• Anonym (förkrossad)

Blivit lämnade för en annan, hur överleva?

Hej,

Under jul kom det fram att min sambo och pappa till mitt barn funnit den stora kärleken och vill separera. Hon är otroligt vacker och verkar vara en jättefin kvinna och jag vet inte vad jag ska ta vägen med all smärta.

Har gråtit i flera dagar, rasat i vikt och kan inte sova. Hur överlever man? Ser bilder på de två tillsammans i min skalle hela tiden. Jämför mig med henne(skitdumt jag vet).

Men hur fasen överlever man? När sonen somnat och jag sitter i soffan håller jag på att gå under av sorg.
    Vad gör man? Någon som varit med om samma och blivit lycklig igen?

När det är som värst känner jag att jag vill dö fast att jag aldrig skulle göra något pga vår son. Men känslan är hemsk och då blir jag flrbannad, man kan inte vilja dö pga en annan person! Men känslan kommer likväl.

Hjälp mig kloka människor!

• Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?
  • Anonym (Kräk)

Ett sånt kräk, men han förtjänar ju inte dig. Sörj men lämna med stolthet, det kommer bli bättre utan en sådan skitstövel.

• Queenie70

Tiden läker alla sår. Simpelt men mycket sant. En dag kommer smärtan att vara borta.

• Anonym (förkrossad)
    Anonym (Kräk) skrev 2013-12-31 20:13:02 följande:
    Ett sånt kräk, men han förtjänar ju inte dig. Sörj men lämna med stolthet, det kommer bli bättre utan en sådan skitstövel.
    Jag har tyvärr inte lämnat det här med stolthet. Har gråtit i panik, bönat och bett. Varit riktigt patetisk. Men det är väl inte försent att ta tillbaka stoltheten. Men jag kan inte hålla ihop, jag är så satans ledsen!
  • sextiotalist

Har inte varit i din situation, men ger dig styrkekramar, ibland vill inte livet vad man själv önskar.

Anonym (Kräk) skrev 2013-12-31 20:13:02 följande:
    Nja, kräk är han inte, att han träffar sin stora kärlek gör inte honom till ett kräk. Men det är absolut synd om TS, hon behöver mycket värme och omtanke.
  • Anonym (Kräk)

Böna inte, be inte, en sund kvinna slänger ut fanskapet på gatan rakt av!!!
    Stå på dig och visa var skåpet skall stå, ut direkt.
    Sitt inte och underkasta dig sådan skit.

• Ice tea
    Anonym (Kräk) skrev 2013-12-31 20:19:27 följande:
    Böna inte, be inte, en sund kvinna slänger ut fanskapet på gatan rakt av!!!
    Stå på dig och visa var skåpet skall stå, ut direkt.
    Sitt inte och underkasta dig sådan skit.
    Fast, det går ju inte att kasta ut någon som lämnat så det enda hon kan göra är att bete sig med värdighet.
  • Anonym (förkrossad)
    sextiotalist skrev 2013-12-31 20:18:52 följande:
    Har inte varit i din situation, men ger dig styrkekramar, ibland vill inte livet vad man själv önskar.

Nja, kräk är han inte, att han träffar sin stora kärlek gör inte honom till ett kräk. Men det är absolut synd om TS, hon behöver mycket värme och omtanke.
    Nä han är inget kräk för att han är kär. Vi har inte haft det bra heller, så på ett sätt är det bra att han lämnar, jag hade inte styrkan. Dock kom det fram på ett fruktansvärt fult sätt och det var en härva med lögner i flera dagar och jag fick våndas helt i onödan. Allt sköttes väldigt fult och med lite omtanke om mig som blir lämnad, det gjorde smärtan mycket värre.

Jag vill så gärna hålla huvudet högt men jag är helt nedslagen och kvinnan är ju en jäkla fotomodell! fan
  • Anonym (förkrossad)
    Ice tea skrev 2013-12-31 20:22:51 följande:
    Fast, det går ju inte att kasta ut någon som lämnat så det enda hon kan göra är att bete sig med värdighet.
    Och inte ens det klarar jag av. Jag har känslorna utanpå kroppen.
  • Anonym (Kräk)

Men då fick du lite hjälp på traven i alla fall. Ibland är ju ödet tursamt. Om du vet själv att relationen knakar och han nu lämnar genom otro visserligen så är det ju av godo.

• Momalicious

Det är inte så konstigt. Jag tycker inte du ska spela, sörj och tillåt dig att göra det. Att trycka undan känslor är vansinnigt ohälsosamt, jag vet. Tillåter du dig att vara ledsen så kommer du gå vidare fortare och ha mindre risk att bli deprimerad.

Och du, förklara för din son. Nu vet jag inte hur gammal han är men fick för mig att han är rätt liten. Säg att det är okej att vara ledsen och att det inte är hans fel att du är ledsen eller att pappa inte är där.

Kram! Snart är det 2014, nytt år och en ny start för dig.

Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?