Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

När kom förvärkarna och när kom bebben?

Hade inga förvärkar med ettan och tvåan. De föddes i v.37+. Hade mycket förvärkar med trean från v.32-33. Han stannade till v.40+1. Den sista veckan drygt innan hade jag inga förvärkar.

• Flickan och kråkan
    Miss Olsen skrev 2014-01-23 07:49:24 följande:

Okej så det stannade bara av då? Det var inga smärtfria värkar du hade då eller?
    Har du varit inne på koll nu då med trean? Så du vet tappen inte är påverkad? Min var inte det när jag var och kollade. Märkligt det kan va så här tycker jag. Det känns inte som att man kommer få ngn hint om att det är på g direkt utan att det plötsligt bara sätter igång pang bom.
    Förvärkarna var onda och drog i rejält, men aldrig med någon regelbundenhet och inte riktigt den där ilande smärtan som jag får av riktigt värkarbete. Var aldrig inne och kollade tappen, kändes inte aktuellt. Med de första barnen hade jag jättemycket sammandragningar tidigt utan påverkan. Att jag fick förvärkar med trean kändes helt normalt eftersom man ofta får mer känningar för varje graviditet.

Med alla tre barnen har jag mått oförskämt bra 1-2 veckor innan förlossningarna dragit igång. Alla tidigare krämpor har bara varit som bortblåsta. Så verkar min kropp fungera . Med första två gick bara vattnet plötsligt. Nu med trean i somras så började det med värkarbete. Vaknade på natten av att jag hade ont på ett annat sätt....mer ilande som sagt, mer lokaliserat till ryggen och så den där exakta regelbundenheten. Möjligt att tapp och livmoderhals påverkats innan. Jag har haft snabba förlossningar med de sista två. Nu senast hann vi vara inne på förlossningen i 16 minuter. Tre timmar tog det hela totalt.
  • Flickan och kråkan
    Plopps80 skrev 2014-01-23 09:19:37 följande:
    Var tom inne i vecka 34 på BB för att jag trodde förlossningen startat. Har två barn och det var exakt samma med dotter förvärkar från v 34 och gödd 38+0
    Verkar rätt vanligt att kroppen fungerar på ungefär samma sätt vid förlossningar. För mig var det annorlunda än för dig men alla mina var väldigt lika, liksom dina var lika varandra.
  • Flickan och kråkan

Inga förvärkar med ettan och tvåan. Sammandragningar men inga förvärkar. Båda tittade ut i v.37+. Med tredje barnet fick jag förvärkar i v.32-33 någonting. Liten tittade ut i v.40+1 .

Svar på tråden När kom förvärkarna och när kom bebben?