Asiela skrev 2014-02-11 20:36:43 följande:
Jag är frustrerad på min sambo! Han vill ha barn lika mycket som mig. Jag har bett honom att kolla upp sina spermier men han vill vänta till jag ätit de tre pergotime kurerna som jag har innan han kollar upp detta. Jag har sagt till honom att det är lika bra att kolla upp så snabbt som möjligt + att jag tycker det är onödigt att jag ska proppa i mig massa tabletter om han spermier inte är dugliga.
Min sambo känner ett otroligt obehag över att kolla upp sina spermier då han inte vill höra att det är honom det är "fel" på. Han vill knappt prata om det och mår dåligt över situationen. Jag förstår honom och hans känslor, samtidigt som jag blir frustrerad över att han inte "tar sitt ansvar" och kollar upp detta. Hur reagerar era män på att kolla upp spermierna?
Min man ville själv kolla upp det eftersom han fick sån ångest över allt jag behöver gå igenom. Han tyckte att det var orättvist att jag behövde springa på läkarbesök, proppa i mig hormoner, få en ultraljuds"dildo" uppkörd i tid och otid osv hehe... Han märkte ju hur jobbigt jag tyckte att det var. Och så kanske han sitter där och har usla spermier liksom! Och det är helt rätt tycker jag.
Man är två om att skaffa barn. Punkt.
Och nu har ju du kollat upp dig och det ÄR "fel" på dig, så han har ju inget att skämmas för. Ni är ju redan defekta :) Så kan ni få rätt typ av hjälp i såna fall!
Jag menar, om det visar sig att min man har få och dåliga spermier så tror jag att vi går vidare med ivf på en gång istället för att köra på hundra kurer Pergo med schemalagt samliv. Det vill jag icke!