• Erla

Tempar/Fertility friend

Bell13 skrev 2016-04-19 07:06:33 följande:

Kan tillägga att den också höjer sexlusten rejält och det kan vara bra vid produktionssex

Just det :) hade glömt den biten haha.
  • Erla

Illamåendet har stannat av nu. Har inte haft det sedan sist jag skrev. Tempen har börjat lugna sig lite och hoppar inte längre. Kanske hörde det ihop på något vis. Är på cd 11 idag och hoppas innerligt att RR ska hjälpa. Så segt att vänta!

Testar med äl-test varannan dag sedan cd8 bara för att inte råka missa något. När tror ni att det är lagom att börja testa varje dag? Tidigaste äl jag någonsin haft var på cd21 och förra cykeln kom den troligen på cd32 :/ hoppas ju på senast cd20 men är glad för allt innan cd32. Just för den sega väntan.

• Erla
    Loppan84 skrev 2016-04-19 21:30:23 följande:

Fattar att du blir otålmodig. Inte annat du kan göra än att fortsätta med RR, testa sporadiskt och håll utkik efter tecken på att det närmar sig. Tog RR två månader och blev gravid båda (tidigt missfall första sen gravid igen direkt försöker efter) och fick också tidigare äl (cd 15 och cd 16), tydligare äl och mer sexlust runt äl de två månaderna. Innan det hade jag äl som uteblev ibland eller kom ca cd21-27 och plussade inte en enda gång på ett år. Så jag har god tro på RR och hoppas det ska göra susen i musen för dig också ;)

Åh vad härligt att höra! Hoppas att det hjälper mig lika mycket, fast fler MF klarar jag mig utan. Tack för svar!
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-04-20 08:05:49 följande:

Ja det ska du väl slippa! Men glöm inte sluta med rosenrot med en gång du har äl - jag brukar sluta när äl-test närmar sig positivt eller är positivt (alltså 1-2 dagar innan äl) för att inte riskera att ta för länge.

Ja, jag tänkte att jag också slutar när testen indikerar att äl sker snart. Vore ju ännu mer fruktansvärt om man fick MF pga det liksom!
  • Erla
    Bell13 skrev 2016-04-20 20:52:43 följande:

Idag kom mensen på eftermiddagen, har alltid kommit på morgonen. Tror det är missfallet som ställer till det lite. Hoppas på att bli gravid vid den här ägglossningen

????

Nä vad tråkigt! Då håller vi tummarna för nästa omgång :)
  • Erla

Hoppas innerligt att detta är en början på en fin stegring och inte samma velande som sist gång. Cd12 idag och tempen har sjunkit stadigt i flera dagar och i morse låg den fint på 36.0. Brukar ligga kring där runt äl :)

Håll tummarna!!!
  • Erla

Ingen stegring idag. Det ser likadant ut som gårdagens. Tempen gillar jag dock och hoppas den håller sig där nere och inte börjar hoppa igen.

• Erla
    babytjejen skrev 2016-04-22 05:57:47 följande:

En efterlängtad smiley på testet idag så nu kör vi igång igen :) o hoppas att årsdagen av försök resulterar i ett plus precis som med första barnet...men har dock inga större förhoppningar, orkar inte bli besviken igen o känslan att vi bara är menade att ha ett barn växer sig starkare o starkare för varje dag :( håller tummarna för er andra!

Lycka till! Jag håller tummarna för er :D
  • Erla

Vaknade av en fruktansvärd smärta i höger sida inatt. Som håll liksom och kunde inte ligga på den sida jag hade ont. Äl-test negativt igår också och var inte i närheten av positivt, men tempen steg 0,3 grader idag. Har tagit testen runt 20 varje dag. Ligg idag för säkerhets skull, men äl bör väl inte ha inträffat om testen inte indikerat på det? Någon som varit med om samma? Kan det ha med RR att göra? Brukar ju ha känningar någon vecka innan äl, men inte såhär.

• Erla
    j1990 skrev 2016-04-23 07:57:07 följande:

RR = rosenrot? Jag har ätit rosenrot i 2 menscyklar nu och har värre äl-smärtor. Började få ont redan dag 9 och har haft ont var och varannan dag (dag 19 nu). Hade negativt test igår och idag. Haft konstiga flytningar så vet inte om jag kanske hade äl igår/förrgår för blev plötsligt torr/lotion igår. Tempen ökade lite idag men sov så pass dåligt att jag nog inte ska lita på den?

Förra månaden hade jag jättetydlig äl med rosenroten, fick dock längre cykel. Hade smärtor och MYCKET flytningar i en vecka. Hade väntat mig det den här månaden med, men har mycket mindre flytningar :/ men dom känns lite blötare idag så kanske blev ett avhopp igår bara?

RR är rosenrot ja :)

Jag hade också en massa flytningar förra cykeln. Testade rosenrot då med, men bara sporadiskt. Denna gången har jag kört stenhårt med det. Det låter lite som mig. Har också haft känningar sedan tidigt, men det är inte ovanligt att jag har det någon vecka innan. Är på cd15 idag, med känningar sedan cd8 ungefär. Har denna cykeln pendlat mellan lotionflytningar och något mellanting mellan lotion och vattniga. Tempen kan vara precis som med din. Kan kanske bero på att jag vaknade till vid 2 pga smärtorna. Tog ett test med morgonurin nu för att jämföra med kvällens :)

Tack för svar!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend