• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Danisen
    Salli skrev 2014-02-23 22:38:55 följande:
    Alla ni som har plussat gjorde ni långa eller korta metoden?

Vi har gjort det långa protokollet.
  • snobben00
    Salli skrev 2014-02-23 22:38:55 följande:
    Alla ni som har plussat gjorde ni långa eller korta metoden?

Vi gjorde långa med nedreglering med nässpray och därefter sprutor.
  • snobben00

Det är väldigt tyst här i tråden...
    Hur går det för alla?
    Själv har jag blivit lamslagen av denna enorma trötthet... skulle kunna sova 15 timmar/dygn.
    Ska ringa sjukhuset på fredag och meddela positivt graviditetstest, undrar när jag får tid för VUL?!
    Är så orolig att något ska hända nu, har ju haft ett missfall tidigare och vet hur tung förlusten är.

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-02-25 08:45:56 följande:
    Det är väldigt tyst här i tråden...

Hur går det för alla?

Själv har jag blivit lamslagen av denna enorma trötthet... skulle kunna sova 15 timmar/dygn.

Ska ringa sjukhuset på fredag och meddela positivt graviditetstest, undrar när jag får tid för VUL?!

Är så orolig att något ska hända nu, har ju haft ett missfall tidigare och vet hur tung förlusten är.

Ja, här är tyst hehe. Jag är med himla trött, störig trötthet som inte går att ändra på hehe. Jag har testdag imorgon längtar tills just det steget är förbi och sen är det vul och sen v.12 som gärna får gå snabbt med. Men jag försöker njuta ändå . Jag har också fått missfall så ja, man tänker på det. Mår du bra annars? Tänkte på migrän?
  • mocha8676

Hej! Jag har testdag på tors och kan knappt vänta då jag känner mig såå gravid. Hoppas bara jag inte är skengravid ;) Jag är jätteorolig för missfall igen och kollar oroligt på pappret efter blodspår efter nästan varje toalettbesök. Trött, frusen, ömma bröst, springer på toa varje natt och ofta dagtid..

• snobben00
    mocha8676 skrev 2014-02-25 09:51:57 följande:
    Hej! Jag har testdag på tors och kan knappt vänta då jag känner mig såå gravid. Hoppas bara jag inte är skengravid ;) Jag är jätteorolig för missfall igen och kollar oroligt på pappret efter blodspår efter nästan varje toalettbesök. Trött, frusen, ömma bröst, springer på toa varje natt och ofta dagtid..
    Håller tummarna för dig!
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-25 09:15:40 följande:

Ja, här är tyst hehe. Jag är med himla trött, störig trötthet som inte går att ändra på hehe. Jag har testdag imorgon längtar tills just det steget är förbi och sen är det vul och sen v.12 som gärna får gå snabbt med. Men jag försöker njuta ändå . Jag har också fått missfall så ja, man tänker på det. Mår du bra annars? Tänkte på migrän?

Ja, jag mår bra är så glad varenda dag migränen håller sig borta Glad
    Vågar inte tänka till v.12 än, är så rädd att börja blöda innan jag ska på VUL, precis som förra gången.
    Hur länge ska du hålla på med progesteronet? Var det Crinone du tog?
  • Micro

Har tagit sprutor en vecka nu, tog blodprov idag. De ringer från kliniken imorgon om det blir ändringar på dosen. Annars bara att köra på, vul på torsdag. Om allt går vägar blir det ÄP nästa vecka. Pirrar lite imagen när jag tänker på det. Vågar inte hoppas för mkt.

• BlankaBlanka

Hej,
    Jag har också gått in i en tröttfas och så har jag börjat må illa stundtals. Jag går in i v.7 i morgon och då är det 2 1/2 vecka kvar till UL. Kommer ta progesteron fram till vecka 12. Hur går det för er andra som är på gång med behandling?

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare