• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Aniroma: så tråkigt, hoppas det håller hela vägen nästa gång!

Carro o camilllla: kan tyvärr inte hjälpa er ang tempning o oregelbundna tider. Ni får väl testa er fram. Hoppas det funkar bra

Jevana: hoppas på snabbt resultat nu

• Reflexen
    eagle87 skrev 2015-06-13 17:13:15 följande:

Pugsnotdrugs O reflexen hur går de för er?

Inget plus här ännu. Tydliga o lika kurvor de flesta månader. Funderar på att göra uppehåll m tempningen den här cykeln, för att se om jag känner av äl bra själv. Är bara på dag 4, så långt kvar till äl än.
  • Reflexen
    eagle87 skrev 2015-06-14 15:40:47 följande:

Ok känner verkligen att de vår tur nu. Reflexen iskristall O pugs. Känns som vi hängt här ett bra tag. Ja tempar inte heller så mkt mest bara runt äl för O se hur vi prickat in. 14 försöket nu. Vilket försök är ni på? När jag söger 14 är de 14 som jag tror vi prickat in med hjälp av app eller test men om jag räknar sen jag tempa O jag vet med säkerhet är de 8 försöket nu:

Jag har tempat sen nov 2013, men vi började försöka först maj 2014. Så ganska exakt ett år för oss. Jag har dock blivit gravid, tre gånger, men fått missfall (i vecka 12, 7 & 6). Vi har tagit lite prover, men inget som visar nåt konstigt.

Håller med er, det börjar bli vår tur nu
  • Reflexen

Hej o välkommen, Allex!

Min termometer ska också visa senaste värdet vid start men visar alltid samma siffror, 36,5, oavsett vad jag haft för temp innan.

Jag har smörjt med progesteronkräm en cykel, märkte ingen skillnad i lutealfaslängd eller symptom. Tempen sjönk innan jag hann till "slutdatum", o när den sjönk ytterligare dagen därefter slutade jag smörja. Mensen kom senare den dagen.

Har för mig att en "äkta" implantationsdipp bara får vara över en dag, men är inte säker.

Jevana: Min temp kan sjunka både innan o efter mensens början.

• Reflexen
    pugsnotdrugs skrev 2015-06-16 07:28:13 följande:

Om jag ska kolla tidigare temp så måste jag hålls in knappen, då visas den. Annars står det alltid 36.5:)

Aha, det måste jag testa!
  • Reflexen
    Allex skrev 2015-06-16 16:18:49 följande:

Okej - så du har smörjt med progesteronkräm. Undrar varför tempen sjunker fastän man smörjer. Smörjer man för lite... för lite för att ens kunna påverka då kanske? Jag är inne på min 6:e ggn tror jag......

Angående implamentationsdipp.. så får jag väl helt enkelt se.... Men - det har ju inte gått någe vidare de andra 11 försöken så.... :-/

Jag tycker också att själva doseringen av krämen är lite svår. Har pregesterall, den som man ska ta "en ärta" av. Känner att jag har jäkligt svårt att veta hur stor en ärta är ibland Kanske att jag smörjde för lite.. Nåja, jag får prova vidare.

Min termometer visar visst aldrig senaste värdet, har tryckt på alla möjliga sätt nu utan att hitta nån annan temp än 36,5.

Har en helt annorlunda kurva den här månaden, tempen gick upp till min vanliga lutealfas-temp redan dag tre i cykeln. Konstigt! Hur mycket påverkar semester, tror ni? Temphöjningen sammanföll med min första semesterdag. Har inte tempat så mkt senare, men är ju mer avslappnad iaf.
  • Reflexen

Symmetrical:

Jag tycker det ser ut som om du kan ha haft äl igår. Om tempen stiger mer imorgon så får du ju svar. Håller tummarna!

De där äl-stickorna är ju lite luriga, den från igår morse är ju starkast. Tror att man rekommenderas testa på em, så det kan ju förklara att du inte fått så starkt utslag.

• Reflexen

Spännande, symmetrical!

Verkar ju som om äl är på ingående nu!

Har du markerat att du druckit alkohol i FF? Jag har inte gjort det nån gång, så vet inte hur det påverkar bedömningen.

Min kurva den här cykeln är helt kocko, hoppar upp o ner mer än någonsin. Tror det beror på semester, ändrade tider och nåt glas vin här och där

Svar på tråden Tempar/Fertility friend