Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari
Halloj hej!
Jag har kikat runt på detta forum hela hösten men inte varit särskilt aktiv. Nu börjar dock allvaret :)
Jag har misstänkt att jag har pco i många, många år eftersom jag haft biverkningar som acne, behåring, oregelbunden mens osv. Men eftersom jag aldrig tidigare velat bli gravid och eftersom mitt användande av preventivmedel minskade besvären så brydde jag mig inte om att få en diagnos.
Men i våras slutade jag med preventivmedlet och ingenting hände, mensen blev mer och mer oregelbunden, jag fick mer finnar osv. Tidigt i höstas (efter vårt augusti bröllop) började vi på allvar försöka med bebisverkstad. Vi började med ägglossningsstickor och diverse appar. Men det var ju omöjligt för oss eftersom jag aldrig fick utslag på äl stickan och mensen var så oregelbunden.
I december hörde jag av mig till Sophiahemmet och fick otroligt nog en tid bara dagen efter jag ringt då de fått en avbokning. Där fick jag göra ett vaginalt ul och hon konstaterade "svår pcos" på en gång. Tyckte att det var skönt med en diagnos. Med henne var det "ord och inga visor", hon skrev ut pergotime på en gång och gav instruktioner samt att hon ställde oss i ivf-kö på en gång så vi skulle slippa vänta om det inte funkade med pergo :) Så härligt med nån som tar tag i allt på en gång!
Så nu inväntar jag mensen som förhoppningsvis kommer snart (vet ju aldrig när den kommer) och då blir det 5 dagar med pergo och besök hos gyn på 12e dagen för att kika om jag är på g för ägglossning :) Spännande!
Nu känns det som att det faktiskt kan bli ett barn.
Jag gillar dock inte att äta medicin och jag är livrädd för biverkningarna. Någon som mått dåligt av pergo?