej!

Jag ska ta min fjärde spruta idag..

Har haft problem med lite diarre de senaste två dagarna. 

Tror ni att det kan vara överstimulerade äggstockar?

Det står ju med som vanlig biverkning också. Någon annan som har haft samma problem?

Och tror ni att man kan ändra tid när man tar sprutan. Har tagit den vid 22.30 men min sambo är inte hemma förrän vid 01.00. Kan man vänta tills dess? Har väldigt svårt att göra det själv.. Även fast jag inte har några problem med sprutor annars..

Tacksam för svar!

Tror inte du helst ska byta tid, men ring annars o fråga. Bm sa att nga minuter hit o dit spelar ingen roll. Hoppas det löser sig.
  • Supers
    knaestoot skrev 2014-06-09 15:14:38 följande:
    Hej alla igen!

Det har varit rätt tyst från min sida ett par månader.. Vårt första IVF-försök blev till ett Avbrutet återinförande för förstorade äggstockar, som blev till utebliven mens, som blev till en stor cysta i äggstocken, som blev massa mediciner - kontentan av det hela, MASSOR av tårar, ilska och besvikelse.

Men så plötsligt, återhämtade sig min kropp, vi fick åka på ägglossnings-ultraljud - som blev besök i Gbg och återinförande - och idag fick vi plusset på grav-stickan!

Helt otroligt!!! :)

Håll tummarna för oss nu, då jag och sambon har en historia av upprepade missfall bakom oss redan innan IVF.

Hoppas hoppas!!

Åh vad härligt med ett plus :) Grattis!!!
Svar på tråden IVF under 2014