• Erla

Tempar/Fertility friend

ensamärstark skrev 2016-04-15 17:36:07 följande:

Hej tjejer! Jag håller mig i bakgrunden här men läser här inne flera gånger per dag!

Jag hade ÄL igår, vi hade sex i förrgår (ganska torrt på den fronten nu på grund av olika anledningar)

Men idag har jag kräkts massor så har väl förlikat mig med det faktum att jag åkt på magsjukan!

Kanske är dum fråga men kan magsjukan sabba vårat försök denna månad?

Har för mig att det är bra att vara lite sjuk :P kroppen har liksom annat att bekämpa än den främmande kropp som ett befruktat ägg innebär. Har inte hört att magsjuka eller någon annan tillfällig sjukdom skulle påverka. Håller tummarna för er nu :)
  • Erla
    ensamärstark skrev 2016-04-15 20:01:45 följande:
    Vad skönt! Tack för svar! Hopps att vårat 20:e försök har tur med sig här nu
    Ja verkligen! Nu är det er tur!
    Krya på dig ^^
  • Erla
    j1990 skrev 2016-04-16 08:00:42 följande:

Glömde skriva att jag har haft "mensvärk" i 3 dagar också

Hur ser tempen ut? Tänker om du kanske inte alls är på dag 12 :P annars kan ju spottings förekomma på konstiga ställen under cykeln.

Lägg upp den nuvarande cykelns kurva och den förra kurvan så kan vi kika :)
  • Erla
    j1990 skrev 2016-04-16 09:05:53 följande:

Har inte tempat nå nu, bara i början på mensen :( kände bara att jag blev stressad då vi inte kan ha sex mer än det vi har nu iallafall.. Men kanske ska tempa imorron få se hur jag ligger, vet ju på ett ungefär hur jag ligger före/efter äl iallafall. Är 12 dagar sen första mensdagen?

Tänkte att det kunde va rester efter mensen, men det låter inte heller troligt efter en hel vecka..

Okej, nä jag tänkte på möjligheten att du är gravid, men det låter ju inte som det då. Tänkte att det du hade kanske inte egentligen var mens. Ta tempen imorgon och kolla hur den ligger. Annars är det ju faktiskt så att spottings kan förekomma ändå, men jag minns inte vad som kunde vara orsaken till det.
  • Erla
    happylife skrev 2016-04-16 10:06:48 följande:

Hej tjejer! Aldrig skrivit här men läst lite eftersom jag funderat på att börja tempa, har använt ägglossningstest innan, de har funkat bra, blivit gravid två ggr men första blev tidigt MF och andra ett sent avbrytande i v 18, det var 4 v sen

Nu till min fråga... När kan jag börja tempa? Blödit i 4 v men fet är i princip slut med blod nu äntligen! Ska på ul på måndag för en check att de inte finns rester.

Kram!

Usch vad tråkigt :(

Tempa kan du göra så snart du känner dig redo. Har du tagit något gravtest och kollat hur gravidhormonerna ligger till? Jag hade nog börjat tempa om testet visar negativt.
  • Erla
    j1990 skrev 2016-04-16 12:01:28 följande:

Är väl helt säker på att det var riktig mens, tempen dippa 0,5 och höll sig där omkring hela veckan jag tempa. Men en äl-blödning kan inte komma flera dagar i förväg va?

Ah nej, då kan vi utesluta en eventuell graviditet. Vet faktiskt inte hur det är med äl-blödningar. Har aldrig haft, men någon annan här inne kanske kan ge svar på det :)
  • Erla
    Bell13 skrev 2016-04-16 14:35:51 följande:

Fick en liten höjning idag på dag 10 e äl. Får se om den håller i sig hade lite molvärk igår kväll och kaffet imorse smakade riktigt illa bim -6 idag så bara att vänta

Åh håller tummarna :D
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-16 13:37:10 följande:

Hej tjejer! :) hoppas allt är bra med alla :). Idag är jag iallafall på cd 1, med hemsk mensvärk! Glad ändå för att den kommit igång ????

Tråkigt med mensvärk, men härligt med ny cykel!! :D
  • Erla
    happylife skrev 2016-04-16 15:19:16 följande:
    Ja

Gravtestet visar svagt plus tyvärr... Är det lönlöst att tempa då?

Nej det tror jag inte, men jag tror precis som symetrical att det är bra att tempa så snart som möjligt, så länge du känner dig redo för det. Då kan du ju ha lite koll på din kropp. Positivt kan det ju tyvärr visa ganska länge efter MA/MF.

Hoppas din ägglossning kommer igång snart.

• Erla
    happylife skrev 2016-04-17 14:24:20 följande:

Har två frågor! :)

Det skiljer 0,5 grad mellan min örontemp och en digital muntemp jag köpte idag...

36.4 på muntempen och 37.1 på örontempen... Vilken ska jag använda?

Vet att det är morgon man ska mäta på men ville se om dom skiljde mycket.

Vad för app ska man använda för att föra in infon i?

Jag skulle köra på muntemp i och med att den ger ett mer tillförlitligt resultat. Jag tror i övrigt inte att det spelar någon roll, vara man kör med samma varje dag så man inte tar i munnen ena dagen och örat andra. Testa vad som passar dig bäst :) och vill du kan du ju alltid köra med båda och föra statistik på båda för att se vilken som är mest tillförlitlig. Det är ju om inte annat ganska spännande att se om örontemp funkar lika bra som mun( eller bättre!) ^^
Svar på tråden Tempar/Fertility friend