• lundza

Girl Gamer

Hej!
    Jag undrar om det finns några fler tjejer som spelar, mer än jag och isf vad spelar ni?

Tack på förhand!:)

• Svar på tråden Girl Gamer
  • Pallas

Nu: öl och Rocksmith! 

Är 40 år och har aldrig spelat elgitarr förut, det är superkul!

• Aniiee
    lundza skrev 2013-12-28 21:16:15 följande:
    Idag köpte jag min första konsol, en ps3 eftersom jag inte visste hur kul jag skulle tycka de var.
    Efter 4 timmars speltid av beyond så insåg jag vikten i en rolig konsol.

Annars spelar jag allt på min super dator!!

Någon som har tips på ett annat grymt spel till ps3?:)
    Gå raka vägen till närmaste game, köp playstation plus voucher för 200 kr och gå in på playstation store och köp  playstation plus. Då får du spel gratis för 145 kr (för två månader), i januari (man måste ha plusmedlemskap senast den 10 varje månad för att få gratisspel) är gratisspelen DMC: Devil may Cry och Borderlands 2, två mycket bra spel. Så får vi se vad det blir i Februari.

Bara för att jag har det framför ögonen just nu så kan jag ju tala om vilka spel som nominerades till Game of the year av gamespot på ps3:

Grand theft Auto V
    Assassin's Creed 4: Black flag
    Rayman Legends
    DMC: Devil may cry
    Guacameele
    Ni no Kuni: Wrath of the white Witch
    Tomb Raider
    Brothers: A Tale of twho sons
    The Last of us

(sök på titlarna på gamespot.com)

Salig blandning som det ska vara. De enda jag inte spelat är Guacameele och Brothers, och det enda jag inte tyckte om var GTAV, men så påstår folk att jag är lite knäpp som inte tycker om det.

Nu när Mass Effect Trilogy har kommit till PS3 så är det, enligt mig, ett must buy, om man inte har spelat de på PC. Annar handlar det ju om vad du tycker om att spela.

Glöm inte att sätta upp hemnätverket med PS3an ochså så du kan spela musik och film direkt från datorn till konsollen (jättebra om man har dator och konsol i olika rum)
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    Pallas skrev 2013-12-28 21:40:55 följande:
    Nu: öl och Rocksmith! 

Är 40 år och har aldrig spelat elgitarr förut, det är superkul!
    Kul med rocksmith, men jag skulle nog inte kalla det tv-spel =P
  • Pallas
    Aniiee skrev 2013-12-28 21:44:46 följande:
    Kul med rocksmith, men jag skulle nog inte kalla det tv-spel =P
    Skitkul är det. Eftersom jag sitter vid tv:n är det såklart ett tv-spel!

Mitt FPS- och RPG-lirande har i princip självdött sedan jag fick barn och började jobba heltid. Innan var jag med i ett av Europas bästa lag i HL2DM och spelade i liga.
  • Aniiee
    Pallas skrev 2013-12-28 22:06:31 följande:
    Skitkul är det. Eftersom jag sitter vid tv:n är det såklart ett tv-spel!

Mitt FPS- och RPG-lirande har i princip självdött sedan jag fick barn och började jobba heltid. Innan var jag med i ett av Europas bästa lag i HL2DM och spelade i liga.
    =P

Jag HATAR FPS helhjärtat. Spelar en del endå, för att jag inte har mycket till val, men min default är att hata FPS... RPG:er kräver ju en del av en, så det förstår jag om du inte har tid till längre. 

Coolt! Var länge sen jag spelade Half-Life. Undrar om jag har det hemma någonstans. Får gräva i flyttkartongerna....
  • Aspie

Åh, vilken kul tråd. Jag önskar jag kunde vara en gamer-gamer grrl, men jag tar mig aldrig riktigt tid och spela. Dessutom spelar jag mest "töntspel", haha.
    Har alltid älskat Empire Earth, så när min pojkvän introducerade mig till StarCraft || blev jag fast rätt snabbt. Spelar det då och då, men sällan mot andra spelare. Jag har testat någon gång, men då har jag bara mött koreaner, haha. I samband med att jag skaffade steam köpte jag också Skyrim. Började spela det och det var riktigt kul, men sen började jag plugga och då fick jag ingen tid för det och det lades vid sidan... ska nog ta en Skyrim-helg efter tentan...
    Har sedan 7-års-ålder varit stolt ägare till en PS1-konsol som jag idag vårdar som en skatt, men spelar inte särskilt ofta på det. Jag lirar mer på min X-box och då är ju Fable favoriten (har funderat på att spela de senare utgåvorna, har någon koll på om de är värda att spela?). Har nyligen köpt ett begagnat PS3 med min partner och då är det lite gott och blandat. Jag är mer sugen på att köpa en NES-konsol. 8-bit är det bästa spelminnet jag har från barndomen.
    Senaste tillskotten till spelsamlingen är Age of Wonders och Silver som jag fick av partnern. Har aldrig hört talas om spelen innan jag började spela dem, men Age of Wonders tycker jag hittills är riktigt kul och är glad att jag fått. Silver har jag inte testat än, det skulle installeras på ett lite knökigt vis. Har någon spelat Silver? Det är lite äldre spel, men det är sånt jag gillar, haha.
    Spelet jag lagt ned mer energi på än vad jag egentligen önskar är FlyFF (rätt b och supergirly MMORPG), som jag alltid spelar med en skämskudde. Har spelat det sedan 2005. Vissa år har jag bara loggat in 1 eller 2 gånger för att se vad som har hänt (inflationen, åh fy tusan för den), men vissa år spelar jag varje helg. Det här är första gången jag offentliggör mitt FlyFF-spelande för någon annan än min partner, haha.

• Aniiee
    Aspie skrev 2013-12-28 22:53:32 följande:
    Åh, vilken kul tråd. Jag önskar jag kunde vara en gamer-gamer grrl, men jag tar mig aldrig riktigt tid och spela. Dessutom spelar jag mest "töntspel", haha.
    Har alltid älskat Empire Earth, så när min pojkvän introducerade mig till StarCraft || blev jag fast rätt snabbt. Spelar det då och då, men sällan mot andra spelare. Jag har testat någon gång, men då har jag bara mött koreaner, haha. I samband med att jag skaffade steam köpte jag också Skyrim. Började spela det och det var riktigt kul, men sen började jag plugga och då fick jag ingen tid för det och det lades vid sidan... ska nog ta en Skyrim-helg efter tentan...
    Har sedan 7-års-ålder varit stolt ägare till en PS1-konsol som jag idag vårdar som en skatt, men spelar inte särskilt ofta på det. Jag lirar mer på min X-box och då är ju Fable favoriten (har funderat på att spela de senare utgåvorna, har någon koll på om de är värda att spela?). Har nyligen köpt ett begagnat PS3 med min partner och då är det lite gott och blandat. Jag är mer sugen på att köpa en NES-konsol. 8-bit är det bästa spelminnet jag har från barndomen.
    Senaste tillskotten till spelsamlingen är Age of Wonders och Silver som jag fick av partnern. Har aldrig hört talas om spelen innan jag började spela dem, men Age of Wonders tycker jag hittills är riktigt kul och är glad att jag fått. Silver har jag inte testat än, det skulle installeras på ett lite knökigt vis. Har någon spelat Silver? Det är lite äldre spel, men det är sånt jag gillar, haha.
    Spelet jag lagt ned mer energi på än vad jag egentligen önskar är FlyFF (rätt b och supergirly MMORPG), som jag alltid spelar med en skämskudde. Har spelat det sedan 2005. Vissa år har jag bara loggat in 1 eller 2 gånger för att se vad som har hänt (inflationen, åh fy tusan för den), men vissa år spelar jag varje helg. Det här är första gången jag offentliggör mitt FlyFF-spelande för någon annan än min partner, haha.
    Fabel två och tre är absolut värda att spela. Trean är sämst, men absolut inte dåligt någonstans. Journey däremot... nä. Hoppas på Legacy nästa år.
  • lundza
    Aniiee skrev 2013-12-28 21:43:31 följande:
    Gå raka vägen till närmaste game, köp playstation plus voucher för 200 kr och gå in på playstation store och köp  playstation plus. Då får du spel gratis för 145 kr (för två månader), i januari (man måste ha plusmedlemskap senast den 10 varje månad för att få gratisspel) är gratisspelen DMC: Devil may Cry och Borderlands 2, två mycket bra spel. Så får vi se vad det blir i Februari. Bara för att jag har det framför ögonen just nu så kan jag ju tala om vilka spel som nominerades till Game of the year av gamespot på ps3: Grand theft Auto V Assassin's Creed 4: Black flag Rayman Legends DMC: Devil may cry Guacameele Ni no Kuni: Wrath of the white Witch Tomb Raider Brothers: A Tale of twho sons The Last of us (sök på titlarna på gamespot.com) Salig blandning som det ska vara. De enda jag inte spelat är Guacameele och Brothers, och det enda jag inte tyckte om var GTAV, men så påstår folk att jag är lite knäpp som inte tycker om det. Nu när Mass Effect Trilogy har kommit till PS3 så är det, enligt mig, ett must buy, om man inte har spelat de på PC. Annar handlar det ju om vad du tycker om att spela. Glöm inte att sätta upp hemnätverket med PS3an ochså så du kan spela musik och film direkt från datorn till konsollen (jättebra om man har dator och konsol i olika rum)

Jag har hittat Skylanders Giants för hyfsat bra pris? Är det ett bra spel? :)
  • Aniiee
    lundza skrev 2013-12-29 20:50:40 följande:

Jag har hittat Skylanders Giants för hyfsat bra pris? Är det ett bra spel? :)
    Tja, om man är en 5-10 år så... absolut. Men det kostar massor med alla gubbar man måste köpa till och ha sig. Gubbarna får på minst en hundring styck....
  • lundza
    Aniiee skrev 2013-12-29 20:58:14 följande:
    Tja, om man är en 5-10 år så... absolut. Men det kostar massor med alla gubbar man måste köpa till och ha sig. Gubbarna får på minst en hundring styck....

Jaha:( kollade på tre videos, och hittade de för 36:- :P Spelar du något till datorn annars? :)
Svar på tråden Girl Gamer