Beräknad i Januari -förlossning i februari!!!
Hej! Blir galen på den här väntan!!!någon mer?! Har ni förvärkar?
Hej! Blir galen på den här väntan!!!någon mer?! Har ni förvärkar?
När var du beräknad?
Idag får man inte gå mer än bf+14
2003 var det annat. Då gick jag bf+21.
Jag beräknades till den 27jan ! Gått över 5dgr.. Inte så mycket, men känns som en evighet!
Jag var beräknad den 22:a januari. Ingen bebis än... Varje natt i en vecka har legat vaken med förvärkar till runt 5-tiden. Sedan har de blivit lite mildare och jag har somnat. Det värsta är att sedan vakna på morgonen och en ny dag börjar, exakt likadant. Känner mig som en fånge och ju fler dagar som jag går här hemma och gör absolut ingenting, ju mindre peppad blir jag på förlossningen. Imorgon ska vi ringa och boka tid på förlossningen för undersökning och bokning av igångsättning. Låt denna väntan snart vara över!!
Var också beräknad till den 27de men är fortf gravid :-/
Är barn nr 5 och första gången jag går över Bf.
Har noll tecken på att de vill starta heller.
Fast just nu är jag dunderförkyld med ett illamående som inte är att leka med, vet inte om det är pga graviditeten eller förkylningen.
Bäbisen lär komma när jag är frisk igen.
Är det ditt första barn?
Beräknad till 18:e jan enligt tidiga ul,20:e enligt rul i v 20. Andra barnet. Fortfarande gravid! ! Första barnet kom dagen innan bf så gissa om jag är förvånad nu. Och jävligt less. Har haft förvärkar på kvällarna i ca en månad nu. Har tid för igångsättning på tisdag, så jag ser ett slut på det hela nu äntligen. Nu är jag rädd för att bebisen ska ta skada av att vara överkokt eller att det blir ett stort barn. Jag har i alla fall inte störiga vänner eller familj som frågar hela tiden.
Beräknad 23 jan enl rul men här händer inte mkt förutom att jag inte kan sova. Har sammandragningar men inga som gör ont. Sen igår känns det dock som det är lite mer drag i dom och det ilar längst ner i magen och mellan benen. Börjar misströsta och fasar för igångsättning, tror nästan att min kropp inte vet hur man ska göra. Känner mig ledsen. Går dagliga långpromenader, har sex etc men tror inte man kan stressa ut barnet. Kontroll på ons, är då i v 41+5.
Då är vi några stycken. Det här är mitt andra barn, gick över tiden med min dotter 5 dgr och hade en jobbig förlossning. Nu börjar jag tänka att det här blir ännu jobbigare (om det går!) är på dag +7 nu. Och blir han bara stööörre o stöööörre! Jag har jobbiga släktingar som frågar "känner du något"? Ghaaa!!! Promenader går jag inte på får så ont i ryggen, så man känner sig aningen instängd här i huset
Här är det ingen som vågar höra av sig, fast jag uppdaterar fb dagligen just nu.
Idag ska ananas inhandlas haha
Bara för skojs skull och så är de gott.
Få se om det fungerar.
Plus att det blir en liten promenad i affären också.
Jag har provat ananas på burk 2 gånger. Ena gången fick jag ganska starka förvärkar. Andra gången hände inget. Gillar inte färsk eftersom det sticks i munnen. Hoppas det funkar för dig.
Färdknäpp har vi provat ett flertal gånger. Förutom att det är trevligt så händer inget. Är ganska mycket öppen redan så det kanske inte påverkar. Promenad tar jag varje dag. Har varit väldigt aktiv hela graviditeten.
Störigt att jag har fått bristningar på magen nu den sista veckan. Halsbränna har jag också fått. Hade bebben bara tittat ut i tid hade jag sluppit detta.
Jag har också varit aktiv hela graviditeten och mått väldigt bra! Trodde faktiskt inte att jag skulle bli såhär psykiskt påverkad av att gå över tiden.. Det var först i fredags när vi var en vecka efter bf som det verkligen kändes jobbigt. Oroar mig också lite för bebisen men hen håller igång som vanligt så det är säkert ingen fara! Min mamma o syster har fått tidigare eller på bf så jag trodde nog att det skulle bli lika för mig. Tji fick jag :) har också provat ananas, putsat fönster, städat, sorterat, flertal färdknäppar men för mig hände inget. Det är konstigt att det kan påverka en så till den grad att man känner att "nej, det blir nog ingen bebis", fast förnuftet vet att man väääldigt snart får träffa den! Det tar på krafterna att vänta!