• Miss Olsen

När kom förvärkarna och när kom bebben?

Några här som haft förvärkar ett bra tag innan FL satte igång? När började det och när kom er Bebbe? Och märkte ni någon skillnad dagarna/veckan innan de satte igång? Ändrades FV? Jag går in i gravvecka 37 imorgon och har haft känningar sedan v.30. Först molvärk sedan FV som var oregelbundna, sedan regelbundna. Har kunnat klocka de i perioder sista 2-3v. Först kändes smärtan enbart i länden men det har blivit mer i rumpa/mage/ljumskar nu. Vart man än läser så är detta symtom på att förlossningen snart kommer igång men än så länge har den inte gjort det... Är gravid m andra barnet och hade INTE det så här med ettan! Gick det bara över i förlossningsvärkar plötsligt eller hade ni något däremellan?

• Svar på tråden När kom förvärkarna och när kom bebben?
  • Miss Olsen
    Isabella06 skrev 2014-01-24 10:11:01 följande:
    Jag och sambon hade sex igår kväll/natt. Pga alla hemska förvärkar så fick jag ingen orgasm och han kom inte i mig. Ändå satte det en väldans fart i magen med riktigt regelbundna förvärkar. Höll i sig mellan 00-04 när jag till slut däckade. Minsta hemma vaknade vid 07 :/ och nu vid stilla sittande är det mer mensvärk, obehag. Orkar inte med dessa falska alarm :( Går in i v 37 på söndag. Nu får han mer än gärna bestämma sig för att komma ut!!!

Har med haft en hel del molvärk och även förvärkar inatt. Var vaken flera timmar och slumra framåt morgonkvisten. Håller med, han får GÄRNA komma nu! Pallar inte heller med dessa ständiga falsklarm.
  • Miss Olsen
    majsa88 skrev 2014-02-04 01:32:06 följande:
    hur går det för er?

Jo här har värkarna tagit fart igen sedan någon vecka. Var väl hyfsat lugnt en dryg vecka där. I söndags hade jag kraftigare värkar än förut som tilltog en hel del när jag försökte gå upp och röra mig. Kändes i hela bäckenet och stråla ner i låren och magen var helt krampaktig. Dock väldigt oregelbundet jämfört med innan. Undrar verkligen om det kan tillta så mkt mer innan det sätter igång på riktigt... 😩
  • majsa88

Oj då. Har inte alls tänkt på att man kan ha så mycket förvärkar o så mycket falska larm. Riktigt jobbigt, man får ju massa hopp. Själv är jag i veck 31+5

Miss Olsen skrev 2014-02-04 09:53:16 följande:
    Jo här har värkarna tagit fart igen sedan någon vecka. Var väl hyfsat lugnt en dryg vecka där. I söndags hade jag kraftigare värkar än förut som tilltog en hel del när jag försökte gå upp och röra mig. Kändes i hela bäckenet och stråla ner i låren och magen var helt krampaktig. Dock väldigt oregelbundet jämfört med innan. Undrar verkligen om det kan tillta så mkt mer innan det sätter igång på riktigt... ?

• Tessou
    vanja83 skrev 2014-02-04 14:15:20 följande:
    Inga förvarnar alls! Dottern född 4 h efter första värken!
    Oj, så hon bara ''dök upp''? Grattis!! Kom hon idag?
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • vanja83

Född 29/6 så är 7mån nu =) Det är nästa så man kan säga att hon bara dök upp ;) Hade inga förvärkar , började känna lätt mensvärk 21 på kvällen var då i vecka 38:5! Kom regelbundet från början 15 minut emellan 3 h senare var det 4 min emellan ringde förlossningen då jag tyckte det gick snabbt från 15-4! Fick då komma på en kontroll, var på förlossningen vid halv ett och halv två är dottern född! Var på förlossningen ca 1h fullt öppen när BM undersökte mig! Krystvärkar 12 min, vattnet gick när hon föddes! Så det gick undan, stor chock för mig och henne! Pga den snabba förlossningen fick vi byta sjukhus och dottern hamnade på IVA, neo! Låter kanske som en dröm , men gick alldeles för fort, tog flera veckor iinnann jag fattade att jag fött barn =( Så något mittemellan är nog bra =) Någon bedövning hanns inte med! Är redan nervös inför nästa förlossningen fast jag inte är gravid! Då BM efter min dotter var född sa nästa gång får du nog åka in så fort du kommer något, var ju det jag gjorde denna gång =( Får förbereda mig för att föda hemma tror jag =)

• Tessou
    vanja83 skrev 2014-02-04 20:49:26 följande:
    Född 29/6 så är 7mån nu =) Det är nästa så man kan säga att hon bara dök upp ;) Hade inga förvärkar , började känna lätt mensvärk 21 på kvällen var då i vecka 38:5! Kom regelbundet från början 15 minut emellan 3 h senare var det 4 min emellan ringde förlossningen då jag tyckte det gick snabbt från 15-4! Fick då komma på en kontroll, var på förlossningen vid halv ett och halv två är dottern född! Var på förlossningen ca 1h fullt öppen när BM undersökte mig! Krystvärkar 12 min, vattnet gick när hon föddes! Så det gick undan, stor chock för mig och henne! Pga den snabba förlossningen fick vi byta sjukhus och dottern hamnade på IVA, neo! Låter kanske som en dröm , men gick alldeles för fort, tog flera veckor iinnann jag fattade att jag fött barn =( Så något mittemellan är nog bra =) Någon bedövning hanns inte med! Är redan nervös inför nästa förlossningen fast jag inte är gravid! Då BM efter min dotter var född sa nästa gång får du nog åka in så fort du kommer något, var ju det jag gjorde denna gång =( Får förbereda mig för att föda hemma tror jag =)
    Ha ha, jaha okej då var det ett tag sedan. Men ändå.. Sprack du mycket? Jag vill stanna hemma så länge det går, men vill gärna hinna fram i tid...
  • vanja83

Sprack typ inget! Fick två el tre stygn, BM beskrev det som skav/brännsår för det gick för fort! Inget jag kände av efteråt, förutom då jag var tvungen att flora en gynundersökning efter en vecka! Den gjorde helvetesont =( mycket värre än förlossningen =)

• Tessou
    vanja83 skrev 2014-02-05 17:37:46 följande:
    Sprack typ inget! Fick två el tre stygn, BM beskrev det som skav/brännsår för det gick för fort! Inget jag kände av efteråt, förutom då jag var tvungen att flora en gynundersökning efter en vecka! Den gjorde helvetesont =( mycket värre än förlossningen =)
    Vilken tur man kan ha! Ja, förutom undersökningen efteråt...
  • vanja83

Jo att spricka var det jag oroade mig mest för =) Förutom bikini linjen då men den sket jag totalt i på förlossning en =)

Svar på tråden När kom förvärkarna och när kom bebben?