Inlägg från: Anonym (förkrossad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förkrossad)

Blivit lämnade för en annan, hur överleva?

DiamantBarnet skrev 2013-12-31 20:40:12 följande:
    Var det behövligt?  Drömmer
    haha ja låren är klart snyggare. Dock är de redan urammande brösten pyttesmå men jag får vifta med benen istället.
  • Anonym (förkrossad)

Jag vill ju ha ett till barn men jag är 31år singel och dumpad. Är det insemination i Danmark som gäller nu?

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (Been there...) skrev 2014-01-01 09:08:48 följande:
    Idag lever jag i ett lyckligt förhållande sedan 11 år tillbaka! Solig
  • Anonym (förkrossad)
    Mkj63 skrev 2014-01-01 12:00:15 följande:
    Måste bara skriva, hur egoistiskt tänker man när man ska ha ett barn till, och Danmark är ett alternativ? Behöver man inte då fundera vad problemet är om bara det är ett alternativet! Kan de vara så att man inte klarar av o leva som ett par med dig, eller kanske bara tänker på sig själv? Är inte direkt troende, men är det inte naturen själv som ska få oss att förökas o inte det egna egot? Kan inte vara kul. Komma till värden för att morsan så gärna ville, lite Carola Häggqvist varning tycker jag som man o 2 barns far.
    Ta det lugnt, andas. Det där med Danmark skrevs lite skämtaktigt.
    Men ja, jag vill otroligt gärna ha ett till barn och därför är det extra smärtsamt att bli lämnad vid 31 års ålder,
    Men nä, jag kommer inte åka till Danmark. Om jag inte träffar någon ny så blir det inte ett till barn.
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Kräk) skrev 2014-01-01 00:17:03 följande:
    31 det är ju rena barnarovet, du skulle passa migFlört Tat lugnt det kommer att ordna sig du träffar någon ny förr än du anar. Jag har själv trillat dit.....rätt ofta...och det dröjer inte värst länge. Kankse inte mitt livs kärlek men det funkar...
  • Anonym (förkrossad)

Jag måste ta mig i kragen. Hela morgonen har varit en orgie i sorg. Jag har ringt honom, smsat och grinat som en galning. Jag kommer ingenstans. Vad fasen ska jag göra?

Det värsta är att förhållandet har varit ganska struligt och han har betett sig riktigt oskönt flera ggr och jag har varit på väg bort men alltid gått tillbaka. Nu blir jag lämnad! Jag förstår att det inte är någon ide att ångra det man inte gjort men just nu ältar jag allt. Fan vad jag ältar! och svär, jag svär jättemycket och gråter som en galning.

Jag måste ju dessutom komma över honom medans han finns i mitt liv. Det är fruktansvärt.

Men jag måste ta mig samman, förnedringen är ju total.

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (?) skrev 2014-01-01 12:08:40 följande:
    TS varför tycker du att hon verkar vara en jättefin kvinna? Hon hade sex med en upptagen man under ganska lång tid om jag förstår dig rätt?
    Han har ljugit för henne, sagt att vi är separerade. Så hon visste inte, men visst det verkar inte störa henne att han ljög.
  • Anonym (förkrossad)

Jag har rasat helt. Åkte in till sjukan och bölade ögonen ur mig, Fick sömntabletter så att jag kan sova i några nätter och kanske bli lite starkare.

Alltså, jag blir ju rädd för mig själv som reagerar såhär. Men jag tror att det är sorgen jag burit under alla år som kommer fram och så känner ja mig så jäkla ensam. Han och hela hans stora familj, borta.

• Anonym (förkrossad)
    DiamantBarnet skrev 2014-01-01 15:38:09 följande:
    Det värsta är att du går tillbaka till honom
    Ja det har varit hemskt. Jag har blivit trampad på och trampat på mig själv.
  • Anonym (förkrossad)

Tack snälla ni för att ni svarar. Jag försöker tänka att nu kan det bli något annorlunda, nu kan jag kanske bli lycklig på riktigt för första gången på 7 år. Men det gör så sjukt ont, trodde inte att man kunde ha såhär ont.

Det har gått iväg en remiss för samtal till en kurator, Vi gick ju i parterapi när allt kom fram så imorgon ska jag gå själv till henne och prata. Han började i parterapi med mig när han hade henne och visste att han inte ville mer.

Jag hör historier o folk so fastnar i sorgen, aldrig kommer vidare, Jag är helt livrädd att det ska hända mig. Vill bli fölrbannad på aset istället för att ligga och böla som en bebis. Jag försöker vara snäll mot mig själv men jag ältar alla fel jag någonsin gjort i förhållandet och tänker saker som, "om jag bara hade varit gladare, inte tjatat så mycket, varit mindre slarvig" (jag är en hopplös slarver, tappar bort allt, och nu har jag tappat mig själv också, voila´!)

Förösker tänka snälla och bra tankar om mig själv men jag tror ju inte på dem. Men det kanske kan bli bättre med terapi. Jag kommer ju dö i smärtsamma plågor när jag måste se dem tillsammans.

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-01-01 19:51:29 följande:
    Lider med dig, kära du.
    Min nu fd man bedrog mig under några månader. När jag upptäckte det hade han just avslutat det pga sitt samvete (!) Jag krossades totalt, fick som du åka till psykakuten och har varit ett vrak från o till sedan i mars. Jag var så fruktansvärt ledsen o besviken o hade ångest dygnet runt. Sjukskrevs flera månader. Dessutom dumpar han mig för att leva singelliv. Lämnade mig med allt.
    Jag trodde vi var ETT, att vi alltid skulle leva ihop.
    Nu lever han som en jävla tonåring o är så patetisk o med tiden har jag bara kommit att känna förakt o hat. Inte så roligt det heller. Behöver liksom du ha honom i mitt liv då vi har ett barn ihop. Mår fruktansvärt dåligt över det. Han har tagit ifrån mig all värdighet jag hade.
    Varje dag är fortfarande en kamp för mig för att orka o försöka gå vidare. Men man är tvungen. Livet är sjukt orättvist.
    Du får gärna inboxa mig så kan vi hjälpas åt lite, jag vet precis hur den fasen du är i känns.
    Oj, vad jobbigt att du har det så tufft. Har det inte blivit bättre alls för dig? Går du i samtal? Många många kramar till dig
  • Anonym (förkrossad)

Ni är så snälla som svarar mig. Det känns lite bättre om så för någon minut när jag läser det ni skriver.

Ikväll träffades vi för att prata ut, typiskt skitdålig idé. Vi är på två helt olika platser, han- nykär, jag-kris.
    Jag drog på hela registret med gråt och de klassiska " vad har hon som jag inte har?" "vad kunde jag gjort annorlunda?" och håll i er nu "jag kan bättras" Men va! Slå mig! Den ångrade jag i samma sekund som den lämnat mina läppar.

Så ja, en orgie i förnedring och konstigt beteende från min sida. Det enda som kom ut av mötet var att jag mådde ännu sämre och fick det ännu mer bekräftat hur över han är mig och hur kär han är i miss modello.

Jag har skrivit en lång lista med all skit han gjort mot mig för att påminna mig själv om att det är något bra att han är borta. Sen läser jag den och känner mig stark i en min ungefär då jag hör hans ord i in skalle "hon får mig att vilja förbättras. Jag ska ta tag i mina problem och bli bättre". I 8 år kämpade jag med hans skit och försökte stötta och hjälpa, fick bara mer svek. Sen kommer den här damen (som tydligen funnits med till och från i 10! års tid) och då jäklar duger det att kavla upp ärmarna och ta tag i alla problem, Jag börjar bli lite arg iaf, det känns bra.

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (Kräk) skrev 2014-01-02 01:15:40 följande:
    Herre gud gå inte dit och förnedra dig själv mer, den ende du straffar är dig själv. Så denna kvinnan fanns med i bilden innan TS jo jag tackar jag. Man kan nog lugnt påstå att hela relationen bygger på en enda stor lögn.
    Ta ut din ilska slå på en kudde eller något liknande du har rätt att vara arg som ett bi.
    Ta en vecka och agera ut sen börja bygga ditt nya liv...
    Hon har inte funnits med på så vis att de varit med varandra (vad han säger) men han snackade om någon stark dragning, kemi varje gång de träffats..bla bla bla, jag gick till mitt happy Place i skallen när han malde på om deras kemi.

Jag ska sluta förnedra mig inför honom, det räcker nu. Jag är tillräckligt manglad som det är. Allt känns så overkligt. För lite mer än en vecka sen låg vi bredvid varandra och pratade om vart vi skulle resa i vår. Nu sitter jag här, ensam och försöker göra allt för att inte tänka på de två tillsammans.
  • Anonym (förkrossad)

Jag vill börja med att förtydliga varför jag skrivit en lista. Det är en akut hjälp här och nu för att få mig att inte skena iväg, han har varit väldigt dålig i den här relationen. Alkoholproblem, lögner, otrohet och lagt all skuld på mig. Min självkänsla är på botten men ändå sitter jag nu och förskönar relationen och har panik efter något som inte var så bra när det varade. Självklart ska jag inte smutskasta honom eller utveckla något hat, listan kommer att kastas sen. Men jag försöker hålla skallen hyfsat realistiskt.

Vad jobbigt att läsa om hur ont ni också haft, gråter som en bebis när jag läser det. Många vänner säger åt mig att min reaktion är helt uppåt väggarna eftersom ingen är förvånad över att jag blir lämnad såhär och att jag borde vara glad för att jag slipper honom. Men hela min kropp och själ saknar honom. Och jag tänker tvångsmässigt på de två tillsammans.

Jag låg och grät till kl fem imorse och nu ska jag försöka jobba i några timmar. Har sjukskrivit mig resten av veckan men de lyckades inte få in en ersättare nu på förmiddagen. Så jag ska försöka ta mig igenom förmiddagen och överleva tills kl ett när jag har samtal.

Jag trodde inte att man kunde bli såhär paj pga en annan människa.

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (barnlängtan) skrev 2014-01-02 08:54:08 följande:
    Hej ts!
    Tycker så synd om dig just nu!
    Vet hur fruktansvärt det känns, världen rämnar o man vill dö för det gör så ont.
    Jag har varit med om det också, Efter 10 år tillsammans lämnade han mig för en annan.
    Han ville aldrig ha barn o när han gick var jag nästan 38 år (o hade längtat efter barn länge)o hon den nya hade ett barn, bara det gjorde så himla ont.
    De hade träffats i några månader innan han berättade...det var så ofattbart...så oväntat...så chockartat.
    Dessutom måste jag se de bägge nästan varje dag för vi jobbar på samma ställe.
    Jag grät o fick svårt att andas, gissar att det var någon slags panikattack mitt i natten...rasade i vikt...
    Men jag pratade öppet om allt med flera nära...älta o prata o gråt...det måste ut...provade kurator/psykolog också som arbetsgivaren skickade mig på. Det var bra men då förstod jag inte det.
    Månaderna gick o sakta började jag se framåt o inte bara överleva dag för dag.
    Men det finns en sorg kvar, över hur det tog slut, att vi var så nära varandra i 10 år o så plötsligt ingenting, att det kan bli så...alla minnen...all kärlek...som han bara trampade på.
    Jag kan inte förstå hur man kan göra så...först gör man slut o bearbetar det, sen träffar man en ny...
    Henne kan jag aldrig förstå, hon som visste om oss o kände oss bägge, hur kan man inleda ett förhållande med en upptagen man?! Det går inte att förlåta.
    Det faktum att han är bonuspappa , han som aldrig ville ha barn, gör förstås extra ont.

Började dejta på nätet o träffade till slut min nuvarande sambo. Jag är så lycklig nu, det är snart 5 år sen allt hände
    Jag är gravid Glad o hoppas att det äntligen ska bli barn för oss (efter många missfall längs vägen)

Livet blir bättre, det blir lättare, du kommer må dåligt ett tag, men sen vänder det o du har din son.
    Ta hand om dig!
    Kram
    Tack! Det är skönt att läsa om folk som mått likadant men som rest sig, gått vidare och kanske tom blivit lyckligare. För mig känns det helt bottenlöst, jag blir mer och mer ledsen känns det som. Gråter nästan konstant. Men jag får väl tro och hoppas att det kanske går över snabbare när allt kommer ut så intensivt.
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Bedragen) skrev 2014-01-02 19:10:44 följande:
    Jag vill också berätta min historia. Den kanske ger lite tröst om att det blir bättre. Men man måste gå genom sorgens alla faser för att kunna resa sig.
    Min man sen 12 år tillbaka sa en dag att han ville skiljas. Vi sålde våran br och köpte varsin. Efter ett halvår sa han dock att han ville försöka igen. Jag gav honom chansen, för vi har två barn. Men det varade inte länge, undefär efter 4månader sa att igen att han ville vara fri. Jag flyttade, och accepterade det för känner han så så är det ju inte mycket man har kvar. Det gick ganska bra tills jag nu i höstas fick veta att han hade lämnat mig för en annan kvinna. Allt började om igen, jag gick ner ordentligt. Slutade äta, kunde inte sova, panik på nätterna, svårt att andas, ja , du vet. Kunde inte förstå hur han kunde, varför berättade han inte? Kvinnan han träffade var ingen lätt fall heller utan psykiskt sjuk, förbjöd honom umgås med mig, träffa mig. Lovade döda sig själv, krocka med bilen, skär sig osv. Dessutom hade hon dolt för honom att hon var gift. Jag upptäckte det och då fick jag hennes ilska över mig. Till sist hotade jag honom att om denna kvinna är kvar i hans liv, så får han ge mig ensam vårdnad för de ska inte behövas bli utsätta för en sådan ostabil sjuk person. Kvinnan smsar dygnet runt, vägrar släppa han. Dyker upp mitt på natten och undersöker om han har en annan där… 
    Men tack vore henne fick jag krafter att gå vidare. Har börjat dejta och tycker att livet är kul. Och jag vet att han kan välja vem han vill men våra barn ska inte leva med en sån manipulativ kvinna. 
    Så det går över, oavsett hur tufft det är just nu! Kram
    Tack! Jag blir verkligen stärkt av era historier, på riktigt. Jag har faktiskt haft två bra timmar. Har känt mig hyffsat lugn och känt mig lite lättad över att det är över. Nu väntar nya äventyr. Men jag vet att jag kommer kastas tillbaka. Tidigare idag grät jag i timmar. Men jag uppskattar stunderna av lugn som jag får, även om de inte är många.
  • Anonym (förkrossad)

Nä hörrni, det här går inte så bra för mig. Kändes helt ok där ett tag, tänkte att det här kommer jag att fixa men nu har allt blivit otroligt tungt igen.

Saknar mitt ex så att jag går sönder. Det är så otroligt ensamt. Försöker koncentrera mig på skolan men det är så svårt, min hjärna funkar överhuvudtaget inte. Ser henne på stan ibland, strålande vacker. Det gör otroligt ont. Han är också jätteglad och ser lyckligare ut än han någonsin gjort med mig. Och jag är ett ras, Missförstå mig inte, jag vill självklart att han ska vara lycklig. Men det gör ont. Nå så in i,

Vet inte hur jag ska ta mig vidare. Jag träffar vänner, tränar, försöker plugga, försöker göra roliga grejer ed in son. Men inombords står jag helt still. Ni kloka, vad kan jag göra? Är det bara tiden som är medicinen? Jag står inte ut.

Skriver varje kväll tre saker som jag gjort bra under dagen och tre saker jag är tacksam över. Försöker jobba bort min känsla av att vara så totalt värdelös. Men det år ju sådär det också.

Ni hör ju, gnäll och gnäll. Och mörker och elände.

• Anonym (förkrossad)
    DEDOT skrev 2014-01-16 22:48:35 följande:
    Hej därute, ja är en man på 67år har gått igenom ett hlvt. min särbo sedan 7 år bara lämnade mig med orden "jag står inte ut här längre inga vänner och du förstår mig ändå inte". Detta hände vid frukostbordet en morgon för tre månader sedan. Hon bara lämnad bordet och tog tåget hem har inte hört av sig sedan dess. Jag blev fullständigt chockad. Till saken hör att vi var helt överrens om hur vi skulle ha det. Vi skulle vänta lite till innan vi ev. flyttade ihop.
    Jag bor i ett litet samhälle i sydöstra Småland hon bor untanför Malmö.
    Vi hade aldrig ngr gräl utan hade väldigt trevligt tillsammans.
    Jag bor i eget hus hon bor i en liten lägenhet.
    Jag förstår inte att man kan vara så oärlig och inte tala om hur det verkligen ligger till med vårt förhållande.
    Varför kan man inte vara ärlig och uppriktig när man är i ett föhållande
    Jag är pensionär och går och ältar detta dag ut o dag in.Dessutom bor jag ensam i mitt hus.Mina bästa vänner har tyvärr gått ur tiden så jag är ganska ensam.

Det har gått så långt att jag har hamnat i en mycket svår livskris med panikångest och svår depresion.
    Jag går hos psykolog och jag knaprar nervmedecin men tyvärr så har tabletterna gjort mig än sämre.
    Livet känns hopplöst.  Varje morgon är en kamp för att överhuvudtaget komma upp. Vill bara dra täcket över mig och fösvinna.
     Snälla finns det någon därute som har ngn liknande händelse som kanske kan ge mig lite tröst och lite kloka ord.
    Jag vill inte leva ensam i livet och frätas upp av ensamhetsspöket. 
    Oj, vad tungt du verkar ha det, och din sambos agerande är under all kritik, Har du någon samtalskontakt?
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (Samma) skrev 2014-01-03 01:42:04 följande:
    Det har gått ca ett halvår efter att min fru lämnade mig. Två barn ihop hus osv. Hon hade ny man direkt osv. Sakta börjar det släppa, har börjat kunna se och känna de positiva sakerna som kommer i mitt liv. Har en bit kvar men sakta börjar det bli bättre, de djupa tankegångarna är inte lika långa längre. Det är lättare nu att inte gå in i dem lika hårt som där du är. Det går upp och ner, kommer göra det en tag till men det är längre imellan. Har varit precis där du är, alla tankar. Du kan inte tro det men man känner glädje igen, glädje utan en tanke på det gamla. Visst verkligheten slår till efteråt men helt plötsligt blir du glad för att du nyss kände glädje :). Där är jag nu och tror att jag kommer må bra igen sakta men säkert.
    Älta, prata, gråt och prata igen så mycket du orkar. Sen gör du det igen å igen, det hjälper. Är du trött lägg dig å vila, det gäller att bara tänka på dig själv så du orkar. Tog ett tag att fatta det men det kan bli kämpigt annars. Jag pratar med kurator, det har varit toppen för mig. Har även insomningstabletter och lätt ångestdämpande tabletter. Kan rekommendera det om du inte kan stänga av hjärnan. Behöver inte pillerna längre men under det värsta va dem bra att ta till. Skriv här så mycket du orkar, det gjorde jag och det är en bra ventil. Klyschan att göra saker som du mår bra av funkar faktiskt men det tar tid. Du måste låta detta ta tid för det är något fruktansvärt att gå igenom. Trodde inte jag skulle säga detta men det blir bättre. :) Jättestor kram till dig
    Det här har jag helt missat. Tack för din positiva berättelse, tar den till mig denna otroligt jobbiga kväll.
Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?