• Miss Olsen

När kom förvärkarna och när kom bebben?

Några här som haft förvärkar ett bra tag innan FL satte igång? När började det och när kom er Bebbe? Och märkte ni någon skillnad dagarna/veckan innan de satte igång? Ändrades FV? Jag går in i gravvecka 37 imorgon och har haft känningar sedan v.30. Först molvärk sedan FV som var oregelbundna, sedan regelbundna. Har kunnat klocka de i perioder sista 2-3v. Först kändes smärtan enbart i länden men det har blivit mer i rumpa/mage/ljumskar nu. Vart man än läser så är detta symtom på att förlossningen snart kommer igång men än så länge har den inte gjort det... Är gravid m andra barnet och hade INTE det så här med ettan! Gick det bara över i förlossningsvärkar plötsligt eller hade ni något däremellan?

• Svar på tråden När kom förvärkarna och när kom bebben?
  • Lindsey Egot the only one

Man kan ju ha förvärkar tidigt i graviditeten och livmodern drar sig samman hela graviditeten för att förbereda sig inför förlossningen. Så det är svårt att säga när en del känner av förvärkar redan i v20 medan andra bara har det någon månad innan själva förlossningen.

• Tessou
    vanja83 skrev 2014-02-06 08:27:15 följande:
    Jo att spricka var det jag oroade mig mest för =) Förutom bikini linjen då men den sket jag totalt i på förlossning en =)
    Hmm, hur menar du med bikinilinjen...?
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
    vanja83 skrev 2014-02-06 08:27:15 följande:

Jo att spricka var det jag oroade mig mest för =) Förutom bikini linjen då men den sket jag totalt i på förlossning en =)

Va?
  • Miss Olsen
    majsa88 skrev 2014-02-04 14:08:46 följande:
    Oj då. Har inte alls tänkt på att man kan ha så mycket förvärkar o så mycket falska larm. Riktigt jobbigt, man får ju massa hopp. Själv är jag i veck 31+5

Ja att man blir lutad hela tiden är nog det jobbigaste.
  • Miss Olsen
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-06 08:29:04 följande:
    Man kan ju ha förvärkar tidigt i graviditeten och livmodern drar sig samman hela graviditeten för att förbereda sig inför förlossningen. Så det är svårt att säga när en del känner av förvärkar redan i v20 medan andra bara har det någon månad innan själva förlossningen.

Ja alla har ju sammandragningar. Förvärkar och hur mkt man känner av de är ju dock väldigt individuellt. Hade bara ngn vecka innan BF med första barnet och då bara molvärk och ingen smärta när magen drog ihop sig. Denna gången har det ju varit onda sammandragningar sedan v 30 typ och som dessutom bara gör ondare och ondare. Och när de gör ont som FL-värkar då är det ju svårt att avgöra vad som är vad. 😊
  • vanja83

Alltså att bikinilinjen inte skulle vara rakad =) Så att det var en stor hårbuske därnere så de skulle kolla på under förlossningen! Vilket jag så klart så här i efter hand inser är helt sjukt att oroa sig för! Ingen och inte jag heller bryddemig det minsta under förlossningen! =)

• Tessou
    vanja83 skrev 2014-02-07 10:42:38 följande:
    Alltså att bikinilinjen inte skulle vara rakad =) Så att det var en stor hårbuske därnere så de skulle kolla på under förlossningen! Vilket jag så klart så här i efter hand inser är helt sjukt att oroa sig för! Ingen och inte jag heller bryddemig det minsta under förlossningen! =)
    Ha ha, okej då hänger jag med..
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Flickan och kråkan

Inga förvärkar med ettan och tvåan. Sammandragningar men inga förvärkar. Båda tittade ut i v.37+. Med tredje barnet fick jag förvärkar i v.32-33 någonting. Liten tittade ut i v.40+1 .

• backen15

Ca v 25-26. Väntar barn nummer tre o är i v 29. Det har varit likadant med dom alla tre. Fv har börjat där runt... Snabba förlossningar med tidigare två barn, sytts ett stygn med tvåan..

Miss Olsen skrev 2014-02-06 19:41:17 följande:

Ja alla har ju sammandragningar. Förvärkar och hur mkt man känner av de är ju dock väldigt individuellt. Hade bara ngn vecka innan BF med första barnet och då bara molvärk och ingen smärta när magen drog ihop sig. Denna gången har det ju varit onda sammandragningar sedan v 30 typ och som dessutom bara gör ondare och ondare. Och när de gör ont som FL-värkar då är det ju svårt att avgöra vad som är vad. ????
    Jag går in i v20 imorgon och måste in till förlossningen idag pga kraftiga sammandragningar som börjar med smärta i ländryggen och slutar med kraftig sammandragning. Bebisen gillar inte detta. Nu sitter det en ihållande smärta i ländryggen och sammandragningarna med lite längre mellanrum. När jag födde mitt andra barn hade jag bara ont i ländryggen och inte förrän tre timmar innan hon föddes fick jag sammandragningar och var öppen 7 cm när vi kom in till förlossningen. En timma senare var hon född Så nu är jag lite orolig att smärtan i ländryggen är av samma karaktär som vid min andra förlossning.
  • Tifastar

Två veckor innan med nr 2. Varje natt höll det på några timmar. Var helt slut.

Föddes i vecka 38+0

Svar på tråden När kom förvärkarna och när kom bebben?