Inlägg från: jemo2014 |Visa alla inlägg
  • jemo2014

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

Asiela skrev 2014-01-17 16:29:08 följande:
    Får lite sånt, dock inte så mycket. Men jag reagerar också på det och känner mig otroligt obekväm i situationen.
    Måste säga att jag fått en helt ny syn på det. För tyvärr var jag innan också en av dem som frågade vänner och bekanta "ska inte ni skaffa barn" eller "ska ni inte skaffa en till snart". Nu förstår jag hur otroligt jobbig den frågan är så jag frågar aldrig längre sånt.
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-17 18:22:13 följande:
    Usch vad dåligt!!

Jag fick höra mer sånt med andra barnet faktiskt. Alla höll på hela tiden "jaha när kommer nästa" "är det inte dags nu" osv osv
    Jag ska verkligen aldrig fråga folk något liknande. Det är så jobbigt att höra hela tiden och särskilt när jag så tydligt visar varje gång att jag inte tycker att det är kul och att jag vill prata om annat. Jag tycker ändå att vuxna människor borde veta bättre, att det kan vara känsligt och att alla inte bar kan få barn hur som helst... Ofrivillig barnlöshet är ju ändå inte så ovanligt, de flesta lär ju ha någon eller några i sin bekantskapskrets som har haft svårt att bli gravida.

Anledningen till att de är på mig så mycket är att jag gifte mig i augusti. Som att giftermål automatiskt gör att storken kommer... 

• jemo2014

Är det någon av er som har "ägglossningssmärtor" men ingen ägglossning?
    Jag hade verkligen ägglossningssmärtor, men kan man ha det utan ägglossning? Jag har ju inte ätit min första dos Pergo än. Kroppen är så komplicerad...

• jemo2014
    Svente skrev 2014-01-21 22:42:48 följande:
    )

Men jag är lite fundersam. Min läkare sa åt mig att ringa kliniken på min första mensdag och då skulle jag få en tid på min 16-17 dag under cykeln och då ska de kolla om det mognat något/några ägg. Men det jag funderar på är om man får ha sex under tiden man tar dessa mediciner? Eller måste man vänta på grönt ljus? För det vore ju lite jobbigt att inte få ha det...
    Vad sent i cykeln du ska dit. Jag ska boka tid för dag 12! Dag 16-17 kan det väl till och med ha passerat äl? 
    För mig var det inget sexförbud i alla fall :) Eller ja.. hon sa inget om det... !
  • jemo2014
    Asiela skrev 2014-01-21 23:02:29 följande:
    Ingen aning. Det där med ägglossning är en gåta för mig. För jag hade denna månad äl (enligt test) men jag hade inga äl flytningar...däremot har jag ont i bröstvårtorna vilket jag aldrig tidigare varit.
    Alla kroppar verkar så olika. Jag sitter jämt och googlar på olika symtom på äl och graviditet men det är liksom lönlöst. Jag måste förstå att alla har olika symtom haha, men jag kan omöjligt låta bli!

Igår fick jag vit tjock flytning och på en gång googlade jag "vit tjock flytning tecken på graviditet" och en massa andra kombinationer. Alltså min man skulle dö om han visste vad jag håller på med haha!
    Men ja... tjocka vita flytningar verkar vara ett tidigt tecken på graviditet så på en gång fick jag hopp om att jag nog är på tjocken trots allt. Hopp och förtvivlan = min vardag med pcos.
  • jemo2014
    Asiela skrev 2014-01-22 22:11:46 följande:
    Jaha ytterligare en som lägger upp en ultraljudsbild på Facebook. Nää jag är inte bitter...
    (Förlåt men just nu är jag en bitterf**a, det är helt enkelt en sån dag) Imorgon kommer jag vara glad för deras skull.
    Känner detsamma. Vi var tre kompisar som gifte oss i augusti och september 2013. De två andra är gravida. Och jag är det inte... Vi skulle bli gravida tillsammans var ju tanken.
  • jemo2014

Jag undrar hur jag kommer att klara av allt detta psykiskt. Fick mens i lördags och i söndags bröt jag ihop. Alltså hela dagen gick jag som i en dimma och bara grät. Jag tycker att livet är så orättvist och då har vi ändå inte försökt såååå länge och jag vet att det finns dom som har det mycket värre. Men vad hjälper det när man känner sig ensam och värdelös?

Jag vet ju vad jag har att vänta med Pergotime som jag kommer att börja äta på onsdag.
    Kanske kommer jag att få biverkningar men framförallt kommer det att innebära en massa läkarbesök där jag får ljuga för jobbet om min frånvaro. Jag och min man kommer att behöva ha sex på tvång under perioder (hur kul är det egentligen? Och hur blir man kåt?).  Varje månad kommer jag att tro att jag är gravid (precis som jag trott varje månad tills nu). Och varje månad kommer jag att bli besviken och känna mig värdelös!

Kommer jag att orka det här? Känns bara... För mycket...

• jemo2014
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-27 08:46:13 följande:
    Jaa du, det är inte lätt... Är det första kuren med Pergotime som du ska påbörja? Jag har ätit Pergo vid fyra skilda tillfällen och har aldrig fått någon biverkning. Sen det där med kåthet, man blir ju mer kåt kring äl så det brukar gå bra. Vår dr har sagt varannan till var tredje dag.
    Har ni försökt länge?
    Ja, det blir första Pergo. Vet inte varför jag är så ledsen, det är väl det där om att jag aldrig trodde att jag skulle behöva en behandling för att bli gravid. Det känns så onaturligt att äta medicin, gå på undersökningar och att ha bestämda dagar för samliv. Så vet jag ju inte hur det blir framöver. Jag är ett kontrollfreak, arbetar som projektledare och tycker om struktur. Det som är jobbigt med det här är att jag inte vet utgången, jag kan inte påverka. 
    Vi har "bara" försökt i ett år och jag fick min pcos diagnos i december. Fast under det här året känns det ju som att "alla" blivit gravida. 

Vi får försöka få till det varannan dag i alla fall under äl perioden :)
    Ringde precis och bokade vul till 5/2 så får vi se om Pergotime fungerat!

Hur har pergo funkat för dig? Ser att du är fyrabarnsmamma, är det Pergobarn tro? 
  • jemo2014
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-27 11:57:10 följande:
    Jag hoppas på att bli 4barnsmamma. De tre andra är Pergo-barn allihop och det har fungerat utmärkt.

Ja, men jag förstår dig. Ett år är en lång tid av väntan och hopp. Vi försökte också ett år innan jag fick Pergotime för första gången. Det berodde på pco/pcos att jag inte har ägglossning. Så sedan har jag blivit gravid alla gånger på Pergo - första försöket.

Så för mig är Pergotime ett mirakelmedel :)
    Härligt att höra! Det ger lite hopp i alla fall :)
    Skulle vara skönt om det tog sig på första såklart!
    Har du ätit din kur Pergo än? När har du bim?
  • jemo2014
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-27 20:47:01 följande:
    Hur känns det när man blir överstimulerad?? Nu på äl har jag så grymt ont som mensvärk. Börjar nästan bli lite orolig...
    Aj då!
    Hur ska det då gå för mig?
    Jag har jätteont redan nu innan vid "ägglossning". Fast ägget släpper ju aldrig... 

Hoppas du mår bättre idag :) Hormoner... uhhh...
  • jemo2014
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-27 15:45:55 följande:
    Ja, jag har ätit min och fick utslag på mina äl-stickor igår.
    Så jag har bim 9/2. Antar att om jag är gravid så fastnar ett ev. ägg livmodern till helgen ungefär,
    så sen börjar ju hcg produceras och förhoppningsvis får jag då lite tidiga grav.tecken...

Håller tummarna på att allt går bra...förra månaden blev det tidigt missfall så det känns lite nervöst.
    Håller tummarna för dig också, jag har ju aldrig plussat så jag kan inte ens föreställa mig hur det känns med missfall :( Först kämpa med näbbar och klor för att bli gravid och sedan försvinner det.
    Men den här månaden är vår månad :)
Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari