linda4444 skrev 2014-02-11 09:22:19 följande:
För mig tog det 8 kurer innan jag fick min första ägglossning. Trippelkur med metformin och lchf. Tidigare hade kroppen inte reagerat ett dugg på pergotime. T o m enligt den sista kuren jag tagit nu, så syntes inte det på blodprovet att jag hade haft ägglossning. Men på cd 35 så fick jag en riktigt mens. Den värsta jag haft. Kraftigare än primolut nor. Så visst hade jag haft ägglossning. Men ca en vecka senare än vad jag skulle ha haft. Så de klart det inte syntes något på blodprovet. Tycker du inte ska ge upp! Be om metformin och pröva lchf under kuren... ge ej upp!
Oj, 8 kurer! Hur orkar du? Jag mådde inte sådär jättetoppen under Pergokuren så jag har svårt att se att jag skulle gå igenom det 8 gånger :(
Men jag vet med mig själv att jag MÅSTE skärpa mig med kost och träning. Jag är inte överviktig nu (har varit) men har helt släppt både träning och kost det senaste halvåret - skärpning! Mår inte så bra av lchf, men någon low carb variant ska jag absolut prova. Ska fråga henne om metformin också, vad är det?
Jag ska göra en massa blodprover snart, känns bra att kolla upp tex sköldkörteln också :)