• Erla

Tempar/Fertility friend

frestelsen skrev 2016-04-02 16:39:25 följande:

Ah vet:) men litar inte på det tyvärr. Tycker testen spökar med mig hela tiden. Hur går de för dig då?

Ja, du får vänta och tests igen om några dagar :)
  • Erla
    Stora My skrev 2016-04-02 18:19:26 följande:

Hur är tappen före äl jämfört med efter äl? Det är något som också kan registreras i FF. Har ju ingen aning, allt sånt här är nytt för mig. Som sagt, har precis börjat med appen och tempat för första gången på morgon. Jag är på cd 5.

Jag kan tycka att det varierar väldigt mycket för mig. Kan inte se några direkta mönster, men än att tappen är stängd efter äl :/ har svårt att känna om den är öppen eller stängd innan äl, medan det är uppenbart att den är stängd efter äl. Tror det varierar mycket från person till person :) lär känna din egen tapp.
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-04-02 21:05:08 följande:

Jag kände inte heller nått den gången det slutade med tidigt MF - bara denna gången när det verkligen tog sig.

Ser att det skrivits en del om olika symptom hör sista dagarna som t.ex huvudvärk och att en del menar att det är omöjligt att känna nått innan man får positivt test men jag hade massa avvikande symptom redan från äl+6 ungefär: kramper, hugg, molvärk, extrem huvudvärk (som jag aldrig har), mycket vattniga flytningar och väldigt ömma bröst. Dessutom kände jag mig rejält sjuk från äl+6 till 10 men hade inte nån konkret sjukdom bara kände mig hängig, varm och trött trots att jag inte hade feber.

Håller tummarna för er alla!!

Sorry för kapning men allt det där känner jag igen vid denna omgången!! Har haft jobbig huvudvärk, vattniga flytningar idag, lätt ömma bröst iof. och har känt mig jättevarmt och hängig sedan igår. Liksom febrig, men har inte gått över 37 grader så ingen feber enligt termometern iaf. Är troligen på äl+6, om FF inte räknat rätt då. Känns ju lite hoppfullt ^^
  • Erla
    Allex skrev 2016-04-02 21:48:37 följande:

Det kan vara så att man använder för lite av krämen - då kan man bli dåsig och trött. Har hört andra som blivit det och sen ökat på dosen och då har det ordnat till sig

Ja jag läste någon stans att det kunde vara för liten dos. Vettetusan hur mycket man ska våga smörja på men :/ har läst att några till och med smörjde upp till 6 "ärtor" per dag.
  • Erla
    Allex skrev 2016-04-03 00:25:16 följande:

Jag smörjer med NatPro som är dubbelt så starkt som ProgesterAlll. Jag smörjde enligt de rek som sa 20-40 mg, men det hjälpte mig inte. Jag blev aldrig dåsig eller så.... Men jag smörjer efter äl och då 100 mg 2 ggr dagligen, av NatPro. 100 mg är 3 st kikärtsstora klickar.

Oj, ja om det är dubbelt så mycket som progesterall är det inte konstigt att man kan använda upp till 6 ärter då :P
  • Erla

Hur går det för er allihopa? vart är ni i cykeln? 

Här vaknar man sedan i förrgår med en mage som ser ut att vara i v.25 XD antar att det är progesteronet som gör att jag blir överdrivet uppblåst. Har läst runt lite och det verkar som att progesteronet kan ge ungefär samma biverkningar som en graviditet :P Är på äl+7 nu (troligen) så har några dagar kvar innan jag vågar testa :)

• Erla
    201405 skrev 2016-04-03 17:27:01 följande:

Jag är på äl+4 nu så vill bara att tiden ska gå fort :p imorgon skulle vi vart på vul och fredag skulke vi vart på inskrivning om jag inte fått mf så blir en tuff vecka :(

Skulle vara väldigt typiskt om det tar sig denna månaden och den lille vill stanna för då blir BF 21/12. Typ enda månaden man inte vill föda ;) men vad betyder det när det enda man vill är att det äntligen ska vara ens tur :/ 6:e försöket för oss i alla fall :)

Ja, denna evighetsväntan! Usch jag vet hur du känner. Hoppas vi får plus och får behålla denna gången :) för mig är januari den månad jag helst inte skulle vilja ha :P typ alla i min närhet fyller i januari.

hur ser din kurva ut idag då?
  • Erla
    j1990 skrev 2016-04-03 18:37:32 följande:
    Ingen mens här än så länge! Tycker att tappen har sjunkit ner nu under dagen så nånting händer? Har börjat tänkt att rosenroten kanske har gjort min menscykel längre och därför mensen inte har dykt upp?

Vad är progesteron för nåt? :)

Fast rosenrot ska väl förkorta cykeln? 
    När hade du BIM?
    Tycker du ska ta ett test faktiskt :) Eller hur länge hade du tänkt vänta?
    Ligger tempen över baslinjen eller indikerar den på mens?

• Erla
    201405 skrev 2016-04-03 18:47:34 följande:
    Ja verkligen, finns ingen tid som går långsammare förutom när du väl är gravid och väntar på att komma förbi v 12 ;) (aldrig lyckats med det) hoppas verkligen det är vår tur nu! Hur länge har ni försökt nu igen? :)

Åh jo januari är bra, många i min familj fyller då med men det gör inget tycker jag :p Jag fyller i februari och har älskat att vara född så tidigt! :) endast tråkigt typ min syster är född första veckan i januari och det är väl lite nära jul kanske :p

Inget spännande hittils, var iväg i påskhelgen och var uppe flera gånger på nätterna så därför är två discardade :) Det roliga är att jag har en gravidgraf nu att jämföra med!
    Håller helt med :P Jag tog mig över 12 strecket, men det var bara för att kroppen inte fattade att fostret hade dött. Hade jag inte fått vul hos gyn pga mindre blödningar hade jag fått en totalshock i v.13 ungefär. Glad för att jag visste om det!

Ja, det är ju vissa fördelar med att vara född tidigt på året. Jag skulle ju inte tacka nej till ett barn oavsett vilken månad den skulle bestämma sig för att komma :) Vissa grejer kan man bara inte bestämma över :)

Vi har kört oskyddat i 1,5 år ungefär, men började inte försöka aktivt förrän i november efter den första graviditeten. Hoppas också att det är vår tur nu ^^ Det är verkligen alla här innes tur nu!

Ja, har du sett några likheter? Jag har inte haft någon likhet alls mellan mina gravidkurvor. Alla kurvor har  varit så himla olika varandra. 
  • Erla
    j1990 skrev 2016-04-03 18:37:32 följande:
    Ingen mens här än så länge! Tycker att tappen har sjunkit ner nu under dagen så nånting händer? Har börjat tänkt att rosenroten kanske har gjort min menscykel längre och därför mensen inte har dykt upp?

Vad är progesteron för nåt? :)
    Glömde svara på progesteron-frågan, men såg att 201405 svarade. Progesteron bidrar även till en normal utveckling av fostret så hormonet hjälper även till med att behålla en graviditet :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend