• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Jayt

Snobben, ja precis! Därför var det så kul att hitta er här :)

Jag mår bara bra tack. Jag är i vecka 17, snart 18 och mår fantastiskt bra, bara väldigt trött!

Grattis till ditt plus!

• snobben00

Kunde inte hålla mig utan ringde nu imorse för att meddela positivt graviditetstest (2 dar innan testdag)
    Har fått tid för VUL om 3 låååånga veckor. 17 mars.... Kommmer vara i v. 7+5 om det håller i sig vill säga...

Danisen; Har du ringt och fått tid för VUL? 

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-02-23 12:34:31 följande:
    Snobben00 och Danisen: skönt att höra att allt känns bra. Jag är också sjukt trött, har ömma bröst, illamående från och till och värk i magen från och till. Längtar till UL 14 Mars och få se om det är på riktigt eller inte. När ska ni på UL? Känns som jag fick ett rätt sent datum..
    Fick tid 17 mars för VUL, kommer vara i v.7+5 då om jag räknat rätt.
    Vilken vecka kommer du vara i vid VUL? Verkar vara väldigt olika det där.
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-02-26 09:07:52 följande:
    Kunde inte hålla mig utan ringde nu imorse för att meddela positivt graviditetstest (2 dar innan testdag)

Har fått tid för VUL om 3 låååånga veckor. 17 mars.... Kommmer vara i v. 7+5 om det håller i sig vill säga...

Danisen; Har du ringt och fått tid för VUL? 

Nope. Ska skicka in en lapp idag sen får jag en bokad tid i lådan
  • BlankaBlanka

Oj va olika det är! Jag ska ju på UL den 14 Mars och då kommer jag vara i 9+2. Det är sååå långt dit! 2 1/2 vecka...
    Då kommer du gå ca 2 veckor tidigare än mig snobben00.

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-02-26 10:08:46 följande:
    Oj va olika det är! Jag ska ju på UL den 14 Mars och då kommer jag vara i 9+2. Det är sååå långt dit! 2 1/2 vecka...

Jag kommer få en tid i samma tid som dig ungefär. Dem säger ca 4 veckor efter testdagen på vår klinik.
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-02-26 10:08:46 följande:

Märkligt att det kan vara så stora skillnader?!
    Vart går du? Privat eller landstingsfinansierat?
  • BlankaBlanka

Jag går privat. Kanske ska ringa och kolla om vi kan flytta fram det lite. Känns ju skönt att veta om allt ser bra ut. Kan man se något så tidigt, någon som vet?

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-02-26 11:10:49 följande:
    Danisen; Menar du att du också kommer vara i vecka 9 då?

Jepp, är i vecka 6 nu.
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare