• Supers

IVF under 2014

BinniBoo skrev 2014-05-27 16:39:51 följande:
    Supers - Hur många dagar från du började med sprutorna blir det till ÄP? Du har väl tagit sprutor länge eller?

Jag började med sprutorna 14 maj så det blev 2 veckor. Men hade det sett bra ut i fredags sp hade det nog blivit ÄP tidigare denna vecka. Imorrn blir det otrivelle förhoppningsvis sista ggn ;)
  • Supers

Ja det känns som en evighet ;) Vi ska va på sahlgrenska 7:30 redan :) När har du UL?

• Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-27 21:58:38 följande:
    Jag ska vara där först 10:30 så då är ni kanske inte kvar.

Ok njae vi har nog hunnit åka hem då..beror ju lite på hur man mår oxå.hoppas allt går bra :)
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-27 23:46:40 följande:
    Hoppas allt går bra för er med. Det är första ultraljudet för detta försök så lär väl bli flera. Hur många ultraljud fick du göra innan du fick tid till äggplock?

Nu fick jag göra 2 st. Ett den 23:e och ett igår då. Men det kan ju se bra ut redan efter första om man har tur :)
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-05-28 13:27:59 följande:
    Då har vi kommit hem från ÄP

Bad om att "slippa" morfinet så fick köra au natural och det gick relativt bra :)

Det mest chockartade beskedet kom vid resultatet...19ägg!!! Say what!

Hade hoppats på 2-3 åtminstone, max 6.

Körde bil hem, tyckte allt gick bra.

Behöver vara klar i skallen då jag ska ta hand om min 4-åring ensam. (sambo åker till jobb i Oslo)

Nu är jag öm som en värre ägglossning och aningen svårt att sitta rakt, lite snett går fint.

Kommer ju en aningen jobbig fas nu...blir det befruktat (?)

Vilken utdelning. Hoppas alla blir befruktade nu. På fredag smäller det för oss.

Nä jag ska då ha morfin...gjorde så jävla ont sist :/ Är det insättning på fredag?
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-28 21:03:08 följande:
    Happ.. då slipper jag nog inte kanylen i alla fall.. Får fixa det ändå. Jag var hos tandläkaren idag och drog ut en visdomstand som gick av i förrgår.. kände att jag ville få väck den innan man eventuellt blir gravid då jag inte vet hur det är med bedövningen när man är gravid.. Så lyckades få tag i en akuttid efter många samtal. Men är chockad över hur bra det gick då jag fick sån panikångest sist jag drog en visdomstand. Nu känns det som att jag klarar allt. Är ju riktigt nålrädd men har lyckats ta gonalfen på första försöket varje dag och har idag lyckats hålla mig relativt lugn hos tandläkaren trots bedövningsspruta i munnen. 

Mycket som händer på fredag.. Jag har ultraljud, Supers äggplock och hemljuvahem insättning :)Förresten Supers.. fick du lämna blodprov under ultraljudet? Var det isf bägge gångerna?

Nej jag lämnade bara prov på 6:e sprutdagen inget när jag var där. Det var nog likadant förra gången.

Ja nålrädd är jag med men nu har jag liksom blitt av med det lite grann..men gillar fortf inte att få kanyler insatta el ta prover :/ k

Kl 20 tog jag Otrivellen och imorrn slipper jag all medicin sen är det bara lutinuset under ruvningen.
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-28 23:28:17 följande:
    Jag har inte fått nån info om blodprov överhuvudtaget :S står inget om att jag ska lämna det i pappret och de har heller inte sagt nåt om det.skumt..

Har du kört nässpray oxå? El började du med sprutorna direkt. Kanske är därför.
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-29 22:48:30 följande:
    Usch för orgalutran! Riktigt jobbigt att ta den sprutan då den var betydligt tjockare och svårare att få in.. sen sved det nåt så in i i två timmar efter jag tagit den! Gonalfen har jag inte känt nåt utav.. hoppas allt ser bra ut på ultraljudet i morgon så jag inte behöver ta orgalutranen allt för länge till.. för den gav mig storångest :(

Usch då...jag har tagit menopur båda ggr..rätt tunn nål men meckigt med lilla medicin flaskan osv. Men det har gått bra..lite svid till och från.

Lycka till imorrn..jag börjar bli lite nervös nu..;)
  • Supers

Så då var det klart, gick mkt bättre denna gång. Hade en kvinnlig äggplockerska ;) Lite morfin och lugnade så gick det galant, blev "bara" 8 ägg men nu hoppas vi alla blir befruktade och delar sig fint. Dom tog även och sög ur min chokladcysta eftersom de var tvungen att få tag på blåsan brevid. Är lite öm på höger sida men mår rätt bra ändå. Nu blir det en helg i gbg med hotell o summerburst :) på söndag i insättning. :)

• Supers

Hemljuvahem: ja vad tokigt. .än vet vi ju inte hur äggen blivit men vi hoppas på det bästa. Ja vill oxå gå på kent festivalen älskar kent..men vi köpte SB biljetter i november ;) blev dock en tidig kväll idag fick så ont i äggstockarna :/ så det bidde hotellet.

Svar på tråden IVF under 2014