• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Salli

När jag var gravid med min son sa sa olika frisörer att det inte var farligt men att håret kunde bli missfärgat pga alla hormoner.

Nu har jag vart på vul äggplock på måndag nästan lite nervös igen. 3 gången gilt får vi hoppas.

• snobben00
    Salli skrev 2014-02-28 13:31:17 följande:
    När jag var gravid med min son sa sa olika frisörer att det inte var farligt men att håret kunde bli missfärgat pga alla hormoner.
    Nu har jag vart på vul äggplock på måndag nästan lite nervös igen. 3 gången gilt får vi hoppas.

Jag håller tummarna inför måndagen!!! Glad
  • trex2013
    snobben00 skrev 2014-02-28 05:41:35 följande:
    Hade tänkt tona håret nu till helgen, men har googlat lite på färga håret och graviditet. En del menar att det är ofarligt medan andra säger att gifterna går rakt igenom huden?! Och att en del frisörer inte ens färgar håret på gravida?! Vet inte vad jag ska tro? I så fall borde det väl vara lika riskabelt med hudlotion, krämer, deo och parfymer som du också har direkt på huden?! Någon som har hört något om det här?
    Hej, kolla här:

www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/h%C3%B6ga-kemikaliehalter-efter-h%C3%A5rf%C3%A4rgning-4fbff3ed04bf725194009dc6

• Salli

Nån som vet hur länge ovitrelle kan stå framme? Ska åka bil i 2 timmar innan den kan hamna i kylskåp igen.

• Danisen
    Salli skrev 2014-02-28 16:09:27 följande:
    Nån som vet hur länge ovitrelle kan stå framme? Ska åka bil i 2 timmar innan den kan hamna i kylskåp igen.

kylväska helst.
  • Cerisepink

Hej snobben, kul att hittar dig här. Grattis till plusset. Nu är det din tur och det ska gå hela vägen. Stor kram!

• MissHelena
    Salli skrev 2014-02-28 13:31:17 följande:
    Samma för mig. Vul igår och äggplock på måndag. Tredje gången för oss också, och jag känner mig också riktigt nervös. Vet inte riktigt varför men jag har haft en positiv känsla i magen hela tiden sedan behandlingsstart så på något vis känns det "på riktigt" den här gången. Andra försöket innan ju hade jag tvärtom en dålig känsla från start och det blev också ett misslyckat försök. 

Hoppas min positiva känsla ska finnas kvar fram till plus =)
  • snobben00
    MissHelena skrev 2014-03-01 15:03:42 följande:
    Samma för mig. Vul igår och äggplock på måndag. Tredje gången för oss också, och jag känner mig också riktigt nervös. Vet inte riktigt varför men jag har haft en positiv känsla i magen hela tiden sedan behandlingsstart så på något vis känns det "på riktigt" den här gången. Andra försöket innan ju hade jag tvärtom en dålig känsla från start och det blev också ett misslyckat försök. 

Hoppas min positiva känsla ska finnas kvar fram till plus =)
    Klart det ska få gå vägen den här gången. Jag håller tummarna!
  • BlankaBlanka

Hur går det för er andra plussare? Har börjart må så illa. Hållit i sig nästa en vecka. Glad för det för att det känns som ett bra täcken. Dock är det sjukt jobbigt :).

• mocha8676
    BlankaBlanka skrev 2014-03-02 07:50:17 följande:
    Hur går det för er andra plussare? Har börjart må så illa. Hållit i sig nästa en vecka. Glad för det för att det känns som ett bra täcken. Dock är det sjukt jobbigt :).

Jag är sjukt trött, ömma bröst. Men allt känns underbart :) kan knappt vänta till VUL 17/3..
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare