• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Men va fan, Symmetrical!! Så skulle det inte bli!

Stor kram!

• Reflexen

Loppan: har ingen erfarenhet av yoga så kan inte hjälpa dig.

Ted: om du ska tempa för att se ägglossning är det basaltempen, dvs den temp du har direkt när du vaknar, innan du rört dig/legat vaken en stund, du ska titta på.

Det finns ingen "normaltemperatur", den varierar för olika människor och även för olika cykler hos samma människa.

Huruvida din temp tyder på graviditet eller inte går tyvärr inte att säga.

Lycka till!

• Reflexen
    TheRealMe skrev 2015-09-05 20:15:14 följande:

Jag har nu mellan 29 till 30 dagar. O har det senaste haft ägglossning på cd 12-14. Tror inte blir nån ägglossning denna månaden.

Jag har alltid haft äl på dag 13-15, förutom den cykeln i juni när jag blev gravid! Då kom äl på dag 21!!!
  • Reflexen
    Ted19 skrev 2015-09-05 20:12:44 följande:

Tack för svar då ska jag göra å nästa månad !

Om du inte plussar nu, förstås! oavsett, så lycka till!
  • Reflexen

Loppan:

Min temp gjorde också en sån konstig variant i juni, sjönk innan bim och steg sedan under mensen typ... Lägger in halva min graf så ser du. (Jag blev gravid på den ägglossningen!) hoppas du får bra hjälp hos läkaren!

• Reflexen
    misslina skrev 2015-09-18 07:23:54 följande:

Jag puffar min fråga lite granna ;)

Tempen kan hoppa lite under lutealfasen utan att vara tecken på varken graviditet eller mens. Det låter för tidigt för mens, så ha lite is i magen o fortsätt tempa!
  • Reflexen

Therealme:

Det ser ju onekligen mycket lovande ut! Har du regelbunden cykel/äl där du brukar och gått över en hel vecka, så borde det ju resultera i ett plus!!! Håller tummarna, förstår din nervositet!

• Reflexen
    TheRealMe skrev 2015-09-25 18:02:25 följande:

Så tjejer det var det jag befarade. Inte gravid. Bara att invänta mensen

Skit också! Så jäkla tråkigt! Kram
  • Reflexen
    Symetrical skrev 2015-09-30 10:59:08 följande:

[quote=75817134][quote-nick]TheRealMe skrev 2015-09-30 02:28:47 följande:[/quote-nick]Oj ok, vad tråkigt att du fick missfall dock :(. Men när är det man ska ta det o vilken kräm är bäst?

Tack för svar :)[/

Man skall ta det mellan äl och bim, så jag brukar börja när tempen ökar.

Tycker att de alla är likvärdiga, men finns en (minns inte var den heter) som har en pumpfunktion, vilket gör den enkel att dosera. Den kan jag verkligen rekommendera!

Jag har använt den utan pump och svurit typ varje dag över att doseringen är svår, så tror på den med pump!

Använde krämen nu från plus till vecka 13. Har inga prover tagna som visat på jag haft progesteronbrist, så kan inte säga om den är gjort nån verkan. Har även tagit blodproppstabletter (trombyl), så vet inte vad som gett effekt. Har iaf kommit längre än tidigare graviditeter, är nu i v 15.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend