• Finmamma

Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

Ngn mer som ska börja med gonal-f i januari??? Jag ska börja med den minsta dosen 37.5. Tar gären emot erfarenheter fr er som använt gonal-f Vi försöker få ett tredje barn. Har två som blev till med pergotime

• Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?
  • Finmamma
    Beautifully Decayed skrev 2014-04-22 10:18:31 följande:

Oj vad långt inlägget ovan blev. Jag hade satt in mellanrum som inte har kommit med :s sorry

Sist sprutade jag i 25-26 dagar!! Började med 37,5 sedan 50 sedan 75 och sedan 125 och äl!

Gången dessförinnan började jag med 37,5 sedan 50 sedan 75 och äl! Sprutade i 17 dagar!

Retar mig på att det är så olika fr läkare till läkare!
  • Beautifully Decayed
    Finmamma skrev 2014-04-22 18:51:21 följande:
    Sist sprutade jag i 25-26 dagar!! Började med 37,5 sedan 50 sedan 75 och sedan 125 och äl!

Gången dessförinnan började jag med 37,5 sedan 50 sedan 75 och äl! Sprutade i 17 dagar!

Retar mig på att det är så olika fr läkare till läkare!
    Riktigt trist att man ens funderar på att avbryta efter bara 13 sprutdagar och dessutom inte ens får jag testa och höja dosen heller. Ska bli skönt med min egna läkare nu på fredag. Fattar inte heller att det kan vara så olika från läkare till läkare.

När ska du på vul?
  • Demajbebis

Jag hoppar in här. Inväntar nu min mens för att börja med gonal-f. Den bör komma i helgen som kommer. Kört ett par pergo-omgångar men utan resultat, min gyn hoppas på sprutorna, och självklart hoppas jag ännu mer . Ska börja me dos 75 på dag 2 i menscykeln o sen ultraljud dag 6. Håller tummarna att detta gör susen! Orkar snart inte mer efter 4 års försök att bli gravid!

• Beautifully Decayed
    Demajbebis skrev 2014-04-23 22:25:19 följande:
    Jag hoppar in här. Inväntar nu min mens för att börja med gonal-f. Den bör komma i helgen som kommer. Kört ett par pergo-omgångar men utan resultat, min gyn hoppas på sprutorna, och självklart hoppas jag ännu mer . Ska börja me dos 75 på dag 2 i menscykeln o sen ultraljud dag 6. Håller tummarna att detta gör susen! Orkar snart inte mer efter 4 års försök att bli gravid!
    Välkommen!
    Jag förstår verkligen att du är trött efter fyra år, jag har "bara" kämpat i två år och känner hur modet bara faller ju längre tiden går. Jag håller verkligen tummarna för att sprutorna ska hjälpa dig. Hoppas din mens dyker upp snabbt, vet hur otåligt det kan vara att vänta utan att göra nånting.

MinDröm90: Hur gick det på vul i tisdags?

Själv har jag vul för tredje gången imorgon, känns inte alls hoppfullt då äggblåsorna inte hade växt nånting sist så jag är förberedd på att få avbryta
  • Finmamma
    Beautifully Decayed skrev 2014-04-22 22:09:24 följande:
    Riktigt trist att man ens funderar på att avbryta efter bara 13 sprutdagar och dessutom inte ens får jag testa och höja dosen heller. Ska bli skönt med min egna läkare nu på fredag. Fattar inte heller att det kan vara så olika från läkare till läkare.

När ska du på vul?
    Va idag, en äggblsa på 11 mm på fel sida där jag ev har ett stop, inget att hurra för! Men har ju bara sprutat i 7 dagar. Förra gången hade jag ingen äggblåsa som stack ut överhuvudtaget efter 7 dagar med 50 ie. Undrar om bidrottning gelen har bidragit på något sätt.

Fick höja dosen till 75 nytt vul på tis morgon.

Håll tummarna!
  • MinDröm90

Dom två ägg som va där innan som va 7mm hade gått tillbaka o vi va på ruta ett, men dom höjde dosen till 75 o jag ska tillbaka i morgon, är på sprutdag 24 i dag. Hoppas på resultat snart.

• MinDröm90

Vi har till och med haft tankar på att ta en paus från detta, de tar jätte mycket på oss, vi har försökt i 3 år, vi har provar pergotime hsg och hss tror jag de heter, alltså både röntgen och spoling. Jag har haft läkare som har sagt att jag inte kommer fånarna utan IVF och jag har haft läkare som har sagt att jag borde fånarna utan hjälp.

Börjar bli ganska tröttsamt. Och många runt oss får barn och jag vet inte hur vi ska hålla hoppet uppe.

Jag hoppas så klart att de händer nått snart men vågar inte hoppas på allt förmycket, fånga blir lika ledsen varje gång mensen kommer. Vill ju ha ett mirakel nu.

• Beautifully Decayed
    MinDröm90 skrev 2014-04-24 22:03:42 följande:
    Vi har till och med haft tankar på att ta en paus från detta, de tar jätte mycket på oss, vi har försökt i 3 år, vi har provar pergotime hsg och hss tror jag de heter, alltså både röntgen och spoling. Jag har haft läkare som har sagt att jag inte kommer fånarna utan IVF och jag har haft läkare som har sagt att jag borde fånarna utan hjälp.

Börjar bli ganska tröttsamt. Och många runt oss får barn och jag vet inte hur vi ska hålla hoppet uppe.

Jag hoppas så klart att de händer nått snart men vågar inte hoppas på allt förmycket, fånga blir lika ledsen varje gång mensen kommer. Vill ju ha ett mirakel nu.
    Riktigt tråkigt att höra
    Jag vet hur svårt det är att kämpa och försöka hålla modet uppe. Men det sista man har är hoppet, tycker absolut inte att ni ska ge upp om nånting ännu. Ge åtminstone Gonal-F en ärlig chans i några månader och se hur det går. Så tänker jag iaf. Tycker också det är ganska skönt att ha hittat denna tråd så man får ventilera lite.

Det var en kämpig dag för mig. Kom hem alldeles nyligen från vul. Mina två äggblåsor på 11 mm hade inte växt ett dugg så nu på sprutdag 15 får jag avbryta. Jag kommer och få börja med 75 var tredje dag nästa gång. Ska knapra provera för att få igång mensen. Tycker det är skittråkigt och jag hade verkligen satt mitt hopp i gonalen men min läkare sa att det kan ta två till tre omgångar tills man hittar dosen som är optimal för kroppen. Jag väljer och lyssna på henne då det får mig och må bättre. 

Tråkigt också att min fertilitetsklinik har sommarstängt så tar det inte sig nästa månad så måste jag vänta till augusti innan det händer något, undrar om man kan be om pergotime under tiden :/

Finmamma: Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?