• Finmamma

Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

Ngn mer som ska börja med gonal-f i januari??? Jag ska börja med den minsta dosen 37.5. Tar gären emot erfarenheter fr er som använt gonal-f Vi försöker få ett tredje barn. Har två som blev till med pergotime

• Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?
  • Finmamma
    MinDröm90 skrev 2014-05-16 11:52:56 följande:

Hej. I morse fick jag ett besked vi har väntat på över 3 år. Jag fick ett plus i dag. Ringde direkt min läkare, vi har bokat en tid för ul den 10 juni. :)

Underbart!!!! Grattis!!!

Jag skulle återkomma i nästa vecka för att få tid för ultraljud. De vill att jag tar ett nytt test efter BIM. Bim på sön!
  • Demajbebis

Stort grattis MinDröm90!!! Hoppas att jag ska få samma besked nu i början på juni efter snart 5 år!!! Har du gjort Ivf eller? Kram

• Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-05-15 21:48:50 följande:

Nu blir jag orolig att hon bett mig ta ovitrelle för snart? Men borde väl kunna lita på att hon vet vad hon pratar om? Googlat runt lite o d stämmer att från att man tar ovitrelle så mognar äggblåsan ytterligare för att sen släppa efter 36-40 timmar så den borde ju hinna växa till sig lite till innan den släpper väl? Orolig!'

Neej va inte det! Läkaren vet vad som är böst för dig! Den hinner växa till sig 2 mm om dagen till. Alltså lär den var 16-18 mm när den släpper.

Denna kuren hade jag två äggblåsor, en på 19 och en på 18 mm och en på 14 mm. Den på 14 punkterade hon för att minimera risken för trillingar. Samma dag på kvällen tog jag ovitrellen
  • Demajbebis

Va kul att höra att det gick på första omgången! Får lite mer hopp! Läkaren sa till mig att vi ska mysa idag, söndag, tisdag, torsdag- alltså varannan dag. Men vi kör varje dag för säkerhets skull så man inte missar nåt! Hihi. Nu blir det som sagt en lång väntan för o se om mensen kommer eller ej! :/

• Demajbebis

Jahapp... Vi är 4 tjejer som e tajta o umgås på mitt jobb, en fick barn nu i april (3 månader för tidigt), en ska ha i september o den tredje berättade idag att hon ska ha i december. Självklart överglad för deras skull, men känns så orättvist- här har vi försökt längre än dom ens har varit tillsammans med sina respektive, o så blir det aldrig nåt. Känns som det aldrig kommer hända, har bim runt 1-2-3 juni typ o jag är nästan säker på att mensen kommer dyka upp, precis som vanligt :/ vet inte hur länge till man orkar? Bläää!

• Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-05-20 17:16:37 följande:

Jahapp... Vi är 4 tjejer som e tajta o umgås på mitt jobb, en fick barn nu i april (3 månader för tidigt), en ska ha i september o den tredje berättade idag att hon ska ha i december. Självklart överglad för deras skull, men känns så orättvist- här har vi försökt längre än dom ens har varit tillsammans med sina respektive, o så blir det aldrig nåt. Känns som det aldrig kommer hända, har bim runt 1-2-3 juni typ o jag är nästan säker på att mensen kommer dyka upp, precis som vanligt :/ vet inte hur länge till man orkar? Bläää!

Hur många dagar har gått sedan din äl? Håller verkligen tummarna för er denna månaden!
  • Finmamma
    MinDröm90 skrev 2014-05-16 11:52:56 följande:

Hej. I morse fick jag ett besked vi har väntat på över 3 år. Jag fick ett plus i dag. Ringde direkt min läkare, vi har bokat en tid för ul den 10 juni. :)

Vi ska på ul den 11 juni!!! Jag är dundernervös!

Detta låter kanske jätte konstigt men jag är mest mervös över att det ska vara två där inne.
Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?