• Erla

Tempar/Fertility friend

Malin 845 skrev 2016-04-30 07:32:04 följande:

Idag gick tempen upp! :) woho! :)

Härligt!! Nu är det bara att vänta med spänning :D
  • Erla

Nu börjar jag tillfriskna lite, men tempen idag fick jag discarda ändå. Ligger fortfarande för högt för att vara innan äl. Hoppas på att dagens äl-test visar en stegring eller positivt :)

Är så glad för er andras skull! Håller tummarna för er alla och hoppas verkligen att vi får våra efterlängtade små snart <3

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-30 11:41:09 följande:

Skönt att du börjar bli piggare! :). Håller tummarna för att testet är mycket starkare idag :). Kram :*

Tack ^^
  • Erla

Tjoho!! Näst intill positivt idag :D kanske rosenroten gjorde sitt ändå. Testen har sett mycket jämnare ut denna cykeln jämfört med förra och visst fasiken kommer äl tidigare än sist :)

Nu kommer tusen frågor till er fantastiska och kunniga kvinnor:

bör jag ta ett till test ikväll?

När bör jag starta kuren med progesterall?

Trycker jag in negativt i FF, med high som tillval, eller hur hade ni antecknat det?

Verkar förresten som att vi blir ganska många med äl tätt inpå ^^
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-30 18:20:07 följande:

Woho vad underbart!!! :D. Rosenroten har absolut gjort sitt :). När tog du detta testet? Är det nu i eftermiddag kan du ju kanske vänta tills imorgon bitti :). Har inte använt progesteronkrämen så vet inte alls när man ska använda den :P.

Ja verkligen!! :) spännande värre!

Tack för svar! Jag tog testet kl16 :) om testet är svagare imorgon, hur tolkar jag det?

Ja, det ska bli extra kul att följa alla denna gång :D hoppas det blir en massa positiva gravtest framöver <3
    eagle87 skrev 2016-04-30 18:37:48 följande:

Börja krämen efter 3 dagar med hög temp... Så 3dpo annars kan äl utebli om du börjar for tidigt

Hade jag ingen aning om, tack för svar! Hoppas tempen är normal imorgon då så att jag kan gå på den :) annars kanske jag kan fortsätta med äl-test och se så lh:t sjunker?
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-30 19:15:58 följande:

Då skulle jag nog ändå ta nytt imorgon bitti samt imorgon eftermiddag :). Då är det antagligen att ägget släppt och du missat peaken på testen :). För den var ju stark nu! Min blev helt blank dagen efter nästan positiv. Missade med all säkerhet peaken då cb ändå visade maximal fertilitet :).

Ja kul att vi är så nära varann i cyklerna! :). Hoppas på det för oss alla! Tänk om det blir ett januaribarn! :D.

Fast jag ska nog inte hoppas allt för mycket kanske :P.

Ja, då testar jag i morgon och ser hur det ser ut :) ska bli spännande! Hoppas tempen ordnat till sig i morgon så jag kan följa höjningen.

Ja haha :D för mig blir det runt den 25 januari om jag räknat rätt ^^ vad blir det för dig? Vi får hålla alla tummar och tår för er! :D hade varit så roligt om det tog sig för er ju!!
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-30 19:38:53 följande:

Ska klicka hem gravtester tänkte jag. Vilka ska man köpa? Tänkte köpa clearblue plus och predictor early. Typ två av varje :P. Eller vad tycker ni? :)

Det låter ju bra, men av egen erfarenhet försvinner testen snabbt! :P hade nog köpt lite fler tror jag.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-30 20:25:45 följande:

Låter som en bra idé :), hoppas på fin temp imorgon!

Blir i så fall 22-23/1 :). Vågar inte hoppas och tänka så långt fram. Man blir lätt besviken!

Håller tummar och tår för dig med! :) :*.

Malin 845 skrev 2016-04-30 20:26:10 följande:

Haha ja det gör de ju ;). Har två hemma redan med :).

Nä jag vet vad du menar! Vill så gärna att det ska gå, men man får ta en dag i taget :)

Ja, men dåså. Då borde det räcka ^^
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-05-01 07:42:12 följande:

Är det normalt att tempen går ner lite (0,1 grad) innan äl sätts ut? Trodde på ännu högre temp idag ju! :/. Vaknade redan kl 5 men jag har halvsovit sen dess.

Tog tempen direkt när jag vaknade och den var 36,6. Tog direkt efter det och den var 36,76. Vilken ska man lita på?

vet inte hur det är med tempen och att äl sätts ut, men det där med att ta tempen två gånger på raken vet jag :P har upplevt att jag får högre temp om jag tempat och sedan tagit tempen direkt efter igen. Tror att det beror på att mätaren har värmts upp lite. Jag skulle ta den första tempen, men kanske antecknat den andra :)
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-05-01 08:39:36 följande:

Woho! Bra nära positivt!

Nu är ju detta för sent svar, men jag hade tagit ett till på kvällen.

Progesterall skall du börja med så fort tempen ökat. Skall mycket till för att skjuta upp äl när lh-peaken väl ägt rum.

Jag hade nog skrivit in som negativt ältest, men ändrat till positivt ifall det var svagare igen dagen därpå.

Haha ja, men det gör inget :) i vilket fall vet vi att det är liggdags och att rosenroten ska lämnad på hyllan. Ska ta ett nytt äl-test nu på morgonen för att se hur det ser ut ^^

Tack för svar!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend