• Asiela

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

jemo2014 skrev 2014-02-14 10:48:04 följande:

Idag ska vårda vår relation och glömma alla problem. Jag har i smyg bokat hotell, spa och middag till oss. Han tror att vi ska besiktiga bilen haha!
    I allt detta fertilitetsgrejsimojs måste vi ju ha kärlek också

Å va romantiskt! Blev han överraskad! :)
  • Asiela

Hur går det för alla här inne? Sj har jag haft äl (tror jag) och nu är det bara att vänta. Har myst med sambon 6 dagar av 8 så vi kan omöjligt ha missat min äl. Nu är det bara att vänta och se om det tagit sig denna gång.

• Asiela
    jemo2014 skrev 2014-02-17 09:45:17 följande:
    Bra jobbat med mysandet hehe!
    Jag fick ju ingen äl denna månad och har inga tecken på mens än så länge, det kan ju dröja väldigt om jag känner min cykel rätt. Det blir alltså definitivt ingen bebis denna månad. Känner ett skönt lugn inför det dock. Jag tänker att jag ska äta mitt Metformin nu och se om det hjälper, vi ger det till hösten på "halvnaturlig" väg och sen får vi se om vi orkar oss på ivf svängen senare. För bara någon månad sedan hade jag så bråttom, men det har som tur är lagt sig :)
    Visst pendlar man mycket i sina känslor? Ibland har jag sån akut panik över att aldrig bli gravid och ibland känner jag mig helt lugn med det. Dock är det oftast panik. Vad äter du metformin för?
  • Asiela
    wassan skrev 2014-02-18 18:40:59 följande:

hej tjejer...vet inte om det är okej ifall jag hoppar in här med några frågor. det är min första kur så jag har massa frågor 
    jag har själv ÄL men har ändå fått pergo och hade äl i onsdags och har haft väldigt ont i tjejmagen typ som molvärk och trött mår lite illa osv, kan pergo ge dessa falska symtom? tror till och med jag fick lite nidis för nån dag sen 

Det är ok, välkommen :) pergo kan ge alla möjliga olika symptom. Du får försöka hålla dig en vecka till och sedan testa
  • Asiela
    wassan skrev 2014-02-19 18:27:58 följande:
    ååh jag håller på att bli galen av dessa symtom, såååå himla svårt att veta ifall de är en liten som växer eller ifall det är pergo som spökar.

har såå ont i magen som om de är två pers och drar allt vad man kan ;( usch 

känner/känt ni också så eller?
    tack för att ni delar med er 
    Jag kände av yrsel av andra pergokuren. På första kuren fick jag inga biverkningar.
  • Asiela
    CaptainEm skrev 2014-02-19 20:05:35 följande:

Jag blev så sjukt överraskad! Hade ställt in mig på eller mentalt förberett mig för att jag inte skulle ha någon ägglossning denna månaden då jag bara äter pergo varannan månad. MEN jag har haft ägglossning trots ingen pergo den cykeln, så vi mös på och nu väntar jag på BIM.. Inte alls liga panik och stressad över detta denna månaden då jag inte väntade mig någon ägglossning utan pergo. Känns otroligt. Har på senaste gråtit mer av lycka än något annat nu :) glädjetårar!

Härligt att du haft ägglossning! :) när har du bim?
  • Asiela
    Fiiaa skrev 2014-02-19 20:22:10 följande:

Börjar med 7e kuren på fredag :/

Usch! Hur många kurer ska du ta innan ni kan gå vidare i behandling?
  • Asiela

Jag har en dum fråga, men känner att jag behöver lugnas lite. Jag valde denna månad att inte använda äl tester pga att jag ville släppa "måste" sexet och inte ville schemalägga allt för mycket. Nu har jag ångrat mig då jag inte har någon som helst aning om jag haft äl eller inte. Jag är idag på dag 24 i min cykel. På 15 dagar har vi haft sex 9 gr hittills. Kan jag ha missat min äl?

Oron kom imorse då jag såg lite vad jag tolkade som en älflytning + att jag har känningar i mina äggledare. På vilken dag har ni fått äl av pergo? Har äl kommit ungefär på samma dag vid flera kurer? På förra kuren hade jag äl på dag 16 och 17.

• Asiela
    Hannipie skrev 2014-02-23 09:08:36 följande:

hej...hoppas att det är ok att jag hoppar in här. Saknar nån att bolla med som förstår och går igenom samma sak som jag. Min man är underbar, men han har svårt att förstå den psykiska påfrestningen av att konstant känna efter kroppens symtom. Och han förstår inte varför jag inte bara kan slappna av och ta dagen som den kommer.

Vi började med provera i december, för att sedan börja med pergotime i januari. förra månaden fick jag efter äl väldigt starka (och falska) graviditetssymtom...men den här månaden känner jag fortfarande ingenting (äl+6dagar). 
    När brukar era symtom kicka in?

Välkommen :) jag brukar inte känna av min ägglossning, varken utan eller med pergotime.
  • Asiela
    CaptainEm skrev 2014-02-23 18:27:48 följande:

Har BIM 27-28 februari. Alltså onsdag eller torsdag. Inte direkt haft några känningar tyvär bara lite Magont men det är nog annat...

Hur går det med eventuella symptom? :)
  • Asiela

Min mensvärk håller i sig, dock utan mens. Har nu haft mensvärk i 5-6 dagar och tror hela tiden att mensen ska komma men icke. Har även känningar i svanken sen flera dagar tillbaka. Bim idag tror jag. Ska testa idag på kvällen eller imorgon bitti.

• Asiela

Grattis till er som plussat!!

Sj är jag på bim +1 troligtvis. Neg test idag. Har haft mensvärk i ca en vecka - dock ingen mens samt haft stickningar/ilningar i svanken.

• Asiela

Hur går det för alla här inne? :) sj har mensen lyst med sin frånvaro, dock negativa test :)

• Asiela
    Asiela skrev 2014-03-05 18:31:14 följande:

Hur går det för alla här inne? :) sj har mensen lyst med sin frånvaro, dock negativa test :)

Skulle självklart vara en ledsen gubbe, inte en glad.
Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari