• Erla

Tempar/Fertility friend

Malin 845 skrev 2016-04-05 20:36:39 följande:

Hoppas verkligen det är ett ägg som gottar sig där känner! <3. Ang arbetsplatsen så förstår jag hur du känner. Sa själv upp mig i januari :/. Vad jobbar du med? Ska du plugga nu eller vad är planen? <3

Åh, jag hoppas det med!! <3

Jag jobbar som lärare på lågstadiet och är inte så sugen på att läsa då jag avslutade min utbildning förra våren. Är mest sugen på att jobba, men är osäker på vad i nuläget.

Vad jobbade du med?
  • Erla
    hoppitossa skrev 2016-04-05 22:33:26 följande:

Okej, ja det är ju en knepig situation att inte få gå direkt när en bestämt sig. Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig!

Ja det är ju det. Tack <3
  • Erla
    babytjejen skrev 2016-04-06 05:55:33 följande:

Vet inte vad jag ska tänka om denna kurvan. .Igår gick tempen ner men idag så gick den upp igen..ställde in mig på att mensen kommet men så kommer tempstigningen (om än liten) o hoppet smyger sig på. Vill inte det..för är fortfarande ganska övertygad att mensen kommer o att tempen kommer att ha sjunkit igen imorgon..grr...

När har du BIM? Hur brukar kurvorna se ut runt denna tiden?
  • Erla
    babytjejen skrev 2016-04-06 08:56:34 följande:
    Har bim på fredag el lördag...har alltid gått bara nedåt dagarna innan bim förutom en månad när jag tittar tillbaka ...men förväntar mig att mensen kommer, är 99% säker att tempen går ner igen imorgon, var nog bara kroppen som var konstig idag. Alltid nya saker som dyker upp varje månad men inget plus så räknar inte med något denna gången Heller...
    Okej. Jag håller tummarna för dig ändå :)
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-04-06 16:55:03 följande:
    Kööööör!!!!

Btw, skulle inte du testa idag, Erla!?!????
    Var så jäkla nervös över jobbet imorse att det inte blev något test. Var så stressad att jag knappt fick i mig någon frukost. Tog dock ett äl-test per automatik och det var nästan blankt, men det betyder ju inget egentligen. Får väl testa imorgon för ingen mens här än i alla fall. 
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-04-06 20:21:32 följande:
    Åh, så spännande! Och grafen?

Såhär ser grafen ut. Äl+10 troligen idag då. Känner inget speciellt förutom att brösten ömmar lite mindre och magen är lite mindre uppblåst. Har kört på lite mer på progesteronet, men magen kan ju också bero på att jag knappt fr i mig något att äta... Hade väldans magvärk igår och idag har det molat litegrann bara. Kommer mest på kvällarna. Har varken ork eller lust att analysera något.

• Erla
    Loppan84 skrev 2016-04-06 21:19:34 följande:

Hehe det låter väldigt mycket som mig vid den tidpunkten när jag va gravid.... Orkade knappt bry mig om att tempa den månaden och orkade inte testade - sen gjorde jag deg bara för jag skulle på helgtur med vänner och tänkte på alkoholen och att det ändå va dumt att chansa, hade också molvärk och hugg i magen.

Hoppas det är ett gott tecken för dig!!! Grafen ser ju fin ut. Blir sjukt spännande med test.

Haha, jaså? Jag tempar typ per automatik. Antecknar inte efter jag tempat utan kommer på det lite senare att jag kanske bör lägga in tempen. Otroligt att jag ens minns tempen OCH tiden för när jag tempade. Har kommit på på kvällarna att jag inte ens känt på tappen på hela dagen, vilket jag var supernoga med fram tills för några dagar sedan.
  • Erla
    babytjejen skrev 2016-04-07 05:55:52 följande:

Lillan väckte oss inatt vid tio i tre..tog temp då eftersom jag inte visste om hon skulle somna om. Satt o tröstade henne ett tag innan jag tempade..fick då 36.1....somnade om vid halv fyra o vaknade när klockan ringde vid kvart i fem, tog en temp då o hamnade på 36.7, kände mig varmare än andra morgnar. Visst är det den första tempen jag borde gå efter även om andra är tagen vid den tidpunkt jag brukar ta det? Hjärnan säger första o hjärtat vill ha det sista :)

Ta den första tempen och discarda den :) anteckna den andra tempen och se vilken som passar bäst med den tempen du får imorgon. Så skulle jag gjort i alla fall.
  • Erla

Negativt gravtest. Dock hög temp och relativt vattniga flytningar. Känns hela tiden som att mensen kommit, men så är det bara en massa flytningar. Tyckte däremot att tappen känns lite öppen så tror nog inte att det blev något denna gången...

• Erla

Tack för omtanken. Är osäker på tappen och tycker den känns likadan vid öppningen jätteofta. Ni som känner på tappen regelbundet; varierar eran tapp i läge och struktur under dagen, eller känner ni bara på den vid ett tillfälle under dagen? Tycker min flyttar sig hej vilt och varierar jättemycket. Förutom öppningen då. Hade till exempel hög och mjuk tapp i morse och mellanhög och stenhård nu...

Har märkt att den känns mer öppen när den är mjuk och tvärtom när den är hård.

I övrigt är brösten fortfarande ömma. Jättehungrig på morgonen, mår illa av starka dofter, det liksom kniper eller drar på vänster sida långt ner (där jag också misstänkte äl denna cykel). Vet att äl+11 är tidigt att testa och har ett vanligt test kvar som jag tänkte jag skulle ta till söndagen om tanten håller sig borta. Är då på äl+14. Har tidigare alltid fått tempdipp samma dag som blödningen kommer igång vilket jag inte har fått än.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend