Tempar/Fertility friend
Allex: jag tror också stenhårt på positivt, både din graf och testet ser så bra ut! Håller tummarna för ett "går inte att misstolka-plus" imorgon!!
Kram
Allex: jag tror också stenhårt på positivt, både din graf och testet ser så bra ut! Håller tummarna för ett "går inte att misstolka-plus" imorgon!!
Kram
Såg att ni pratade om NIPT- test idag. Jag har gjort det, istället för kub och fick betala själv (10.000kr). Det är bara i vissa regioner det erbjuds gratis vid förhöjd kub-risk.
Fostrets DNA "läcker" ut i mammans blod, o kan alltså analyseras via hennes blod ist för prov från moderkaka eller fostervatten. Man renar fram fostrets DNA och kollar hur det ser ut. Får på så sätt ett nära 100% tillförlitligt resultat.
Vi valde NIPT pga att vi inte ville hantera sannolikhetssiffror, utan få ett klart besked istället. Mycket pengar, men jag tycker det var värt det.
Fantastiska stora härliga grattis till er, Allex!!! Så underbart!
Moneal:
Jag tror att ul-sköterskan sa att en diff på sju dagar räknas som normal skillnad pga svårigheterna att mäta exakt lika varje gång. Hon har bara blivit flyttad sju dagar, så tror inte hon eg behöver vara så orolig.
Oj, så häftigt! Grattis Sagoskog!!!!
Grattis Misslina! Så roligt!!
Vilken söt body, Eagle! Så synd att du inte fått använda den ännu! Hoppas det blir snart!
Kram
Jag hinner inte läsa allt, men försöker hänga med lite här inne fortfarande. Ni är så rara och peppar varandra så fint i med- och motgångar!
Det går väldigt fort här inne ibland..
Jag har inte så stor koll på dig, hur är det med dig? Försöker ni aktivt, är det ivf? Har sett dig så många gånger men inte tänkt mig för att lära mig känna dig bättre, dumt!
Härliga plus det dyker upp här! Grattis till er!
Och stor kram till er alla som fortfarande väntar och längtar! Ni är tappra och tuffa kämpar!!!
Kram, Pugs!! Hoppas det känns bättre snart och att ni kan få hjälp när/om ni vill!
Allex: vad oroligt!!
Jag har ju haft fyra mf, varav ett i v 11. Det var ett ma, men det vet man ju inte förrän nån kollar m ul.
Iaf: det började med blödning utan smärta i två dagar, inte så mkt blod att bindan fylldes men färskt och hyfsat mycket. Dag tre fick jag en vul-tid där doktorn såg ett embryo i v 7 = ma. Strax därefter började det göra ont, riktigt j-la superont, vilket höll i sig i två dygn. Blödde mycket de två dygnen.
Om det nu blir så illa för dig, så se till att du tar ordentligt med smärtlindring. Jag var tvungen att ta maxdos på både voltaren och starka alvedon, eller vad det nu blev i slutändan. Enligt ordination från gyn, då.
Ring du gyn imorgon och be att få kolla. Tror de tar emot dig när du är så långt gången.
Håller allt jag kan hålla för att det inte är nåt farligt!
Hej, jag har förstått att den röda linjen är "coverline" och ifall man är gravid så kommer tempen ligga över den. Men kan den gå lite upp och ner eller måste den va helt jämn??? Min temp sjönk 0,2 grader idag men är 0,3 kvar innan den går med under. Har nämligen bim om två dagar.. Men vet att jag sov riktigt dåligt i natt och tror att detta kan ha påverkar tempen lite.. Va tror ni??
Hehe ok. Kanske köper test imorgon. Skulle dock vilja ha symptom först. Blir så himla ledsen om det inte är positivt. Men så om jag skulle få mens nu skulle det iofs vara skönt att ha det bekräftat om det är missfall eller ej.
Fick tid hos en gyn 11 april för diskussion om jag kanske kan få något för äl eller möjligtvis något för viktnedgång :D
Kram SecretlyMe!
Malin: jag håller tummarna för att du får tydliga besked från det digitala i helgen. Jag skulle nog ha väntat till efter äl+14 med det digitala iaf (både pga snålhet o risk för besvikelse). Jag hade ca 12 dagars lutealfas så att plussa på bim var omöjligt för mig!
Hoppar :) 36.3 så samma som igår. Kan dock inte lita på den i.o.m batteriet. 36.3 är ju jättelågt om det skulle ha varit äl! Får lita på kroppen denna cykeln istället :P
Tryckte till batteriet och fick efter det 36.8. Igår vid den här tiden (när jag dubbelkollade med sambon) fick jag 36.4. Ska bli spännande att se hur det ser ut i morgon :P
Vilket klokt och viktigt beslut, Secretlyme!
Jag önskar dig allt gott i livet!
Stor kram!