Inlägg från: Övertiden |Visa alla inlägg
  • Övertiden

Beräknad i Januari -förlossning i februari!!!

Beräknad 23 jan enl rul men här händer inte mkt förutom att jag inte kan sova. Har sammandragningar men inga som gör ont. Sen igår känns det dock som det är lite mer drag i dom och det ilar längst ner i magen och mellan benen. Börjar misströsta och fasar för igångsättning, tror nästan att min kropp inte vet hur man ska göra. Känner mig ledsen. Går dagliga långpromenader, har sex etc men tror inte man kan stressa ut barnet. Kontroll på ons, är då i v 41+5.

• Övertiden

Jag har också varit aktiv hela graviditeten och mått väldigt bra! Trodde faktiskt inte att jag skulle bli såhär psykiskt påverkad av att gå över tiden.. Det var först i fredags när vi var en vecka efter bf som det verkligen kändes jobbigt. Oroar mig också lite för bebisen men hen håller igång som vanligt så det är säkert ingen fara! Min mamma o syster har fått tidigare eller på bf så jag trodde nog att det skulle bli lika för mig. Tji fick jag :) har också provat ananas, putsat fönster, städat, sorterat, flertal färdknäppar men för mig hände inget. Det är konstigt att det kan påverka en så till den grad att man känner att "nej, det blir nog ingen bebis", fast förnuftet vet att man väääldigt snart får träffa den! Det tar på krafterna att vänta!

• Övertiden

Hoppas det sätter igång, låter som att det är på g och vore ju lägligt opassande för mannen :)

Nu ska vi kolla film, hoppas få till bättre sömn inatt!

sSARAa skrev 2014-02-02 21:26:35 följande:
    Missmii ja det ska visst innehålla något som gör att värkarna ska komma igång..

Dock blev de ingen ananas för mig då de i affären var mögliga :-/

Just nu är jag (ursäkta mig) jätte dålig i magen, det brukar vara ett tecken för mig att det är på g men jag har inga förhoppningar.

I natt är det superbowl som min maken sååå gärna vill titta på och har sett framemot jättelänge, skulle vara lite kul om allt startade i natt Haha

• Övertiden

Det är samma här. Händer ingenting. Kontroll på ons kl 9, får se vad som händer efter det. Börjar förlika mig med tanken på igångsättning, vill ju bara träffa bebisen nu!

sSARAa skrev 2014-02-03 20:38:39 följande:
    Vad tyst det är i tråden idag...

Någon som fått bäbis?

Någon som har känningar?

Här är det cool lugnt igen..

Känns som det kommer bli en igångsättning för mig och lillpojken :-/

• Övertiden

Lycka till ni som kommit igång! Härligt att det startat!

sSARAa skrev 2014-02-04 08:04:14 följande:
    Det var jätte lugnt på fl Danderyd så vårat besök gick snabbt.

Bäbisen hade fina hjärtljud och han kom igång och rörde sig när läkaren gjorde UL.

Nu rör han sig som tusan

Men fasiken vad dom små kan skrämma upp en.

Höll på i två timmar att försöka få honom att röra sig men ingenting, hade panik.. Men nu känns det bra..

Nu ska jag sova, har varit vaken sen 1,30..

Jag håller tummarna att det föds lite barn idag!!

Läskigt!! Tur att allt såg fint ut, hoppas du får sova nu.
  • Övertiden

Hur går det för er alla? Jag var på kontroll idag, allt såg bra ut, bebben har tillräckligt med vatten och fint flöde i navelsträngen. Ctg-kurvan såg bra ut. Bf+13 idag, suck! Kontroll igen på fredag och igångsättning på måndag..

.

• Övertiden

Stort grattis! Tur ni åkte direkt och skönt att slippa bli igångsatt!

MrsCD skrev 2014-02-05 22:29:22 följande:
    Fick min andra dotter den 3:e. Dagen innan igångsättningen var bokad. Åkte in så fort värkarna började. Och tur var det för sen gick det fort! Hade knappt några vanliga värkar att tala om innan de satte skalpelektrod och vattnet gick. Då började Krystvärkarna. Hade vattnet gått hemma hade hon fötts hemma. Hon var ingen jätte trots dryga två veckor extra. 3480g och 49cm.

• Övertiden

Heja er!

sSARAa skrev 2014-02-08 08:04:54 följande:
    Nu klockar jag värkar! Jippi!

Dock är de oregelbundna fortf men de blir starkare och starkare.

Håll tummarna att det är på riktigt

Här händer fortfarande inget så blir igångsatt imorgon, v 42+2.
  • Övertiden
    sSARAa skrev 2014-02-08 16:33:22 följande:
    Kl 12,51 föddes vår Harry.

Hann vara på fl i 1h.

Oregelbundna värkar mellan kl 03-11 sen blev de snabbt 2-3min mellan.

Var en jätte fin och bra förlossning med bm som verkligen lyssnade på mig/oss.

Nu väntar vi på barnläkaren så vi kan ta och åka hem.

Stort grattis! Härligt att allt gick bra och att ni så snabbt kan åka hem. Fint namn också :)
  • Övertiden

I söndags föddes vår fantastiska flicka i v 42+2! Blev igångsatt genom att de tog hål på hinnorna och sedan sattes värkstimulerande dropp. Sprack och fick sys på operation men nu mår vi alla bra!

Grattis till alla som fått sina skatter!

Svar på tråden Beräknad i Januari -förlossning i februari!!!