• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-25 19:10:57 följande:

Jag tog bara crinone i 15 dagar (alltså en förpackning). Jodå jag blickar framåt. Försöker njuta så mycket jag kan. Har fruktansvärt ont i kroppen bara å alvedon hjälper inte, det är lite drygt
    Jobbigt att du har ont, hoppas det blir bättre. Själv känner jag mig ganska skonad, känner mest av tröttheten.
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-02-25 21:21:45 följande:
    Oj, så tidigt? Har för mig att det står i pappren att jag ska fortsätta med progesteronet fram till v.8 eller nåt tror jag för att inte förlora graviditeten eftersom kroppen inte själv bildar något gulkroppshormon (progesteron) när man gjort ett ET.

Där jag går är det en förpackning man ska ta. Vet fler i andra trådar som har samma. Hehe... jag vet inte. Gör bara som dem säger . Ja, det är himla drygt att ha så ont. Hoppas att det mildras snarast
  • mocha8676

När jag gjorde ET fick aldrig jag något progesteron.. Fick det däremot nu efter FET. Ifrågasatte varför jag inte fick vid ET och läkaren svarade snabbt att det inte finns bevisat att det faktiskt hjälper?!! Nu blir jag fundersam över ifall det kan ha påverkat missfallet då jag läser att någon skriver att kroppen själv inte bildar något progesteron... :( visste inte om det.

• Danisen

Testdagen är här   det var ett jätte starkt plus idag. Var starkt redan för en vecka sedan men ännu starkare idag. Yaaaay 

• snobben00
    mocha8676 skrev 2014-02-25 22:21:34 följande:
    När jag gjorde ET fick aldrig jag något progesteron.. Fick det däremot nu efter FET. Ifrågasatte varför jag inte fick vid ET och läkaren svarade snabbt att det inte finns bevisat att det faktiskt hjälper?!! Nu blir jag fundersam över ifall det kan ha påverkat missfallet då jag läser att någon skriver att kroppen själv inte bildar något progesteron... :( visste inte om det.

Vet inte om det har att göra med vilka mediciner man tar inför sitt ET, jag nedreglerades med synarelaspray innan jag började med menopursprutorna och har alltid fått infon att extra progesteron är nödvändigt för att kunna uppnå och behålla en graviditet.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-26 05:32:48 följande:
    Testdagen är här   det var ett jätte starkt plus idag. Var starkt redan för en vecka sedan men ännu starkare idag. Yaaaay 

Grattis! Mitt plus blir också starkare men är jätteorolig eftersom mina ömmande bröst bara avtar...
  • mocha8676
    Danisen skrev 2014-02-26 05:32:48 följande:

Stort grattis!! Kommer vakna runt 04 imorn och göra mitt test!! Har vaknat vid den tiden nästan varje morgon för att jag behöver kissa!
  • Danisen
    mocha8676 skrev 2014-02-26 06:51:30 följande:
    Stort grattis!! Kommer vakna runt 04 imorn och göra mitt test!! Har vaknat vid den tiden nästan varje morgon för att jag behöver kissa!

Tack snälla haha ja, jag känner igen det. Jag vaknade kl.5 å behövde kissa så blev test då. Förra testet jag gjorde för 1 vecka sedan vaknade jag kl.3 å gjorde testet då med haha.
  • Jayt

Hej på er! Vad kul att jag har hittade er här!
    Ser att några av er är gravida, stort grattis till er! Till er andra, kram på er och fortsätt kämpa

• snobben00
    Jayt skrev 2014-02-26 07:17:38 följande:
    Hej på er! Vad kul att jag har hittade er här!
    Ser att några av er är gravida, stort grattis till er! Till er andra, kram på er och fortsätt kämpa

Kul att höra från dig, vi följdes ju åt tidigare i en tråd Glad
    Hur mår du och hur går det för dig?
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare