• Finmamma

Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

Ngn mer som ska börja med gonal-f i januari??? Jag ska börja med den minsta dosen 37.5. Tar gären emot erfarenheter fr er som använt gonal-f Vi försöker få ett tredje barn. Har två som blev till med pergotime

• Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?
  • Beautifully Decayed
    Finmamma skrev 2014-05-10 23:34:56 följande:
    Hej tjejer!

Idag är jag på äl +6. Vågar inte säga det rakt ut men känns annorlunda denna gången.

Är så rädd att jag inbillar mig....och att det slutar med minus på stickan precis som det brukar.

Mina symtom: dragningar och ilningar i nedredelen av livmodern som går ner i ljumskarna. Lite lätt mensvärk, illamående och fruktansvärt trött. Sedan idag super ömma bröst.
    Symtomen låter verkligen lovande, håller alla tummar och tår för dig.

Själv fick jag min mens igår, tjohooo. Tänk att man kan bli så glad för att få mens. Ska börja spruta imorgon, 50 ie och 75 ie var tredje dag. Hoppas verkligen det tar sig nu före sommaren.
  • Finmamma
    Beautifully Decayed skrev 2014-05-11 21:15:37 följande:
    Symtomen låter verkligen lovande, håller alla tummar och tår för dig.

Själv fick jag min mens igår, tjohooo. Tänk att man kan bli så glad för att få mens. Ska börja spruta imorgon, 50 ie och 75 ie var tredje dag. Hoppas verkligen det tar sig nu före sommaren.
    Va skönt att mensen är igång!

Från att vara ganska så säker på att jag kan vara gravid till att vara ganska säker på att jag ite är det är väldigt knäckande. Mina dragningar i livmodern och den lätta mensvärken har i princip lyst med sin frånvaro hela dagen.

Trött lite illamående och ömma bröst idag.

Kommer inte ihåg hur det va med mina tidigarw graviditeter mellan äl +6- bim

Känner mig inte alls lika glad idag
  • Demajbebis

Varit på ultraljud idag. Var en blåsa på 12 mm o en på ca 11. Skulle höja dosen från 75 till 100 o ta from ikväll tillsammans med orgalutran(den jag e lite rädd för,lite tjockare nål) sen ultraljud torsdag igen. Tror ni att den/dom har vuxit till sig tills dess?? Kraaam

• Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-05-12 12:52:05 följande:

Varit på ultraljud idag. Var en blåsa på 12 mm o en på ca 11. Skulle höja dosen från 75 till 100 o ta from ikväll tillsammans med orgalutran(den jag e lite rädd för,lite tjockare nål) sen ultraljud torsdag igen. Tror ni att den/dom har vuxit till sig tills dess?? Kraaam

Det tror jag
  • Demajbebis

Tyckte orgalutranen var hemsk jämfört med gonal-f! Tjock nål som va totalt osmidig att sticka in under huden o nu efteråt är ja röd där o d svider o kliar :/ men vad gör man inte?;)

• Beautifully Decayed

Finmamma: Vet att det är såå svårt att hålla sig för att inte analysera sönder sig med symtom men om du är på äl +6 är det väldigt tidigt att känna något ännu tror jag. Äggest fäster väl ungefär nu om det har tagit sig så var lugn och förlora inte hoppet. Hoppet är det sista som överger en brukar man säga. Tog du någon äl-spruta? Tror att ovitrelle visar positivt upp till 14 dagar så det är ingen idé att testa tidigt heller, lite tufft det här med väntan :/

Demajbebis: Jag håller tummarna för att dem ska växa till sig. Förresten vad är orgalutran för nånting?

Här ringde dem upp mig från sjukhuset idag och sa att jag ska börja spruta på dag 5 istället för dag 3 så nu måste jag vänta och börja på onsdagen istället. Nån av er som vet varför? Har alltid fått för mig att man ska börja på dag 3 dessutom fick jag inget bra svar då det var en sköterska om ringde mig och inte min läkare och hon kunde inte förklara exakt.

Förresten kan ni kalla mig BD, vet att mitt nick är lite långt

• Demajbebis

Beautifully Decayed: orgalutran är en spruta jag ska ta tillsammans med gonal-f nu in3 dagar, den gör så att ägget/äggen inte släpper av sig själva så att man kan styra det hela när dom växt till sig tillräckligt med ovitrelle som gör att dom släpper:) den va väldigt obehaglig dock! :) kram

• Finmamma

Hej tjejer!

Idag har jag haft jätte molvärk i livmodern, typ lättmensvärk, dragningar, ilningar som går ner i låren.

Det här resultatet fick jag nu på kvällen med rfsus tidiga test. Kanske spök?!? Idag är det nästan (i timmar) 11 dagar sedan jag tog ovitrellen. Brukar ha helt blanka test 9 dagar efter ovitrellen.

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?