Anonym (förkrossad) skrev 2013-12-31 21:34:26 följande:
Det undrar jag också! Jag känner mig allt annat än stark. Jag har blivit lurad, bedragen och lämnad. Jag ÄR inte stark just nu. Jag är kaos.
Jag försöker men sorgen tar över. Den dåliga självkänslan hjälper inte till, sparker väldigt mycket ¨på mig själv. Hur ska man hålla tankarna sunda?
Till att börja med så slutar du med att sparka på dig själv. Det räcker med de smällar du får av andra.
När du har insett att han faktiskt inte längre är något bra för dig, så kommer hans smällar inte att slå dig så hårt längre. Du kommer träffa en bra man lite längre fram som blir helt rätt för dig. Se exet som något skräp som låg i källaren och skönt att bli av med nu så du får in en bra karl istället.
Var ego nu och gör saker som är bra för just dig. Fortsätt hela tiden. Det är ett sätt att höja din självkänsla. Vad gör du för något som är bra för dig för tillfället?
Prata aldrig illa om pappan för ditt barn. Ni kommer att få träffas då och då när det gäller överlämning, skola och sånt. För barnets skull, var kompisar. Du behöver inte älska honom, det räcker att vara neutral.
Satsa på dig själv nu framöver. Om du tycker att du är värd det vill säga. Tycker du att du är värd det?