• Asiela

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

Novabusen skrev 2014-01-02 17:24:20 följande:

Jag hade oxå tagit en tablett om jag varit du :)

Jo det ska bli spännande att höra vad fertilitetsläkaren säger. Dock vet jag att det är sjukt lång väntetid för IVF, ca 1 år enligt andra trådar så det känns inget positivt ändå :/

Får hoppas att det tog sig nu! Har mkt känningar och hoppet är det sista som överger en :) Har bim 9-13 jan ca, vet inte vad jag ska räkna på eftersom pergotime förlängde cykeln efter första kuren men det är bara att hålla ut :)

Oj är det så lång väntetid? Usch vad frustrerande! Jag håller tummarna för att det tog sig nu och att du får ett fint plus runt den 9-13 januari! :)
  • Asiela
    Fiiaa skrev 2014-01-02 23:53:14 följande:

Jag hoppar in här med:)

Välkommen :)
  • Asiela
    Vela81 skrev 2014-01-02 21:50:45 följande:
    Tanken är att se hur många ägg som vuxit till, här gör de VUL på dag 12-14. Stämmer inte det? 
    Jo det stämmer säkert, jag har aldrig varit bra på att räkna :p.

Jag ska inte göra vul, bara ta blodprov dag 21.
  • Asiela
    Novabusen skrev 2014-01-02 22:49:17 följande:

Jag gjorde vul dag 12 efter första kuren, sen blodprov dag 22 eller 23 för att kolla om jag haft ägglossning. Efter andra kuren gjorde jag inga tester. Tillhör landstinget i värmland så det kanske kan skilja lite mellan länen :)

Tycker det är lite konstigt att jag inte ska på vul...utan bara ta blodprov.

Är du värmlänning? Det är jag :) men jag har flyttat och bor nu i Sörmlands län.
  • Asiela

Idag tog jag första tabletten, jag tog en hel tablett trots ordination på en halv. Efter jag tagit den fick jag lite ånger att jag inte följde det läkaren sa, men gjort är gjort. Jag är medveten om att jag kan bli överstimulerad och därav "riskera" att få tvillingar, men jag är själv tvilling och skulle bli superglad om jag väntade tvillingar :) dock känns fler lite övermäktigt..

Jag hoppas innerligt att det tar sig på första, men jag vågar inte hoppas allt för mycket.

• Asiela
    Glinda skrev 2014-01-06 21:54:51 följande:

Jag hoppar in här!

Vi har försökt ett år med andra barnet, fick pergo i dec att ta varannan månad i sex månader. I dec funkade det tyvärr inte men nu har jag äl igen, i dag el i morgon då hoppas på bättre tur.

Har ej PCO dock lång oregelbunden cykel som har kortats ner nu!

Välkommen :) blev första barnet till "på naturlig väg" eller med hjälp av pergo? Hoppas det tar sig snart med barn nr 2 :)
  • Asiela
    Novabusen skrev 2014-01-07 19:03:57 följande:

Så, då har jag pratat med fertilitetsläkaren. Hon vill kolla hormonnivån på det hormonet som styr amning.. Kommer inte ihåg namnet.. Prolaktin?? Nä. Vet inte. Ska göra blodprov igen så skulle hon behandla efter det, antingen hormonet eller vidare i fertilitetsbehandling.. Allt ska ta sån tid... Men nu har jag iaf kommit vidare från kvinnokliniken till fertilitetsmottagningen... Så om ett år kanske man kan få ett pluss då! Har ju bim 9-13 jan men det är garanterat negativt så ingen bebis 2014! Så jävla less just nu...

Nej va tråkigt, lider med dig! Det är helt sanslöst att allt ska ta sådan tid. Ska du tillbaka och ta blodprov igen och sedan få annan behandling? Jag håller alla tummar och tår jag kan att det är positivt denna månad!!
  • Asiela
    kärolajnan skrev 2014-01-07 20:24:31 följande:

Hoppas att det är okej att jag följer med i denna tråden. Fick efter nästan ett år under utredning reda på att jag inte har normal ägglossning trots regelbunden mens. Blev väldigt förvånad att de berättar det NU efter så lång tid trots att de borde ha kunnat se det på både blodprov och VUL som gjordes i mars resp. juni.... Har beräknad mens imorgon och på dag 5 ska jag börja med normalkost pergotime. Håller tummarna för ett få plussa tillsammans med er!

Välkommen du med :) är det första barnet? Är det första kuren pergotime för dig?
  • Asiela
    Gryndrömmen skrev 2014-01-09 06:56:45 följande:

Hej! Får jag vara med här? :) började med pergotime i tisdags och har oxå pcos..

? drömmen om ett gryn ? 101211 ?
    Välkommen :) är det första barnet?
  • Asiela
    Novabusen skrev 2014-01-08 23:51:09 följande:
    Nej tror inte det är sköldkörteln, det sa hon inte. Hormonet påverkas av stress oxå. Den procenten var vad en skrev i pergotime-november-tråden och enligt denne så fanns den infon på olika ställen. Men barnmorskorna säger nog olika oxå, bm i min stad säger ju att fostret lever på gulesäcken till typ v 6 och andra hävdar motsatsen. Så det är nog olika bud :) Många får hjälp av pergotime iaf, tyvärr inte alla :/ Och jag klarar inte av att äta den ens.

I morgon, 9 jan, är det 14 dagar sedan ägglossning så jag sa till min man att jag kan ta ett test då. Han tyckte inte att jag skulle ta test utan invänta mensen bara. Så positiv är han :(

Funderar på att boka en till resa i april som "tröstshopping"... Måste göra nåt för att släppa barnatankarna och inse att det finns en mening med allt. Jag har nog ett annat kall i livet än barn..
    Vad jag lider med dig! Jag hoppas verkligen att ni får ett plus denna månad. Ja det kan nog vara klok att unna dig något för att försöka få tankarna på annat ett tag, dock är det svårt.
Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari