• alla har olika åsikter

Vad är det "värsta" du gör mot ditt barn i uppfostringssyfte?

Gäller barn upp till 5 år.
    Syftet med tråden är att se hur andra straffar sina barn då jag tydligt märkt att folk uppfostrar olika. Skriv gärna något också. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det "värsta" du gör mot ditt barn i uppfostringssyfte?
  • puss
    alla har olika åsikter skrev 2014-01-09 00:40:33 följande:
    Hur kan ni tycka att "hotar att barnet inte får godis/se på tv" är dumt?

för det har inte med saken att göra.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Natulcien skrev 2014-01-08 18:35:33 följande:
    Det var så jag tänkte också...

*puss puss puss puss*
  • Knota

Jag skriker i ren frustration. Vilket jag försöker sluta med då det inte funkar.

• Jungblom

Höjer rösten, försöker tänka på att det egentligen inte hjälper men det är ett tillkortakommande hos mig själv som jag aktivt behöver tänka på ibland.

Försöker i möjligaste mån undvika hota med saker/straff, snarare försöker jag att istället belöna/muta gott/bra beteende .

• Natulcien
    Det är inte en logisk konsekvens...
  • puss

trist att se att folk använder så vidriga metoder.

*puss puss puss puss*
  • Natulcien
    puss skrev 2014-01-09 10:24:57 följande:
    trist att se att folk använder så vidriga metoder.
    Ja, både time out, hot och t.o.m. aga verkar ju ganska vanligt om man får tro omröstningen... Gråter
  • puss
    Natulcien skrev 2014-01-09 10:39:17 följande:
    Ja, både time out, hot och t.o.m. aga verkar ju ganska vanligt om man får tro omröstningen... Gråter
    Hoppas alla dessa stackars utsatta barn blir sedda av skolan och andra aktörer. Familjerna borde utredas och få hjälp.
  • Natulcien
    puss skrev 2014-01-09 11:06:43 följande:
    Hoppas alla dessa stackars utsatta barn blir sedda av skolan och andra aktörer. Familjerna borde utredas och få hjälp.
    Ja, det får man verkligen hoppas.

Och själva syftet med tråden sägs ju vara att "se hur andra straffar sina barn då jag tydligt märkt att folk uppfostrar olika." som om straff i sig skulle vara en norm och nödvändigt i uppfostringssyfte...
  • Flickan och kråkan
    Hot om konsekvenser som är totalt ologiska tycker jag är dumma. För ett halvår sedan ungefär så betedde sig mina två äldsta - då 4 och 5,5 år - rätt illa i affären när vi skulle handla fredagsgodis. De är inte generellt stökiga, högljudda eller liknande men ibland varvar de upp varandra och det var vad som hände och de gjorde sådant de vanligtvis inte gör. Jag tog dem i handen och gick ut ur affären. Vi pratade om det hela och att man inte kan gå in och handla i en affär om man beter sig på det viset. Om de var intresserade av fredagsgodis den dagen så fick de ändra sitt beteende annars kunde vi inte handla. Det är ett hot om att barnet inte får godis men det är kopplat till det de gör/gjort. Beter man sig illa i en affär så kan man inte handla i affären och skulle man handla godis så blir den logiska konsekvensen att det inte blir något godis. Beter man sig illa på bussen så får man kliva av och gå etc. Jag skulle ju t.ex inte hota mina barn med att de får gå till ishallen (vi har en bit så tar bussen) för att få dem att sluta med ett annat beteende hemma som inte har med det att göra alls. 
Svar på tråden Vad är det "värsta" du gör mot ditt barn i uppfostringssyfte?