• DiamantBarnet

Blivit lämnade för en annan, hur överleva?

Det första du ska göra, det är att inse hur din situation är just nu. Dvs att han har lämnat dig för någon annan. Så med andra ord, det är ingen större förlust att bli av med en partner som inte vill vara med dig. Fuck him.

Jag har en känsla av att du vill vara ihop med en som älskar dig och vill vara ihop med dig. Det kommer säkert att hända dig inom en snar framtid. Under tiden ser du till att du mår bra i dig själv. Gör saker som är bra för just dig. Se till att skapa din egen lycka.

• DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 20:38:33 följande:
    Men,men får väl trösta mig med att när alla andra gick upp i vikt över jul så tappade jag 4kg.
    Var det behövligt?  Drömmer
  • DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 22:10:11 följande:
    haha ja låren är klart snyggare. Dock är de redan urammande brösten pyttesmå men jag får vifta med benen istället.

Jag gillar både snygga lår och små bröst  Drömmer
  • DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 21:34:26 följande:
    Det undrar jag också!  Jag känner mig allt annat än stark. Jag har blivit lurad, bedragen och lämnad. Jag ÄR inte stark just nu. Jag är kaos.
    Jag försöker men sorgen tar över. Den dåliga självkänslan hjälper inte till, sparker väldigt mycket ¨på mig själv. Hur ska man hålla tankarna sunda?

Till att börja med så slutar du med att sparka på dig själv. Det räcker med de smällar du får av andra.

När du har insett att han faktiskt inte längre är något bra för dig, så kommer hans smällar inte att slå dig så hårt längre. Du kommer träffa en bra man lite längre fram som blir helt rätt för dig. Se exet som något skräp som låg i källaren och skönt att bli av med nu så du får in en bra karl istället.

Var ego nu och gör saker som är bra för just dig. Fortsätt hela tiden. Det är ett sätt att höja din självkänsla. Vad gör du för något som är bra för dig för tillfället?

Prata aldrig illa om pappan för ditt barn. Ni kommer att få träffas då och då när det gäller överlämning, skola och sånt. För barnets skull, var kompisar. Du behöver inte älska honom, det räcker att vara neutral.

Satsa på dig själv nu framöver. Om du tycker att du är värd det vill säga. Tycker du att du är värd det?
  • DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2014-01-01 13:20:48 följande:

Jag måste ta mig i kragen. Hela morgonen har varit en orgie i sorg. Jag har ringt honom, smsat och grinat som en galning. Jag kommer ingenstans. Vad fasen ska jag göra?

Det värsta är att förhållandet har varit ganska struligt och han har betett sig riktigt oskönt flera ggr och jag har varit på väg bort men alltid gått tillbaka. Nu blir jag lämnad! Jag förstår att det inte är någon ide att ångra det man inte gjort men just nu ältar jag allt. Fan vad jag ältar! och svär, jag svär jättemycket och gråter som en galning.

Jag måste ju dessutom komma över honom medans han finns i mitt liv. Det är fruktansvärt.

Men jag måste ta mig samman, förnedringen är ju total.

Det värsta är att du går tillbaka till honom
  • DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2014-01-01 19:22:49 följande:
    Ja det har varit hemskt. Jag har blivit trampad på och trampat på mig själv.
    Vad bra att du börjar bli medveten om detta nu ts. Nu och framöver ska du vara vaksam över hur du beter dig mot dig själv. Så snart du gör eller säger något nedlåtande mot dig själv, så försöker du stoppa dig. Nu kan det äntligen bli bättre för dig :)
  • DiamantBarnet
    Anonym (förkrossad) skrev 2014-01-01 20:19:53 följande:

Jag hör historier o folk so fastnar i sorgen, aldrig kommer vidare, Jag är helt livrädd att det ska hända mig. Vill bli fölrbannad på aset istället för att ligga och böla som en bebis. Jag försöker vara snäll mot mig själv men jag ältar alla fel jag någonsin gjort i förhållandet och tänker saker som, "om jag bara hade varit gladare, inte tjatat så mycket, varit mindre slarvig" (jag är en hopplös slarver, tappar bort allt, och nu har jag tappat mig själv också, voila´!)

Förösker tänka snälla och bra tankar om mig själv men jag tror ju inte på dem. Men det kanske kan bli bättre med terapi. Jag kommer ju dö i smärtsamma plågor när jag måste se dem tillsammans.

Ta lärdom av vad du har lärt dig nu och var mer medveten i nästa relation.

Ett sätt att vara snäll mot dig själv är att inte trampa och trycka ner dig. Tillåt dig att göra misstag för det är misstag som delvis lär oss ett och annat.

Ni två passar inte ihop längre, så släpp honom. Han är inte bra för dig så du ska börja vara öppen för att träffa någon som är helt rätt för dig.
Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?