• Finmamma

Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

Ngn mer som ska börja med gonal-f i januari??? Jag ska börja med den minsta dosen 37.5. Tar gären emot erfarenheter fr er som använt gonal-f Vi försöker få ett tredje barn. Har två som blev till med pergotime

• Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?
  • MinDröm90

Grattis. :) håller tummar och tår för dig. Själv ska jag till läkaren i morgon då jag har molande värk, haft lite blod/rosa flytningar. Men inget tecken på ägglossning på äl-stickorna. Så dom vill se vad som händer där inne. Är jätte nervös.

• Finmamma
    MinDröm90 skrev 2014-05-07 20:31:41 följande:

Grattis. :) håller tummar och tår för dig. Själv ska jag till läkaren i morgon då jag har molande värk, haft lite blod/rosa flytningar. Men inget tecken på ägglossning på äl-stickorna. Så dom vill se vad som händer där inne. Är jätte nervös.

Håller tummar för goda nyheter!!!
  • Demajbebis

Håller oxå tummarna!! Själv ska jag till vårdcentralen o ta blodprov som ja ska få med mig O sen posta till kliniken i Malmö, dom vill se om östrogen värdet stigit o även om ja ska fortsätta med sprutor eller ej tills måndagens ultraljud. Fattar inget är helt förvirrad :/

• MinDröm90

Läkaren såg att mitt ägg har släppt, har där varit mycket vätska o blåsan kan de spänna mycket i tjejmagen. Har förmodligen uvi oxå. Men nu är de bara att vänta och göra grav-test. Men har jag uvi ska jag be dom ta ett blodprov och se om jag är gravid innan dom ger mig medicin.

• Finmamma
    MinDröm90 skrev 2014-05-08 12:03:39 följande:

Läkaren såg att mitt ägg har släppt, har där varit mycket vätska o blåsan kan de spänna mycket i tjejmagen. Har förmodligen uvi oxå. Men nu är de bara att vänta och göra grav-test. Men har jag uvi ska jag be dom ta ett blodprov och se om jag är gravid innan dom ger mig medicin.

Oh va kul!!!!

Jag kissar hels tiden sedan igår!!! Menar du att det trycker på mot urinblåsan?
  • MinDröm90

Nä, över hela nedre delen av magen. Är lite svullen oxå, de sa läkaren va normalt,hon sa till mig att ägget har försvunnit, hehe tyckte de lät konstigt o va nära på att skratta när hon sa de. Läkaren jag kom till i dag sa att jag måste ha missat äl med stickorna eller att dom inte ger rätt svar pga min pco. Hon förstod inte varför dom inte gav mig äl sprutan, o sa att blir jag inte gravid nu så ska jag få den nästa gång för att vara säker på att jag får äl o då vet vi ungefär när.

• Demajbebis

Fick svar på mitt östrogenprov idag, det hade gått upp från 143 till 207 (ingen aning vad detta innebär i siffror) men antar att det är positivt att det stiger! Så jag skulle fortsätta med gonal-f dos 75 fram till måndag då jag ska på mitt andra ultraljud. Håller tummarna att där är minst en fin äggblåsa!! Kram

• Beautifully Decayed
    MinDröm90 skrev 2014-05-08 19:05:16 följande:
    Nä, över hela nedre delen av magen. Är lite svullen oxå, de sa läkaren va normalt,hon sa till mig att ägget har försvunnit, hehe tyckte de lät konstigt o va nära på att skratta när hon sa de. Läkaren jag kom till i dag sa att jag måste ha missat äl med stickorna eller att dom inte ger rätt svar pga min pco. Hon förstod inte varför dom inte gav mig äl sprutan, o sa att blir jag inte gravid nu så ska jag få den nästa gång för att vara säker på att jag får äl o då vet vi ungefär när.
    Ja, jag tyckte också att det var konstigt att dem inte gav dig äl-sprutan för det är ju typ som en garanti att ägget verkligen lossnar då du redan sprutar med gonal-f. Men vad skönt att du ska få det nästa gång, håller tummarna att du inte behöver nån nästa gång Flört

Har nån av er tagit provera och när har ni i så fall fått mens? Det har gått ca 4 dagar sen sista tabletten och ingen mens i sikte :/
  • MinDröm90

Jag har tagit provera, tror jag fick mens 6 eller 7 dagar efter avslutad kur. Just nu vill jag bara att min uvi ska gå över, fick antibiotika, fick säga till läkarna att vi försöker få barn o jag vet inte om jag kanske är gravid nu, så jag fick medicin som man kan äta när man är gravid, vill va på den säkra sidan.

• Finmamma

Hej tjejer!

Idag är jag på äl +6. Vågar inte säga det rakt ut men känns annorlunda denna gången.

Är så rädd att jag inbillar mig....och att det slutar med minus på stickan precis som det brukar.

Mina symtom: dragningar och ilningar i nedredelen av livmodern som går ner i ljumskarna. Lite lätt mensvärk, illamående och fruktansvärt trött. Sedan idag super ömma bröst.

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?