• Anonym (förkrossad)

Blivit lämnade för en annan, hur överleva?

Hej,

Under jul kom det fram att min sambo och pappa till mitt barn funnit den stora kärleken och vill separera. Hon är otroligt vacker och verkar vara en jättefin kvinna och jag vet inte vad jag ska ta vägen med all smärta.

Har gråtit i flera dagar, rasat i vikt och kan inte sova. Hur överlever man? Ser bilder på de två tillsammans i min skalle hela tiden. Jämför mig med henne(skitdumt jag vet).

Men hur fasen överlever man? När sonen somnat och jag sitter i soffan håller jag på att gå under av sorg.
    Vad gör man? Någon som varit med om samma och blivit lycklig igen?

När det är som värst känner jag att jag vill dö fast att jag aldrig skulle göra något pga vår son. Men känslan är hemsk och då blir jag flrbannad, man kan inte vilja dö pga en annan person! Men känslan kommer likväl.

Hjälp mig kloka människor!

• Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?
  • Anonym (Kräk)

Att fokusera på de viktiga sakerna och inte gräva ner sig i sorg.

• Anonym (Liknande)
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 20:49:59 följande:
    Jag tänker otroligt mycket på honom. Han har aldrig fått så mycket godis, leksaker och kramar/pussar som dessa dagar. Men jag är i enorm kris, försöker verkligen hålla ihop, Fick sitta ensam på julafton och idag för han firar jul och nyår med sin familj och vår son.  Hans familj var den jag hade, jag har ingen egen. Jag förlorade inte bara min partner, jag förlorade den enda familj jag haft.

Förstår att du tycker det är jobbigt! Bra att du tagit tid oss en att prata med, det gjorde jag också! Det är superskönt, jag går där och hon sparkar mig i rätt riktning. Hade inte klarat mig utan det så det var bra gjort! Riktigt bra! Bra att du skämt bort din som också, det kan han behöva med då han såklart undrar över allt som händer. Du så stark som du är redan nu så kommer du klara detta! Skriv av dig här med på forumet, det finns många fina medmänniskor som stöttar, ger råd osv. Ta en dag i taget.. Sluta kolla på deras bilder de lägger upp för även om du är nyfiken så gör det dig just nu bara illa. Du är bättre än du tror.. Kram
  • Lizzy 488

Förra julen så var det jag som gjorde samma sak hellre det än att gå bakom ryggen på någon jag älskat väldigt mycket. 

• Anonym (förkrossad)
    DiamantBarnet skrev 2013-12-31 20:57:08 följande:
    Vad ska man göra när någon säger "var stark"?
    Det undrar jag också!  Jag känner mig allt annat än stark. Jag har blivit lurad, bedragen och lämnad. Jag ÄR inte stark just nu. Jag är kaos.
    Anonym (Kräk) skrev 2013-12-31 21:03:15 följande:
    Att fokusera på de viktiga sakerna och inte gräva ner sig i sorg.
    Jag försöker men sorgen tar över. Den dåliga självkänslan hjälper inte till, sparker väldigt mycket ¨på mig själv. Hur ska man hålla tankarna sunda?

• Anonym (förkrossad)
    Lizzy 488 skrev 2013-12-31 21:29:59 följande:
    Förra julen så var det jag som gjorde samma sak hellre det än att gå bakom ryggen på någon jag älskat väldigt mycket. 
    Fast han gick bakom ryggen på mig, länge. Det kom fram av misstag. Han sov hos henne men sa att han sov hos en vän, jag fick reda på sanningen på omvägar.
  • Anonym (Tiden)

Blev också lämnad för en annan. Inga barn men efter tio år tillsammans. Jag mådde så otroligt dåligt, svårt att äta och sova. Hade ångest. Sjukskriven tio dagar, sen började jag arbeta igen. Det ÄR jättejobbigt i början. Tillåt dig att vara ledsen och sörja det ni hade och den framtid du trodde ni skulle få. Tiden kommer göra att du mår bättre. Så småningom känns det lättare och det blir roligt att göra saker igen. Ta hand om dig! Unna dig saker, sånt man mår bra av. Mitt liv är mycket bättre nu, jag har träffat en jättefin man och vi har två söta barn ihop. Du kommer också att må bra igen!

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (Tiden) skrev 2013-12-31 21:49:30 följande:
    Blev också lämnad för en annan. Inga barn men efter tio år tillsammans. Jag mådde så otroligt dåligt, svårt att äta och sova. Hade ångest. Sjukskriven tio dagar, sen började jag arbeta igen. Det ÄR jättejobbigt i början. Tillåt dig att vara ledsen och sörja det ni hade och den framtid du trodde ni skulle få. Tiden kommer göra att du mår bättre. Så småningom känns det lättare och det blir roligt att göra saker igen. Ta hand om dig! Unna dig saker, sånt man mår bra av. Mitt liv är mycket bättre nu, jag har träffat en jättefin man och vi har två söta barn ihop. Du kommer också att må bra igen!
    Tack! sånt här behöver jag höra. Just nu känns det som att det aldrig kommer att bli bra.
  • Anonym (förkrossad)
    DiamantBarnet skrev 2013-12-31 20:40:12 följande:
    Var det behövligt?  Drömmer
    haha ja låren är klart snyggare. Dock är de redan urammande brösten pyttesmå men jag får vifta med benen istället.
  • Anonym (förkrossad)

Jag vill ju ha ett till barn men jag är 31år singel och dumpad. Är det insemination i Danmark som gäller nu?

Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?