• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora

FF satte ju äl till den 17:e för mig (alltså Bim på måndag) men tempen har sjunkit och imorse kunde jag ana en ytterst liten färgskiftning på pappret så jag tror att äl ändå var tidigare, den 15:e, som FF satte först och då alltså Bim imorgon.

Vi träffade ju alltså återigen äl perfekt (faktiskt bästa försöket den här gången) och ändå blidde det inget Ska sätta mig och beställa fler CB äl-tester nu och invänta 5:e eller 6:e försöket (beroende på om man räknar med första månaden då vi bara körde på utan att försöka ordentligt)

Hoppas någon av er övriga lyckas bättre denna månad.

• Reflexen
    eagle87 skrev 2014-10-10 08:56:03 följande:

Är de försent att ha sex när man har äl dipp??

Ägget lever ca 1 dygn, så sex på dagen det släpper är inte försent.
  • Reflexen

Tråkigt, Zora. Håller dock en liten tumme för att det inte är mensen!

Jag har också bim nu i helgen. Känns lite i magtrakten, är väl antingen mensvärk eller molvärk lär bli varse inom kort!

• blackpeach

Tack för svaren!
    händer inget om jag tar bort de temparna. Hopas på en höjning imorgon då! Gud va skönt att man har er här alltså. :)

• AnnC

Tråkigt zora!! Vet att det är skit, att man har sex vid rätt tid betyder ju dock inte alltid att man blir gravid, det är så mycket som ska klaffa i kroppen. Det är väl typ bara 20% chans att man blir gravid varje gång man prickar äl har jag för mig.
    Det här blir 5:e försöket för oss, min ängel blev till på just 5:e så hoppas extra mycket!!

Spännande reflexen, håller tummarna för att det inte kommer nån tant i helgen o nio månader framöver!

Blackpeach, hoppas du får höjning imorgon!

• AnnC

Om jag har äl dag 14 som förra månaden så har jag äl på onsdag nästa vecka. Mannen ringde precis o chefen hade frågat om han kunde åka iväg på jobb måndag till onsdag. Aldrig i livet sa jag! chefen tycker nog att han har en hård fru men det skiter jag i haha.

• louisep87

Hoppas att jag kan lita på detta nu då! I sådana fall så har jag lyckats få ägglossning utan hjälp. Men vi har haft sex alla dagar utom just den 7!
  • Iskristall
    AnnC skrev 2014-10-10 12:11:36 följande:

Om jag har äl dag 14 som förra månaden så har jag äl på onsdag nästa vecka. Mannen ringde precis o chefen hade frågat om han kunde åka iväg på jobb måndag till onsdag. Aldrig i livet sa jag! chefen tycker nog att han har en hård fru men det skiter jag i haha.

Haha ja, ibland måste man vara hård

Louisep87: Jag tror nog (hoppas jag) att du nu kan lita på FF!! Jag håller tummarna. Och det borde absolut räcka med att ni hade sex dagarna innan äl.
  • blackpeach

Hur har det gått Zora????

Fortfarande ingen höjning för mig. Så jag hade väl inte äl Trots pos test och värk... :(

• Zora
    blackpeach skrev 2014-10-11 21:57:36 följande:

Hur har det gått Zora????

Fortfarande ingen höjning för mig. Så jag hade väl inte äl Trots pos test och värk... :(

Hm vad skumt.. Har du inte fått ens en liten höjning? Tycker ju att du borde haft Äl ändå iom dom andra "symptomen". Höjningen kanske kommer imorgon? Håller tummarna!!

Jag vet inte hur det går riktigt. Fick ingen mens idag så måndag kanske trots allt var korrekt för Bim. Tempen sjönk inte mer idag iallafall, men bara att den sjönk igår gör att jag är ganska så säker på att den kommer imorgon el senast på måndag.. Har dessutom mensvärk och det känns precis som det brukar innan så ja.. Nya tag får det bli.

Jag har iallafall beställt fler Äl tester nu och EPA Glandin som jag hört ska vara bra om man försöker bli gravid. Sen äter jag så lite fisk så lite extra omega 3 kan ju inte skada ändå
Svar på tråden Tempar/Fertility friend