Min pappa har lungcancer, nu ska jag hitta alla sätt som finns att hela/lindra/bromsa eller kanske bota den!
Min pappa, 69 år, fick igår diagnos lungcancer efter nästan 9 månaders oförklarlig plötslig smärta i ryggen. Från att ha varit en frisk, ungdomlig, motionerande och livsnjutande man har han nu tappat drygt tio kg sedan de första symptomen för nio månader sedan, är i princip handikappad och kan knappt ta sig utanför hemmet pga ryggsmärtan. Datortomo och lungröntgen har visat en tumör i höger lunga, som har spritt sig och även orsakat skelettförändringar. När läkaren gav oss beskedet igår hörde jag bara en dödsdom. Budskapet jag tog in var att pappa är döende och att han aldrig kommer att bli frisk. De ord läkaren faktiskt yttrade var att det är en obotbar sjukdom, man opererar inte i det här stadiet (förstod inte varför) och att man nu påbörjar en behandlingsplan med strålning och cellgifter. Nu har min syster, mamma och jag bestämt oss för att hjälpa honom att läka eller hela sin kropp så långt det går med mat och alla nadra sätt som finns som vården inte kan hjälpa till med. Det finns ju något som kallas anticancerogen mat, detta tänker jag läsa allt jag kommer över. Vad finns det för andra sätt att hela en sjuk kropp som inte ingår i behandling av traditionell västerländsk medicin? Kom igen, bomba mig med tips, solskenshistorier och annan positiv energi. Jag behöver allt nu, och kommer att rikta in mig på allt positivt som inger hopp, och blocka ut allt negativt.