• vanja83

När kom förvärkarna och när kom bebben?

Inga förvarnar alls! Dottern född 4 h efter första värken!

• vanja83

Född 29/6 så är 7mån nu =) Det är nästa så man kan säga att hon bara dök upp ;) Hade inga förvärkar , började känna lätt mensvärk 21 på kvällen var då i vecka 38:5! Kom regelbundet från början 15 minut emellan 3 h senare var det 4 min emellan ringde förlossningen då jag tyckte det gick snabbt från 15-4! Fick då komma på en kontroll, var på förlossningen vid halv ett och halv två är dottern född! Var på förlossningen ca 1h fullt öppen när BM undersökte mig! Krystvärkar 12 min, vattnet gick när hon föddes! Så det gick undan, stor chock för mig och henne! Pga den snabba förlossningen fick vi byta sjukhus och dottern hamnade på IVA, neo! Låter kanske som en dröm , men gick alldeles för fort, tog flera veckor iinnann jag fattade att jag fött barn =( Så något mittemellan är nog bra =) Någon bedövning hanns inte med! Är redan nervös inför nästa förlossningen fast jag inte är gravid! Då BM efter min dotter var född sa nästa gång får du nog åka in så fort du kommer något, var ju det jag gjorde denna gång =( Får förbereda mig för att föda hemma tror jag =)

• vanja83

Sprack typ inget! Fick två el tre stygn, BM beskrev det som skav/brännsår för det gick för fort! Inget jag kände av efteråt, förutom då jag var tvungen att flora en gynundersökning efter en vecka! Den gjorde helvetesont =( mycket värre än förlossningen =)

• vanja83

Jo att spricka var det jag oroade mig mest för =) Förutom bikini linjen då men den sket jag totalt i på förlossning en =)

• vanja83

Alltså att bikinilinjen inte skulle vara rakad =) Så att det var en stor hårbuske därnere så de skulle kolla på under förlossningen! Vilket jag så klart så här i efter hand inser är helt sjukt att oroa sig för! Ingen och inte jag heller bryddemig det minsta under förlossningen! =)

Svar på tråden När kom förvärkarna och när kom bebben?