• Finmamma

Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

Ngn mer som ska börja med gonal-f i januari??? Jag ska börja med den minsta dosen 37.5. Tar gären emot erfarenheter fr er som använt gonal-f Vi försöker få ett tredje barn. Har två som blev till med pergotime

• Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?
  • Beautifully Decayed
    MinDröm90 skrev 2014-04-25 11:53:43 följande:
    Men varför ska du avbryta? Jag har sprutat i 24 dagar, började första mensdagen.
    Jag började på tredje mensdagen och enligt min läkare får man dålig kvalité på äggen om man sprutar för länge sen pratade hon också om att hon vill att cykeln ska vara regelbunden osv.
  • MinDröm90

Okej, jag hade ett ägg på 10mmi dag. Ska fortsätta med 75 o nytt vul på tisdag. Jag har frågat mina läkare hur länge man kan spruta, o enligt dom kannan hålla på rätt länge.

• Beautifully Decayed
    MinDröm90 skrev 2014-04-25 22:39:18 följande:
    Okej, jag hade ett ägg på 10mmi dag. Ska fortsätta med 75 o nytt vul på tisdag. Jag har frågat mina läkare hur länge man kan spruta, o enligt dom kannan hålla på rätt länge.
    Tycker alla säger så olika men hoppas iaf ditt ägg har växt till sig till tisdagen, håller tummarna.
  • MinDröm90

Hej. :) i dag hade jag en äggblåsa på 19,8 mm. Så ska ha samlag varannan dag o ta ägglossningstester varje morgon.

• Finmamma
    MinDröm90 skrev 2014-04-29 19:17:52 följande:

Hej. :) i dag hade jag en äggblåsa på 19,8 mm. Så ska ha samlag varannan dag o ta ägglossningstester varje morgon.

Jippi!! Ska du inte ta en ägglissningsspruta?

Jag va inne idag, två äggblåser på vardera äggstock på 14 mm ska in på vul imorgon em igen i och med att det är röd dag sen på tors!
  • Finmamma
    Finmamma skrev 2014-04-29 20:50:57 följande:
    Jippi!! Ska du inte ta en ägglissningsspruta?

Jag va inne idag, två äggblåser på vardera äggstock på 14 mm smile1.gif ska in på vul imorgon em igen i och med att det är röd dag sen på tors!
    Nej menade en äggblåsa på vardera äggstock :)
  • MinDröm90

Nä dom ville se om den ville lossa själv.dom sa att de va onödigt att ge mig mer sprutor när vi inte vet om den lossar själv. Hoppas hoppas. :)

• Demajbebis

Idag började jag med gonal-f, dos 75. Blev så glad när jag fick mens i måndags eftermiddag, ringde min klinik direkt, för att mötas av en telefonsvarare som säger att det är semesterstängt tom 12 maj!! Trodde ja skulle dö. Men VÄGRAR vänta en hel månad till så jag bokade in tid på Curakliniken i Malmö (där vi varit tidigare)på måndag för ultraljud , vilket blir cykeldag 7. Skulle egentligen enligt schemat gå på ultraljud dag 6, men nu infaller den på en söndag så det får bli dag 7. Är så orolig nu tog sprutan nyss o insåg sen att jag nog missade o hålla den inne i 10 sekunder. Kan det göra mycket tror ni? Hoppas inte! Håller tummarna att detta går vägen nu orkar snart inte mer! :(

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?