Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari
Nu har jag tagit min sista tablett pergotime på den första kuren. Har som tur är inte haft några speciella biverkningar. Nu är det bara att ligga i och hoppas på ett plus om några veckor :)
Nu har jag tagit min sista tablett pergotime på den första kuren. Har som tur är inte haft några speciella biverkningar. Nu är det bara att ligga i och hoppas på ett plus om några veckor :)
En möjligen dum fråga kommer här: Jag har ju nu (igår) ätit sista tabletten pergo. Om det inte tar sig på denna kur....innebär det att jag kommer få min mens då inom några veckor? Eller är det vanligt att man måste äta provera för att få igång mensen om man märker att det inte tagit sig? Jag åt nämligen provera för att få igång mensen innan jag kunde börja med pergotime.
Även om ni använt provera innan så om ni haft äl så kommer mensen komma efter 12-16 dagar vissa kan ha lite längre emellan beroende på cykel förr. Men om ni går mer än 7 dagar efter 14 dagar då ring era kliniker!
Sen jag började äta pergotime kommer min mens alltid 14-16 någon gång 18. Detta är dagar efter äl.
Jemo2014; jag förstår hur du tänker, men jag tycker också att du ska satsa =) Om du blir gravid snart är det ju ändå minst 9 månader innan du ska på mammaledighet.
Jag börjar med Pergotime idag
Nej... det är fjärde. Har fått alla tre mha Pergotime.
Det har alltid lyckats på första försöket är lite osäker på äl-dag så nu har jag köpt äl-stickor. Tänkte börja kolla på dag 12 och framåt.