• Erla

Tempar/Fertility friend

Symetrical skrev 2016-04-07 17:55:39 följande:

Min tapp har också jämt varierat en hel massa under dagen, beroende på när jag känt på den. Hoppas att den inte öppnar sig mer och att du får ett fint plus på söndag! Är det ett cb du har eller?

Okej, då är det troligen normalt då att tappen flyttar och har sig :P

Nä, jag har ett från Apotekets egna. Har dock även två cb digital också.

Somnar förresten även på soffan när jag kommer hem från jobbet och har fryst lite det senaste. Hoppas att det är något ^^
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-04-08 07:30:49 följande:

Oliiiidligt spännande! Dagens graf, tack!

Inget roligt idag. Tempen sjönk ner till precis över coverline, 36,2. Tempade dock tidigare än normalt. Somnade om snabbt och då hade tempen gått upp till samma som igår igen, 36,6. En skillnad på 0,4 grader. Ingen mens ännu. Blött i trosorna och jag brukar vara rätt torr dagarna innan mens. Kniper/drar fortfarande runt vänster äggstock och långt ner i magen. Känns inte som mensen är på g, men nu kan ju vad som helst hända typ.
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-04-08 15:40:16 följande:

Så länge mensen håller sig borta är det ju ett gott tecken! Borde inte du vara förbi bim nu, även om nu äl inföll senare, som vi misstänker..? För visst hade du kort lutealfas?

Yes. Hade vid min hittills enda normala cykel en 8 dagars lutealfas. Ser ut som tanten är på g trots allt. Spottings nu och tappen är helt öppen nu. Tar nya tag nästa gång, med rosenrot och progesteron på lager inför det :) ska beställa hem nya äl test och hoppas att kroppen inte velar så mycket denna gången :)
  • Erla
    201405 skrev 2016-04-08 13:12:35 följande:

Nähä där kom mensen på äl+9! Måste vara mf som knasat till det :/ Hoppas nästa månad blir normal igen bara!

Nä vad tråkigt!! :( det suger ju verkligen!
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-04-09 06:29:58 följande:

Skönt ändå att lutealfasen vart lite längre den här gången! Kanske beror på progesteronet..!?

Har mensen kommit igång nu?

Ja det känns jättebra att den varit lite längre denna gången faktiskt :) kan ju inte säga med säkerhet att det är progesteronet men sannolikheten är ju stor att det är så :)

Det räknas nog fortfarande som spottings, men har ökat lite smått sedan igår. Kanske blir som sist gång efter mitt första MF att blödningen inte blir så stor. Om det nu inte var så att jag faktiskt var gravid då förstås, men det går ju inte veta. Har i alla fall slutat med progesteronet idag då tempen gick ner ytterligare, till det jag normalt har innan äl.
  • Erla
    201405 skrev 2016-04-09 13:30:19 följande:

Jag vet inte om någon läste det jag skrev igår? Men fick tempdip under coverline igår på äl+9 (har normalt 12 dagars lutealfas) och så kom mensen. Dock inte så riklig som vanligt men mörkt blod. När jag satt in menskoppen igår fick jag massa flytningar på fingret, (inget blod alls men detta var inte vid tappen utan längre ner) det var riktigt trådiga ew flytningar, jag kunde dra broar på 3 cm lätt! Wtf liksom, får aldrig ew vid ÄL ens :o Har någon av er haft så innan? Jag blev också förvånad att mensen kom så tidigt, äl kom sent på cd 23. Brukar ha runt 15-17. Så tänkte nog att när äl väl är här då blir resten som vanligt.. Men har ni fått kortare luthelfas efter ett mf?

Dagens temp var väldigt hög, eller ja 36.8 men det är högt för mig ;) frös en del så tror det var början till feber men sambon sa jag var kall. Tog tempen igen efter legat vaken 45 min och då hade den stigit till ~37 så borde vara feber. Så jäkla typiskt annars hade jag ju sett om tempen hållt sig under coverline eller stigit igen :(

Jag tänker att det kanske inte alls är mens då. Hur har det sett ut idag med blödning? Ska bli spännande att se hur det ser ut de närmaste dagarna :)
  • Erla
    201405 skrev 2016-04-09 15:49:48 följande:

Hjärnan säger att det är mens och att den säkert är tidig pga mf:et men kan inte hjälpa att hoppas att det är något annat :( igår på kvällen slog det mig jag att både i förrgår och igår var jättetrött på kvällen vid 7-8, så trött så jag ville gå och lägga mig vilket jag aldrig vill innan 12-1 i vanliga fall och det kändes precis så som jag hade några dagar innan bim och fram till mf. Men det kanske är medicinen jag börjat ta, rinexin?

Har blött mindre än vad jag brukar, de 2 första dagarna brukar menskoppen vara 3/4 full i alla fall när det gått någon timme men nu har det bara vart så det täckt botten typ 2 tsk mot 2 msk. Men det är mörk och slemmigt så kan inte tänka mig att det skulle kunna vara något annat :/ sorry tmi ;)

Om det inte var feber så ser grafen ut så här (lagt in spotting istället för mens)

Hur känns tappen? Öppen?

Vi får avvakta och se vad som händer :) håller tummarna stenhårt. Kroppen kan dock bli konstig efte MF så jag förstår dig.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-09 19:00:43 följande:

Hej tjejer! Jag har försökt läsa igenom allt ni skrivit! Har varit lite frånvarande de senaste dagarna :P.

Allex håller tummarna för att det tog sig nu när du precis haft äl! :)

Och babytjejen ser lovande ut att mensen inte dykt upp! :)

Erla har du fått mensen än?

Pugsnotdrugs kan det inte varit en äl blödning?

Tog 6:e provera tabletten idag så nu går det seeeeegt! :P

Japp, mensen dök upp idag... Nya tag med rosenrot nu :) hur går det för dig då??
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-10 07:28:45 följande:

F*n också :/. Ja jag tar min 7:e tablett provera idag så borde få mensen till nästa helg :). Så äl kommer väl inte själv denna gång heller, men ska testa med rosenrot, munkpeppar och inositol igen så får vi se :).

Ja, det är bara att köra på...

Skönt ändå att du kan börja om och veta att hjälpen är nära :) håller tummarna för äl denna gången!!
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-10 09:40:15 följande:

Ändå skönt att få mens så man vet! Får ju själv ingen mens utan tabletter :/.

Ja jag hoppas att få klartecken av dem att ta Pergo till nästa cykel! :). Denna blir det ju säkert inte.. Tack :).

Jo, äl och mens verkar ju i alla fall fungera och att bli gravid har ju varit allt annat än omöjligt. Bara att fortsätta testa och hoppas på att resten ska funka också.

Ja men vi får hoppas det ändå :) tror att det ser ljust ut för er framöver ^^
Svar på tråden Tempar/Fertility friend