Inlägg från: Anonym (förkrossad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förkrossad)

Blivit lämnade för en annan, hur överleva?

Hej,

Under jul kom det fram att min sambo och pappa till mitt barn funnit den stora kärleken och vill separera. Hon är otroligt vacker och verkar vara en jättefin kvinna och jag vet inte vad jag ska ta vägen med all smärta.

Har gråtit i flera dagar, rasat i vikt och kan inte sova. Hur överlever man? Ser bilder på de två tillsammans i min skalle hela tiden. Jämför mig med henne(skitdumt jag vet).

Men hur fasen överlever man? När sonen somnat och jag sitter i soffan håller jag på att gå under av sorg.
    Vad gör man? Någon som varit med om samma och blivit lycklig igen?

När det är som värst känner jag att jag vill dö fast att jag aldrig skulle göra något pga vår son. Men känslan är hemsk och då blir jag flrbannad, man kan inte vilja dö pga en annan person! Men känslan kommer likväl.

Hjälp mig kloka människor!

• Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Kräk) skrev 2013-12-31 20:13:02 följande:
    Ett sånt kräk, men han förtjänar ju inte dig. Sörj men lämna med stolthet, det kommer bli bättre utan en sådan skitstövel.
    Jag har tyvärr inte lämnat det här med stolthet. Har gråtit i panik, bönat och bett. Varit riktigt patetisk. Men det är väl inte försent att ta tillbaka stoltheten. Men jag kan inte hålla ihop, jag är så satans ledsen!
  • Anonym (förkrossad)
    sextiotalist skrev 2013-12-31 20:18:52 följande:
    Har inte varit i din situation, men ger dig styrkekramar, ibland vill inte livet vad man själv önskar.

Nja, kräk är han inte, att han träffar sin stora kärlek gör inte honom till ett kräk. Men det är absolut synd om TS, hon behöver mycket värme och omtanke.
    Nä han är inget kräk för att han är kär. Vi har inte haft det bra heller, så på ett sätt är det bra att han lämnar, jag hade inte styrkan. Dock kom det fram på ett fruktansvärt fult sätt och det var en härva med lögner i flera dagar och jag fick våndas helt i onödan. Allt sköttes väldigt fult och med lite omtanke om mig som blir lämnad, det gjorde smärtan mycket värre.

Jag vill så gärna hålla huvudet högt men jag är helt nedslagen och kvinnan är ju en jäkla fotomodell! fan
  • Anonym (förkrossad)
    Ice tea skrev 2013-12-31 20:22:51 följande:
    Fast, det går ju inte att kasta ut någon som lämnat så det enda hon kan göra är att bete sig med värdighet.
    Och inte ens det klarar jag av. Jag har känslorna utanpå kroppen.
  • Anonym (förkrossad)
    Momalicious skrev 2013-12-31 20:30:06 följande:
    Det är inte så konstigt. Jag tycker inte du ska spela, sörj och tillåt dig att göra det. Att trycka undan känslor är vansinnigt ohälsosamt, jag vet. Tillåter du dig att vara ledsen så kommer du gå vidare fortare och ha mindre risk att bli deprimerad.

Och du, förklara för din son. Nu vet jag inte hur gammal han är men fick för mig att han är rätt liten. Säg att det är okej att vara ledsen och att det inte är hans fel att du är ledsen eller att pappa inte är där.

Kram! Snart är det 2014, nytt år och en ny start för dig.
    Tack, Jag kan inte spela även om jag skulle vilja. Han tänkte berätta efter nyår men allt kom fram innan och på ett väldigt jobbigt sätt.

Sonen är 3 år och jag har försökt prata med honom om att vuxna också kan bli ledsna och att det är ok. Men det känns hemskt att han har sett mig så ledsen.

Men,men får väl trösta mig med att när alla andra gick upp i vikt över jul så tappade jag 4kg.
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Liknande) skrev 2013-12-31 20:39:56 följande:

Beklagar och det känns tungt och det kommer att göra det ett bra tag! Gråt för det får man göra! Fotomodell ? Tror nog du är en sexig snygg och smart tjej! På ett sätt kommer detta låta skitdumt nu men det kommer bli lättare för dig att gå vidare när han har träffat någon annan. Jag tror det blir lättare att komma över det där hoppas stadiet. Min erfarenhet så kan jag gå och hoppas än idag och det är sjukt jobbigt! Kram på dig! Dumär bättre än du tror!
    Tack. Ja på ett sätt känns det ju "bra", för när han har en ny blir det så definitivt. Jag kan inte hoppas eller försöka få tillbaka honom jag MÅSTE gå vidare.

Ja jag är nog bättre än jag tror, min självkänsla är helt dunderkass. Men jag har fixat med samtalstid så jag får prata med en kurator den 2a. Jag kan inte gå runt och känna mig såhär värdelös.

Det är ju så förbannat jobbigt eftersom jag måste se dem ihop. jag kan inte bara bryta med honom, han är ju pappa till mitt barn. Fan också vad jobbigt.
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Var stark!) skrev 2013-12-31 20:43:12 följande:
    Man kommer över det. Men SNÄLLA du, kom ihåg detta: var STARK för din son! Tänk på honom. Hos honom har du evig kärlek. Se det som att det är du och han mot världen! KRAM!!!
    Jag tänker otroligt mycket på honom. Han har aldrig fått så mycket godis, leksaker och kramar/pussar som dessa dagar. Men jag är i enorm kris, försöker verkligen hålla ihop, Fick sitta ensam på julafton och idag för han firar jul och nyår med sin familj och vår son.  Hans familj var den jag hade, jag har ingen egen. Jag förlorade inte bara min partner, jag förlorade den enda familj jag haft.
  • Anonym (förkrossad)
    DiamantBarnet skrev 2013-12-31 20:57:08 följande:
    Vad ska man göra när någon säger "var stark"?
    Det undrar jag också!  Jag känner mig allt annat än stark. Jag har blivit lurad, bedragen och lämnad. Jag ÄR inte stark just nu. Jag är kaos.
    Anonym (Kräk) skrev 2013-12-31 21:03:15 följande:
    Att fokusera på de viktiga sakerna och inte gräva ner sig i sorg.
    Jag försöker men sorgen tar över. Den dåliga självkänslan hjälper inte till, sparker väldigt mycket ¨på mig själv. Hur ska man hålla tankarna sunda?

• Anonym (förkrossad)
    Lizzy 488 skrev 2013-12-31 21:29:59 följande:
    Förra julen så var det jag som gjorde samma sak hellre det än att gå bakom ryggen på någon jag älskat väldigt mycket. 
    Fast han gick bakom ryggen på mig, länge. Det kom fram av misstag. Han sov hos henne men sa att han sov hos en vän, jag fick reda på sanningen på omvägar.
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Tiden) skrev 2013-12-31 21:49:30 följande:
    Blev också lämnad för en annan. Inga barn men efter tio år tillsammans. Jag mådde så otroligt dåligt, svårt att äta och sova. Hade ångest. Sjukskriven tio dagar, sen började jag arbeta igen. Det ÄR jättejobbigt i början. Tillåt dig att vara ledsen och sörja det ni hade och den framtid du trodde ni skulle få. Tiden kommer göra att du mår bättre. Så småningom känns det lättare och det blir roligt att göra saker igen. Ta hand om dig! Unna dig saker, sånt man mår bra av. Mitt liv är mycket bättre nu, jag har träffat en jättefin man och vi har två söta barn ihop. Du kommer också att må bra igen!
    Tack! sånt här behöver jag höra. Just nu känns det som att det aldrig kommer att bli bra.
Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?